Pri vstopu v Avstrijo, Hrvaško in Madžarsko ljudje ne grejo v karanteno. Foto: BoBo
Pri vstopu v Avstrijo, Hrvaško in Madžarsko ljudje ne grejo v karanteno. Foto: BoBo

Meje v Evropi
se počasi odpirajo.

Koronavirusna bolezen
je vse bolj pod nadzorom.

Slovenski državljani lahko potujejo:
- v Avstrijo,
- na Hrvaško,
- na Madžarsko.

Pri vstopu v te 3 države
ljudje ne grejo v karanteno.

Uradni konec epidemije

1. junija se je uradno končala epidemija koronavirusne bolezni. Foto: Reuters
1. junija se je uradno končala epidemija koronavirusne bolezni. Foto: Reuters

Vlada Republike Slovenije pravi:
1. junija se je uradno
končala epidemija koronavirusne bolezni.

Okuženih je bilo več kot 1000 ljudi.
Umrlo je več kot 100 ljudi.

Pri koronavirusni bolezni
najtežje zbolijo starejši.

Največ okuženih je bilo v domovih za starejše občane.
3 domovi za starejše občane so bili še posebej prizadeti.

To so domovi za starejše občane:
- v Metliki,
- v Šmarju pri Jelšah,
- v Ljutomeru.

V času epidemije je bilo veliko pravil in ukrepov

Učenci niso mogli v šole in vrtce.

Športniki niso tekmovali.

Državne meje so bile zaprte.

Ljudje niso mogli:
- v trgovine,
- v gostinske lokale,
- v knjižnice.

Podjetja niso delala.

Ljudje se niso mogli voziti:
- z avtobusi,
- z vlaki,
- z letali.

Ljudje se niso smeli zbirati na trgih in ulicah.

Nato se je število okuženih začelo zmanjševati.
Zato je bilo vedno manj pravil in ukrepov.

Država je pripravila zakone,
s katerimi bo pomagala podjetjem z denarjem.

Epidemije ni več,
vendar je bolezen še vedno med nami.

Ljudje morajo ohranjati razdaljo med seboj.
Razdalja mora biti okrog 2 metra.

V zaprtih prostorih naj ljudje nosijo zaščitne maske.

V osnovne šole so se vrnili
vsi učenci

Učenci v razredu ne nosijo mask. Foto: BoBo
Učenci v razredu ne nosijo mask. Foto: BoBo

Zaradi epidemije koronavirusne bolezni
so sredi marca zaprli vse šole.

Pouk je potekal na daljavo.
To pomeni,
da so se otroci učili doma.

Učitelji so jim pošiljali naloge.

V sredo so se vsi učenci vrnili v šole.

Učenci v razredu
ne nosijo mask.

Učitelji nosijo maske.

V šole se še niso vrnili vsi srednješolci.

V srednjih šolah so le dijaki zadnjih letnikov.

Verniki pri maši
ne potrebujejo maske

V cerkvi ljudem ni treba nositi zaščitne maske. Foto: BoBo/Borut Živulović
V cerkvi ljudem ni treba nositi zaščitne maske. Foto: BoBo/Borut Živulović

Maše se lahko udeležijo zdravi ljudje.
To so tisti ljudje:
- ki ne kašljajo,
- ki nimajo povišane telesne temperature.

Ljudje si morajo ob vstopu v cerkev
razkužiti roke.

Ljudje morajo biti med seboj oddaljeni 1,5 metra.

Skupaj lahko sedijo le člani družine.

V cerkvi ljudem ni treba nositi zaščitne maske.

Na meji s Hrvaško
več policistov

Na državni meji bo približno 1000 policistov več. Foto: BoBo
Na državni meji bo približno 1000 policistov več. Foto: BoBo

Slovenska policija pravi:
v zadnjih 14 dneh
smo zaznali veliko prebežnikov.

Prebežniki prihajajo iz begunskih taborišč v Grčiji.

Do tam pridejo iz različnih držav.
Na primer iz:
- Pakistana,
- Maroka,
- Afganistana.

Prebežniki prihajajo prek
Srbije in
Bosne in Hercegovine.

Na meji med Slovenijo in Hrvaško
policisti vsak teden
ujamejo okrog 200 beguncev.

Slovenska policija pravi:
prebežniki so pri prehodih meje
zelo previdni.

Prebežniki se pri prestopanju meje:
- izogibajo naseljem,
- gibajo se ponoči,
- gibajo se po gozdu.

Podnevi počivajo na skritih mestih.

Nekateri prebežniki se skrijejo v tovornjake.

Skupaj s tovornjaki nato prečkajo mejo.

Policija težko ujame prebežnike.

Slovenska policija pravi:
na državni meji bo več policistov.
Na državni meji bo približno 1000 policistov več.

Pri nadzoru bo policija uporabljala različne naprave:
- kamere,
- brezpilotne letalnike.

Brezpilotni letalniki so leteče naprave,
ki jih policisti s tal
vodijo s posebnim daljincem.

Pri nadzoru jim bo pomagala vojska. x