Hagija Sofija v Carigradu. Foto: EPA
Hagija Sofija v Carigradu. Foto: EPA

Hagija Sofija je muzej v Carigradu.
Carigrad je mesto v Turčiji.
Carigradu rečemo tudi Istanbul.

Hagija Sofija je največja znamenitost mesta Carigrad.

Hagija Sofija je bila nekoč cerkev.
Zgrajena je bila v 6. stoletju.
To je zelo dolgo časa nazaj.
Takrat je bila največja krščanska cerkev.

Hagija Sofija je kasneje postala mošeja.

Mošeje so podobne cerkvam.
V mošejah molijo muslimani.
Mošeje imajo veliko kupolo in več ozkih in visokih stolpov.

Pred manj kot 100 leti je postala muzej.
To pomeni, da v njej ne molijo več.
V muzeju si ljudje ogledujejo stvari,
na primer slike ali poslikave.

Hagijo Sofijo obiskujejo mnogi turisti. Foto: EPA
Hagijo Sofijo obiskujejo mnogi turisti. Foto: EPA

Turško sodišče se je odločilo,
da bo Hagija Sofija spet postala mošeja

Turški predsednik Recep Tayyip Erdogan je rekel:
konec meseca bodo ljudje v Hagiji Sofiji spet molili.

Mnogi ljudje pravijo, da to ni dobro.
Tudi papež.

Pravijo, da je Hagija Sofija pomembna za vse ljudi in vse vere.
Pravijo, da bi morala biti odprta za vse.