Slovenska zastava plapola v vetru. Pripeta je na kovinski drog. Foto: BoBo
Slovenska zastava plapola v vetru. Pripeta je na kovinski drog. Foto: BoBo

Državni praznik

Državni praznik je poseben dan.
To je prazničen dan.
Praznujemo nekaj posebnega.

Državni praznik je dan,
ko ne delamo.
Na ta dan srečamo druge ljudi.
In skupaj z njimi praznujemo.

V času koronavirusa
praznujemo v manjših skupinah.
Praznujemo lahko tudi doma.

Dan državnosti

Vsaka država ima drugačne državne praznike.

Dan državnosti je
slovenski državni praznik.

Praznujemo ga 25. junija.

S praznikom se spominjamo
25. junija 1991.

25. junija 1991 je Slovenija postala samostojna država.

Slovenija je bila pred letom 1991 del Jugoslavije

Na slovesnosti na Trgu republike v Ljubljani so razglasili samostojnost in neodvisnost Slovenije. Foto: BoBo/Srdjan Živulovič
Na slovesnosti na Trgu republike v Ljubljani so razglasili samostojnost in neodvisnost Slovenije. Foto: BoBo/Srdjan Živulovič

Jugoslavija je bila sestavljena iz 6 republik.

Ena od republik je bila tudi Slovenija.

Slovenija se je leta 1991
odcepila od Jugoslavije.

To pomeni,
da je postala samostojna država.

25. junija 1991 sta bila sprejeta
2 pomembna dokumenta o neodvisnosti Slovenije.

Imenujeta se:
- Deklaracija o neodvisnosti Slovenije,
- Temeljna ustavna listina o samostojnosti in neodvisnosti Slovenije.

V dokumentih piše, da je Republika Slovenija
samostojna in ima svojo vlado.

To pomeni,
da lahko Slovenci sami odločajo
o prihodnosti svoje države.

Naslednjega dne, 26. junija 1991,
je bila slovesna prireditev.

Na slovesnosti na Trgu republike v Ljubljani
so razglasili samostojnost in neodvisnost Slovenije.

Milan Kučan, tedanji predsednik Slovenije,
je svoj govor zaključil z naslednjimi besedami:
danes so dovoljene sanje,
jutri je nov dan.

To pomeni, da so se politiki bali,
da bo Slovenijo naslednji dan napadla jugoslovanska vojska.

Jugoslovanska vojska ni želela,
da bi se Slovenija odcepila.
Ni želela, da bi Slovenija postala neodvisna.

Naslednjega dne, 27. junija 1991,
je jugoslovanska vojska napadla Slovenijo.

Vojna je trajala 10 dni.

Slovenija je obranila svojo neodvisnost.

Naslednjega dne, 27. junija 1991, je jugoslovanska vojska napadla Slovenijo. Foto: BoBo
Naslednjega dne, 27. junija 1991, je jugoslovanska vojska napadla Slovenijo. Foto: BoBo

Praznovanje dneva državnosti

Vsako leto na večer pred praznikom
poteka praznovanje na Kongresnem trgu.

Na prireditvi se predstavijo številni pomembni umetniki.

Prireditev lahko spremljamo tudi preko televizijskih zaslonov.

Dan državnosti je pomemben praznik.