Foto: dostopno
Foto: dostopno

V zadnjem tednu je število okužb
z novim koronavirusom v Sloveniji narastlo.
To pomeni,
da se vsak dan okuži večje število ljudi.

Zato je vlada sprejela nove ukrepe.
Z njimi poskuša zaustaviti širjenje koronavirusa med ljudmi.

Obvezno moramo nositi maske v zaprtih prostorih.
Več kot 10 oseb se ne sme družiti.
Le v nekaterih primerih je dovoljeno,
da se druži tudi več kot deset ljudi.
Na primer na porokah.
V teh primerih mora organizator dogodka pripraviti seznam gostov.

Reka Kolpa: kopalci na brzici in veslači v kanuju. Foto: BoBo
Reka Kolpa: kopalci na brzici in veslači v kanuju. Foto: BoBo

Dopust v Sloveniji

Strokovnjaki odsvetujejo potovanja v tujino.
Pravijo,
da je bolje, da letos dopust preživimo v Sloveniji.
Tako bomo pomagali slovenskemu turizmu.

Dobili smo tudi turistične bone,
ki jih lahko porabimo za:
- nočitev,
- nočitev z zajtrkom.

Turistične bone lahko
uporabimo:
- v hotelu,
- na kmečkem turizmu,
- v zasebnih sobah,
- v kampih.

Zaradi napovedanega odpuščanja so delavci Fraporta prejšnji teden protestirali. Foto: BoBo
Zaradi napovedanega odpuščanja so delavci Fraporta prejšnji teden protestirali. Foto: BoBo

Koronavirus in gospodarstvo

Epidemija koronavirusne bolezni je močno prizadela gospodarstvo.
Številna majhna podjetja so morali zapreti.
Veliko delavcev je izgubilo službe.

V velikih težavah se je znašlo
tudi letališče Jožeta Pučnika v Ljubljani.
Meje po svetu so bile zaprte
in letala niso mogla leteti.
Tudi zdaj leti veliko manj letal kot pred epidemijo.

Z letališčem v Ljubljani upravlja podjetje Fraport.
Pred tednom dni je vodstvo Fraporta reklo:
morali bomo odpustiti 120 ljudi.

Delavci so se uprli.
Rekli so:
podjetje lahko reši težave brez odpuščanja.

Vodstvo podjetja Fraport
še vedno pravi:
- ni dovolj dela za vse delavce,
- odpustili bomo 80 delavcev.
Rekli so tudi:
- če se bo situacija izboljšala, bomo delavce ponovno vzeli v službo.

Modre luči in policijski trak, ki prepoveduje dostop. Foto: BoBo
Modre luči in policijski trak, ki prepoveduje dostop. Foto: BoBo

Kriminalisti ujeli preprodajalce mamil

Kriminalisti so policisti,
ki preiskujejo kazniva dejanja.

Kaznivo dejanje je na primer:
- umor,
- posilstvo,
- tatvina,
- preprodaja mamil
in številna druga.

Prepovedana mamila so na primer:
- kokain,
- heroin,
- metamfetamini,
- konoplja,
- ekstazi.

Oseba v dlaneh drži plastične vrečke z zaseženimi mamili: rdeče tabletke in bel prah. Foto: EPA
Oseba v dlaneh drži plastične vrečke z zaseženimi mamili: rdeče tabletke in bel prah. Foto: EPA

V Sloveniji je mamila prepovedano
gojiti in preprodajati.
Kriminalisti so odkrili skupino 6 moških,
ki so v Sloveniji gojili in preprodajali prepovedana mamila.

Moški so stari od 37 do 58 let.
To so počeli več kot leto dni.
S tem so veliko zaslužili.
Denar so porabili za luksuzno življenje.

Moški bodo šli na sodišče.
V Sloveniji je kazen za prepovedano gojenje in preprodajo mamil od 5 do 15 let zapora.
Slovenskim kriminalistom so pomagali
tudi avstrijski in italijanski kolegi.

V gostem podrastju stoji tabla, na kateri je napis: POZOR! DRŽAVNA MEJA Foto: BoBo
V gostem podrastju stoji tabla, na kateri je napis: POZOR! DRŽAVNA MEJA Foto: BoBo

Nezakonito prehajanje meje s Hrvaško

Na številnih koncih sveta ljudje živijo v vojni in revščini.
Veliko ljudi zapusti svoje domove
in se odpravi iskat boljše življenje v druge države.
Ti ljudje velikokrat nimajo
pravih dokumentov za vstop v države, kamor želijo.
Meje prestopijo nezakonito.

Tudi v Slovenijo prihajajo ljudje od drugod.
Prihajajo predvsem iz držav vzhodno od nas.
Te države so:
- Irak,
- Sirija,
- Afganistan,
- Iran.
Prihajajo tudi od drugod.

Nekateri predstavniki vlade pravijo:
okrepiti moramo nadzor na meji s Hrvaško.
Pravijo, da je premalo policistov,
ki bi varovali mejo.
Zato hočejo,
da bi mejo policistom pomagali varovati tudi vojaki.

Drugi predstavniki vlade se s tem ne strinjajo.
Pravijo,
da vojaki niso usposobljeni za varovanje meje.
To je delo policistov.

Vlada bo o tem še razpravljala.
To pomeni,
da se bodo o tem še pogovorili.

Slovenski poslanci na 19. redni seji Državnega zbora, 9. julija 2020 Foto: DZ/Matija Sušnik
Slovenski poslanci na 19. redni seji Državnega zbora, 9. julija 2020 Foto: DZ/Matija Sušnik

Vlada je sprejela nove ukrepe

S temi ukrepi želi
pomagati gospodarstvu.
Vlada je sprejela tudi
uporabo sledilne aplikacije.

Pravijo:
- tako bomo lahko lažje ustavili širjenje okužb.
Uporaba aplikacije bo prostovoljna.
Obvezna bo le za osebe,
ki so okužene s koronavirusom.