Simbol osebe z invalidnostjo. Foto: Pixabay
Simbol osebe z invalidnostjo. Foto: Pixabay

Danes praznujemo mednarodni dan invalidov.
Mednarodni pomeni, da je vključenih več držav po svetu.

Invalidi so osebe z različnimi ovirami

Zaradi ovir ne morejo živeti čisto tako kot ostale osebe.
Te ovire so lahko:
- težave pri gibanju,
- težave pri razumevanju,
- slepota in slabovidnost,
- gluhota in naglušnost,
- druge težave.

Braillova pisava. Bralec s prsti bere z leve proti desni. Foto: Pixabay
Braillova pisava. Bralec s prsti bere z leve proti desni. Foto: Pixabay

Dan invalidov praznujemo že 29 let

Prvič smo ga praznovali leta 1992.
Datum je določila Organizacija združenih narodov.
V organizaciji je mnogo držav s celega sveta.
Ta organizacija se bori za mir po svetu.

Takrat so datum določili zaradi:
- obveščanja ljudi o invalidnosti,
- spodbujanja boljšega položaja invalidov v družbi.

Letos Organizacija združenih narodov sporoča:
že v običajnih razmerah je po svetu
zelo veliko invalidov, ki ne morejo:
- se izobraževati,
- dostopati do zdravstvene pomoči,
- sodelovati in biti vključeni v družbo.

Takšnih invalidov je približno milijarda.
To je zelo veliko.

Zaradi pandemije koronavirusa je
več neenakosti med ljudmi.

Po pandemiji moramo poskrbeti,
da bodo ljudje upoštevali pravice invalidov.
Da bodo invalidi vključeni v družbo.

Na dan invalidov vsi obljubimo, da
bomo sodelovali in dosegli ta cilj.

S sporočilom se strinja tudi
Svetovna zdravstvena organizacija

Svetovna zdravstvena organizacija
združuje veliko število držav.

Bori se proti boleznim po vsem svetu.

Svetovna zdravstvena organizacija
opozarja na:
- pomembnost vključevanja invalidov v družbo,
- nujne potrebe invalidov na različnih področjih.

To je med med pandemijo koronavirusa
še bolj pomembno.

Na današnji dan se spomnimo na osebe z invalidnostjo

V Sloveniji je več kot 100 tisoč invalidov.
To je toliko,
kot živi ljudi v večjem mestu.
Na primer v Mariboru.

V Sloveniji status invalida ureja Urad za invalide

Urad za invalide je
na Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in
enake možnosti.

Status invalida lahko podeli več organizacij:
- Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (ZPIZ),
- Zavod za zaposlovanje Republike Slovenije (ZRSZ),
- in druge.

Oseba s statusom invalida ima določene pravice.
Te pravice najdemo v različnih zakonih.

Pravice v zakonih nam povedo, kaj nam pripada.

Da določeno pravico dobimo,
moramo izpolnjevati nekatere pogoje.

Pravice in pogoji so zapisani v različnih zakonih:
- Zakon o socialnem vključevanju invalidov,
- Zakon o osebni asistenci,
- in drugi.

O zakonih in pravicah lahko izvemo več v:
- Vodniku po pravicah invalidov,
- Konvenciji o pravicah invalidov.

Omenjena zakona, vodnik in konvencija so
napisani tudi v lažje razumljivi obliki.
Dostopni so na tej povezavi.