
Državni praznik je poseben dan.
To je prazničen dan.
Dan reformacije je dela prost dan.
Od leta 1992 v Sloveniji praznujemo dan reformacije
Dan reformacije je zelo pomemben praznik
za slovensko kulturo in jezik.
Prvo slovensko knjigo je napisal Primož Trubar.
Primož Trubar je bil protestantski duhovnik.
Leta 1550 je napisal dve knjigi v slovenskem jeziku:
- Katekizem,
- Abecednik.

Protestantizem je posebna veja krščanstva
Krščanske vere so tiste,
ki verjamejo v Jezusa Kristusa.
Toda obstaja več različnih krščanskih ver.
Ena od njih je protestantizem.
Primož Trubar je protestantizem prinesel iz Nemčije.
Prvi protestant je bil Martin Luther.
Živel je pred več kot 500 leti.
Začetek protestantizma in reformacije
Pred 500 leti je bila v Nemčiji samo ena krščanska cerkev.
Ta cerkev je bila katoliška cerkev.
Mnogi ljudje niso bili zadovoljni s katoliško cerkvijo.
Ti ljudje so na primer rekli:
katoliška cerkev ima preveč denarja,
katoliška cerkev porabi preveč denarja za nekatere stvari.
Na primer za drage cerkvene zgradbe.
Eden od teh ljudi je bil Martin Luther.

Martin Luther je živel pred 500 leti.
Pisal je knjige in besedila.
Martin Luther je na primer v teh besedilih zapisal:
katoliška cerkev ljudem pravi, dajte nam denar.
V nasprotnem primeru vas bo Bog kaznoval.
Martin Luther je rekel, da je to narobe.
Veliko ljudi je bralo besedila Martina Lutherja.
Veliko teh ljudi je mislilo:
Martin Luther ima prav.
Cerkev je treba prenoviti.
Reformacija
Druga beseda za prenovo je reforma.
Zato prenovo katoliške cerkve imenujemo tudi reformacija.
Od tistega časa naprej obstaja nova cerkev.
Ta nova cerkev se imenuje evangeličanska cerkev.
Evangeličanom pravimo tudi protestanti.
Besedilo Martina Lutherja je bilo za reformacijo zelo pomembno
V tem besedilu je bilo 95 zahtev.
Zahteval je prenovo cerkve.
To besedilo so ljudje lahko prvič prebrali 31. oktobra 1517.
Besedilo je Martin Luther pribil na vrata cerkve.
Mnogi pravijo:
s tem besedilom se je začela reformacija.
Zato se 31. oktober imenuje dan reformacije.
Sveto pismo v slovenskem jeziku
Sveto pismo je glavna knjiga krščanstva.
V njem so zapisane zgodbe
o Bogu in Jezusu Kristusu.
Ena od zahtev Martina Luthra je bila,
da lahko vsi verniki berejo Sveto pismo v maternem jeziku.
Materni jezik Slovencev je slovenski jezik.
Prej so duhovniki Sveto pismo brali v latinskem jeziku.
Latinskega jezika mnogi ljudje niso poznali.
Primož Trubar je napisal prve knjige v slovenskem jeziku
Primož Trubar je podpiral cilje Martina Lutherja.
Tudi Trubar je verjel,
da morajo verniki Sveto pismo brati v svojem jeziku.
Zato je začel pisati knjige v slovenskem jeziku.
Primož Trubar je zelo pomemben za slovenski jezik.
Zaradi Primoža Trubarja lahko slovenski jezik
uporabljamo še danes.