Bel napis NOVICE 15. maj SVET na opečnato oranžni podlagi. Foto: MMC RTV SLO
Bel napis NOVICE 15. maj SVET na opečnato oranžni podlagi. Foto: MMC RTV SLO

Vse bližje smo času,
ko bo epidemija koronavirusa
pod nadzorom.

To pomeni,
da se stanje v mnogih državah izboljšuje.
Države odpirajo meje.
Nekatere države ukinjajo
pravila in ukrepe.

Posledice epidemije so
v vsaki državi drugačne.

V nekaterih državah,
kjer niso sprejeli veliko pravil in ukrepov,
je okuženih in mrtvih več.

Ko bo konec epidemije koronavirusa,
bo po vsem svetu trpelo
gospodarstvo.

Strokovnjaki za gospodarstvo
pravijo:
čaka nas gospodarska kriza.

To pomeni,
da bo veliko ljudi
ostalo brez dela.

Švedska

Švedski prebivalci so upoštevali navodila strokovnjakov. Foto: Reuters
Švedski prebivalci so upoštevali navodila strokovnjakov. Foto: Reuters

Na Švedskem ob izbruhu
epidemije koronavirusa
niso sprejeli strogih ukrepov in pravil.

Čez nekaj časa bo jasno,
ali je bila to pravilna odločitev.

Švedska vlada je priznala,
da ni dovolj zavarovala starejših ljudi
v domovih za starejše.

Švedski prebivalci so
upoštevali navodila strokovnjakov.

Na Švedskem je bilo okuženih
in umrlih približno
enako število oseb
kot drugje v Evropi.

Avstrija

V Avstriji pravijo: kmalu bomo verjetno odprli tudi mejo s Slovenijo. Foto: Reuters
V Avstriji pravijo: kmalu bomo verjetno odprli tudi mejo s Slovenijo. Foto: Reuters

Mnogo držav v Evropi
je zaprlo meje
s sosednjimi državami.

Ljudje lahko prestopajo
mejo med Nemčijo in Avstrijo.
Vendar morajo biti zdravi.

V Avstriji pravijo:
kmalu bomo verjetno odprli
tudi mejo s Slovenijo.

Nemčija

Nemčija je zaradi epidemije koronavirusa v sredini marca zaprla državne meje. Foto: EPA
Nemčija je zaradi epidemije koronavirusa v sredini marca zaprla državne meje. Foto: EPA

Nemčija je zaradi
epidemije koronavirusa
v sredini marca
zaprla državne meje.

V državo so lahko vstopili le:
zdravniki,
delavci iz drugih držav.
Meja z Belgijo in Nizozemsko
je odprta že zdaj.
Na mejnih prehodih
je mejni nadzor.

V soboto bo Nemčija odprla
tudi druge državne meje.

Najprej ne bo nadzora
na meji z Luksemburgom.
Nato ne bo nadzora
na meji z Dansko.

Meja med Francijo in Nemčijo
se bo odprla čez 1 mesec.

Italija

V Italiji se stanje izboljšuje. Foto: EPA
V Italiji se stanje izboljšuje. Foto: EPA

V Italiji se stanje izboljšuje.
V ponedeljek bodo odprli
restavracije in bare.

Toda lastniki restavracij
bodo morali upoštevati
številna pravila.

Nekateri lastniki restavracij v Rimu
ne bodo odprli restavracij.

Pravijo:
tako ni mogoče delati.

Pravila namreč pravijo:
gosti morajo uporabljati plastične krožnike,
natakarji morajo nositi rokavice in masko,
med gosti mora biti 2 metra varnostne razdalje.

Rusija

Največ okuženih je v Moskvi.Foto: Reuters
Največ okuženih je v Moskvi.Foto: Reuters

Rusija je postala
novo žarišče
epidemije koronavirusa.

Žarišče pomeni,
da se virus širi naprej.

Vsak dan se jih v Rusiji okuži
več kot 10 tisoč.
To je ogromno.

Največ okuženih je
v Moskvi.
Moskva je glavno mesto Rusije.

V Rusiji je veliko okuženih,
a jih malo umre.

Velika Britanija

Strokovnjaki so rekli: britansko gospodarstvo je slabše, kot je bilo prej.Foto: Reuters
Strokovnjaki so rekli: britansko gospodarstvo je slabše, kot je bilo prej.Foto: Reuters

V Veliki Britaniji
je manj okuženih
kot v prejšnjih tednih.

V Veliki Britaniji
je vlada objavila načrt
ukinitve ukrepov in pravil.

Strokovnjaki so rekli:
britansko gospodarstvo
je slabše, kot je bilo prej.

Zaradi koronavirusne bolezni
bo v številnih državah
gospodarska kriza.
Tudi v Veliki Britaniji.

Španija

Španija je bila zelo prizadeta zaradi epidemije koronavirusa.Foto: Reuters
Španija je bila zelo prizadeta zaradi epidemije koronavirusa.Foto: Reuters

Španija je bila zelo prizadeta
zaradi epidemije koronavirusa.
Umrlo je ogromno ljudi.
Ogromno ljudi je bilo okuženih.

Strokovnjaki so opravili raziskavo.
Ugotovili so, da je bilo le malo
število vseh Špancev
v stiku s koronavirusom.

To pomeni, da lahko pride
do ponovnih okužb.

V Španiji se je s koronavirusom
okužila najstarejša Španka.
Najstarejša Španka Maria Branyas
ima 113 let.
To je veliko.

Zbolela je marca.

Pred nekaj dnevi se
je vrnila iz bolnišnice.

Ozdravela je.

Že 20 let živi
v domu za ostarele
blizu mesta Girona.

Združene države Amerike

V ZDA število okuženih raste. Foto: Reuters
V ZDA število okuženih raste. Foto: Reuters

V ZDA število okuženih raste.

Kljub temu posamezne države
odpirajo tovarne.

Strokovnjaki opozarjajo:
tovarne moramo odpirati postopoma.
Slediti moramo navodilom strokovnjakov.

Ameriški predsednik Donald Trump
pravi:
epidemijo koronavirusa smo premagali.

V ZDA število okuženih in umrlih
še vedno raste.

Latinska Amerika

Število okuženih v državah Latinske Amerike se povečuje.Foto: EPA
Število okuženih v državah Latinske Amerike se povečuje.Foto: EPA

Število okuženih v državah
Latinske Amerike se povečuje.

Več okuženih je v:
- v Mehiki,
- v Čilu,
- v Braziliji.

V Braziliji je umrlo veliko
medicinskih sester in zdravnikov.

V Braziliji omejitve gibanja
veljajo le v nekaj mestih.

V Mehiki je veliko okuženih.
Predstavniki vlade pravijo:
epidemijo imamo pod nadzorom.

Vlada ZDA pravi:
v Mehiki bi morali odpreti tovarne
na meji med Mehiko in ZDA.

Mnogi pravijo, da je v Mehiki
več okuženih kot pravijo predstavniki vlade.

Cepivo

Dokler ne izumijo cepiva, moramo paziti na higieno.Foto: Reuters
Dokler ne izumijo cepiva, moramo paziti na higieno.Foto: Reuters

Epidemija koronavirusa se
bo zares končala,
ko bodo izumili cepivo.

Strokovnjaki iz Evrope pravijo:
mogoče bi bilo lahko cepivo
pripravljeno čez 1 leto.

Dokler ne izumijo cepiva,
moramo paziti na higieno.

Osnovna pravila so:
- moramo si umivati in razkuževati roke,
- v notranjih prostorih moramo nositi zaščitno masko,
- drug od drugega moramo biti oddaljeni vsaj 1,5 metra.