Bel napis na opečnati podlagi Dogodki tedna, 12. junij 2020, Slovenija. Foto: MMC RTV SLO
Bel napis na opečnati podlagi Dogodki tedna, 12. junij 2020, Slovenija. Foto: MMC RTV SLO

Na ulicah slovenskih mest
lahko vidimo vedno več ljudi.

Vedno več ljudi
hodi v službo.

Meje v Evropi
se počasi odpirajo.

Koronavirusna bolezen
je vedno bolj pod nadzorom.

V ponedeljek manj ukrepov in pravil

Od ponedeljka naprej
se bo lahko na javnem prostoru
zbralo do 500 ljudi.

To je veliko.

Javni prostor je na primer:
- trg,
- park,
- ulica.

Od ponedeljka v Sloveniji
več turistov

V Slovenijo bo prišlo več turistov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Zavrtanik
V Slovenijo bo prišlo več turistov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Zavrtanik

Od ponedeljka naprej
bodo lahko v Slovenijo
tujci prišli tudi
z javnim prevozom.

Tujci so tisti ljudje,
ki prihajajo iz drugih držav.

Javni prevoz je:
- avtobus,
- vlak,
- letalo.

To pomeni,
da bo v Slovenijo prišlo več turistov.

Od ponedeljka bomo
lahko obiskali športna tekmovanja

Športna tekmovanja bodo od ponedeljka lahko obiskali gledalci. Foto: www.alesfevzer.com
Športna tekmovanja bodo od ponedeljka lahko obiskali gledalci. Foto: www.alesfevzer.com

Vlada Slovenije je dovolila
večja športna tekmovanja.

Športna tekmovanja bodo
od ponedeljka
lahko obiskali gledalci.

V Slovenijo lahko vstopajo
ljudje iz različnih držav

V Slovenijo lahko normalno
vstopajo državljani številnih držav.

Zaradi novih okužb v Severni Makedoniji
morajo ljudje iz Severne Makedonije
v karanteno.

Karantena traja 14 dni.
Ljudje v karanteni
ne smejo zapustiti svojega doma.
Ne smejo se družiti
z drugimi ljudmi.

V Ljubljani so protestirali

Protestniki so proti parlamentu odvrgli papirnata letala. Foto: BoBo
Protestniki so proti parlamentu odvrgli papirnata letala. Foto: BoBo

V slovenskih mestih
so ljudje zopet protestirali.

V Ljubljani se je zbralo veliko ljudi.

Nekateri ljudje so se vozili s kolesi.

Nekateri ljudje so hodili.

Protestirali so proti vladi Slovenije.

Nekateri ljudje so rekli:
vlada bo z zakoni uničila naravo.

Drugi ljudje so rekli:
nekateri politiki kradejo denar.

Nekateri ljudje so na tla risali s kredo.
Napisali so različne napise.
Na primer:
- “Stop korupciji”,
- “Narava ni vaša”.

Korupcija pomeni,
da ljudje kradejo denar.

Nekateri ljudje so vzklikali,
da mora vlada odstopiti.

Protestniki so se zbrali
pred parlamentom.

Parlament je stavba,
v kateri delajo predstavniki vlade.

Nekateri ljudje so
med protestom
naredili papirnata letala.

Papirnata letala so vrgli
proti parlamentu.

Kmetovalci pridelali
preveč zelenjave

Sedaj je v trgovinah preveč solate. Foto: Reuters
Sedaj je v trgovinah preveč solate. Foto: Reuters

V Sloveniji veliko zelenjave
pridelamo sami.

Temu pravimo samooskrba.

Vendar veliko zelenjave
uvozimo iz drugih držav.
Na primer iz:
- Italije,
- Španije,
- Makedonije.

V času epidemije koronavirusa
so se državne meje zaprle.

Tovornjaki so težje prestopili
državne meje.

Nekatere ljudi je postalo strah,
da bi ostali brez zelenjave.

Solate je preveč

Nekateri kmetovalci
so posadili veliko solate.

Sedaj je v trgovinah
preveč solate.

Kmetovalci morajo solato
prodajati po nizkih cenah.

Pravijo:
cene so prenizke.
S tako malo denarja
ne moremo preživeti.

Nekateri kmetje so
morali solato uničiti.

Vsi slovenski kmetovalci
naj bi uničili več kot 300 ton solate.

To je ogromno.

Rastlinjaki

Rastlinjak z jagodami. Foto: Pixabay
Rastlinjak z jagodami. Foto: Pixabay

Nekateri kmetovalci pravijo:
več zelenjave bi lahko pridelali,
če bi imeli več rastlinjakov.

Rastlinjaki so veliki pokriti prostori.

V rastlinjakih posadimo zelenjavo.

V rastlinjakih zelenjava hitreje raste.

V rastlinjakih lahko zelenjava raste tudi pozimi.

Nekateri kmetovalci pravijo:
rastlinjake je težko postaviti.
Izpolniti moramo preveč papirjev.
Rastlinjaki so predragi.

Vlada Slovenije pravi:
naredili bomo zakon o samooskrbi.

Kmetovalci bodo lažje kmetovali.