Bel napis na opečnatem ozadju NOVICE, 29. maj 2020, Slovenija. Foto: MMC RTV SLO
Bel napis na opečnatem ozadju NOVICE, 29. maj 2020, Slovenija. Foto: MMC RTV SLO

V običajnih razmerah
so meje med državami
Evropske unije odprte.
Številni ljudje vsak dan
prečkajo meje.
Številni ljudje potujejo
iz države v državo.

Številne države so v času
epidemije koronavirusa
svoje meje zaprle.

Države so meje zaprle,
da bi preprečile
prenašanje okužb
iz države v državo.

Mnogi ljudje,
ki so redno prestopali mejo,
tega niso mogli narediti.

Nekatere države so ob izboljšanju razmer
meje odprle,
vendar ne v celoti.

Tudi Slovenija je odprla
državne meje.

Prehajanje državne meje

Vrsta avtomobilov pred mejnim prehodom s Hrvaško. Foto: BoBo
Vrsta avtomobilov pred mejnim prehodom s Hrvaško. Foto: BoBo

Zaradi epidemije koronavirusa
so bile državne meje
nekaj časa zaprte.

Zdaj so meje odprte,
vendar veljajo posebna pravila.

Slovenska policija pravi,
da lahko slovenski državljani
mejo prestopajo kadarkoli.
Vendar morajo biti zdravi.

Skoraj vsi tuji državljani
morajo ob prestopu meje
v 14-dnevno karanteno.

V 14-dnevno karanteno
ni treba iti le državljanom:
- Hrvaške,
- Madžarske.

Prav tako ni treba v karanteno,
tistim, ki imajo v Sloveniji v lasti:
- nepremičnino,
- plovilo,
- letalo.
V karanteno ni treba tudi turistom.

Mejo lahko prehajajo tudi nekateri drugi.
Na primer:
- tujci, ki delajo v Sloveniji,
- obmejni prebivalci,
- učitelji in učenci,
- tisti, ki grejo preko Slovenijo v drugo državo.

Na mejnih prehodih
bodo zdravstveni delavci pregledovali,
če so ljudje zdravi.

Državna meja z Avstrijo

Državna meja z Avstrijo. Foto: EPA
Državna meja z Avstrijo. Foto: EPA

Slovenski notranji minister Aleš Hojs
je imel z avstrijskim notranjim ministrom
sestanek po telefonu.

Pogovarjala sta se,
kdaj bodo Avstrijci popolnoma odprli mejo za Slovence.

Avstrijski notranji minister pravi,
da ga skrbijo Italijani.

Skrbi ga,
da ne bi preko Slovenije prišli v Avstrijo.

Pravi, da zdravstvene razmere v Italiji
še niso dovolj dobre.

Avstrijce skrbi tudi,
da ne bi prišlo do nezakonitih migracij.

Nezakonite migracije so,
ko mejo prestopijo ljudje brez dokumentov.
Na primer begunci in prebežniki.

Državna meja z Madžarsko

Zunanja ministra Slovenije in Madžarske
sta se včeraj dogovorila,
da pri prehajanju meje ni več omejitev.

Slovenci lahko vstopajo na Madžarsko.
Madžari lahko vstopajo v Slovenijo.

Letališče Jožeta Pučnika

Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana nekaj mesecev ni bilo rednih potniških povezav. Foto: BoBo
Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana nekaj mesecev ni bilo rednih potniških povezav. Foto: BoBo

Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana
nekaj mesecev ni bilo rednih potniških povezav.

Danes je na letališče iz Beograda
priletelo prvo letalo
letalske družbe Air Serbia.

Letala bodo med Beogradom in Ljubljano
letela dvakrat dnevno.

Naslednji teden
se v šole vračajo
preostali osnovnošolci

Osnovnošolci se vračajo v šole. Foto: EPA
Osnovnošolci se vračajo v šole. Foto: EPA

Ministrica za šolstvo Simona Kustec
pravi:
v osnovno šolo se lahko
naslednji teden vrnejo vsi učenci.

Pravi tudi:
vračanje v šole
je eden ključnih elementov normalnega življenja.

V ponedeljek se bodo v osnovno šolo vrnili
učenci:
- 4. razreda,
- 5. razreda.

V sredo se bodo v šolo vrnili
učenci:
- 6. razreda,
- 7. razreda,
- 8. razreda.

V srednjih šolah
bodo še naprej izvajali
pouk na daljavo.

Srednjo šolo bodo obiskovali
le dijaki 4. letnikov.
Ti dijaki opravljajo maturo.

Matura so zaključni izpiti
ob koncu šolanja v srednji šoli.
Na maturi preverijo znanje,
ki so ga dijaki dobili v času šolanja
na srednji šoli.

Sproščanje omejitev in pravil

Ljudje bodo lahko obiskovali tudi fitnes centre in bazene. Foto: Mestna občina Koper
Ljudje bodo lahko obiskovali tudi fitnes centre in bazene. Foto: Mestna občina Koper

S 1. junijem bo
manj pravil.

Ljudje bodo lahko obiskovali tudi:
- fitnes centre,
- bazene.

S 1. junijem se
bo lahko na dogodku zbralo do 200 ljudi.

Še vedno so zaprte:
- diskoteke,
- nočni klubi.
Ob nedeljah bodo še vedno zaprte trgovine.

Neznanci s puško
merili v sprehajalca

Državljan Italije in Slovenije, ki biva v Sloveniji, se je s svojim dekletom sprehajal po gozdu. Foto: BoBo
Državljan Italije in Slovenije, ki biva v Sloveniji, se je s svojim dekletom sprehajal po gozdu. Foto: BoBo

Pred dnevi je v bližini meje z Italijo
neznanec v uniformi s puško meril v sprehajalca.

Državljan Italije in Slovenije, ki biva v Sloveniji,
se je s svojim dekletom sprehajal po gozdu.

Ko se je oddaljil od dekleta,
sta do njega prišla moška v vojaški opremi.

Eden od moških mu je rekel,
da se mora takoj ustaviti.

Sprehajalec je rekel:
ustrašil sem se in pokleknil.
Moški je s puško meril naravnost v mojo glavo.

Sprehajalec je rekel,
da je bil moški vojak Slovenske vojske.

Slovenska vojska pravi,
da takrat na tistem območju
ni bilo nobenega vojaka Slovenskega vojske.

Nihče ne ve, kdo sta bila neznanca v uniformi.
Slovenska policija in Slovenska vojska
preiskujeta, kaj se je zares zgodilo.