V zadnjih mesecih je
bila večina novic
posvečena epidemiji koronavirusa.

Epidemija koronavirusa
je zajela ves svet.

Temu rečemo tudi pandemija.

Epidemija koronavirusa
se v Evropi umirja

V evropskih državah je vse manj ukrepov in pravil. Foto: Reuters
V evropskih državah je vse manj ukrepov in pravil. Foto: Reuters

V evropskih državah
je vse manj ukrepov in pravil.
Številne države ponovno odpirajo:
- šole,
- restavracije,
- bare,
- muzeje.

Drugi val epidemije

Strokovnjaki pravijo:
države morajo biti pri ukinjanju ukrepov in pravil
previdne.
Lahko namreč pride do drugega vala okužb.

To pomeni, da bi se spet okužilo veliko ljudi.

Vendar je na svetu
še veliko držav,
v katerih se koronavirus
hitro širi.

Največ novih okužb v enem dnevu

Pandemijo koronavirusa spremlja Svetovna zdravstvena organizacija. Foto: Reuters
Pandemijo koronavirusa spremlja Svetovna zdravstvena organizacija. Foto: Reuters

Pandemijo koronavirusa spremlja
Svetovna zdravstvena organizacija.

Njeni predstavniki so rekli:
pandemija ne bo kar izginila.

To pomeni,
da bo virus še naprej krožil med nami.
To pomeni tudi,
da se bomo morali pred koronavirusom
še dolgo paziti.

Predstavniki Svetovne zdravstvene organizacije
so rekli:
v sredo, 20. maja, je bilo na svetu
največ novih okužb v enem dnevu.

Različne države po svetu
se različno spopadajo s koronavirusom.

V nadaljevanju bomo pogledali,
kaj se dogaja v nekaterih državah.

Prekuženost ljudi na Švedskem

Švedska je država, ki je uvedla malo pravil in ukrepov. Foto: Reuters
Švedska je država, ki je uvedla malo pravil in ukrepov. Foto: Reuters

Švedska je država,
ki je uvedla malo pravil in ukrepov.

Predstavniki vlade so rekli:
ljudje morajo paziti na higieno
in na varnostno razdaljo.

Rekli so:
več ljudi se bo okužilo,
hitreje bo epidemije konec.

Temu rečemo tudi,
da se ljudje prekužijo.

Prekuženost pomeni,
da je človeško telo
razvilo protitelesa
za koronavirus.

Protitelesa se borijo proti koronavirusu.

Če je protiteles dovolj,
človek ne zboli.

Prekuženost pomeni tudi,
da je manj možnosti,
da se ljudje ponovno okužijo.

Prekuženost je na Švedskem
majhna.

Švedski strokovnjaki pravijo:
protitelesa je razvilo
20 odstotkov ljudi.

To pomeni, da je
protitelesa razvil
1 od 5 ljudi na Švedskem.

Strokovnjaki pravijo:
ne vemo,
ali se že ozdravljeni ljudje
lahko spet okužijo.

Zato je pomembno,
da raziskovalci čimprej odkrijejo cepivo.

V Italiji je epidemija pod nadzorom

V Italiji lahko ljudje obiščejo gostinske lokale. Foto: Reuters
V Italiji lahko ljudje obiščejo gostinske lokale. Foto: Reuters

V Italiji lahko ljudje
znova obiščejo:
- restavracije,
- gostinske lokale,
- frizerje,
- trgovine,
- muzeje,
- knjižnice.

V cerkvah so spet maše.

Pri obisku cerkev še vedno
veljajo pravila.
Med ljudmi mora biti vsaj
1,5 metrov varnostne razdalje.
V zaprtem prostoru ne sme biti veliko ljudi.

Bazilika svetega Petra v Vatikanu
je po dveh mesecih zopet odprta za turiste

Po dveh mesecih so cerkev spet odprli. Foto: Reuters
Po dveh mesecih so cerkev spet odprli. Foto: Reuters

Bazilika svetega Petra v Vatikanu
je največja katoliška cerkev na svetu.

Vanjo gre lahko več kot 60.000 ljudi.
To je približno toliko,
kot živi ljudi v večjem mestu.
To je več ljudi,
kot jih živi v Celju.

Po dveh mesecih so cerkev spet odprli.

Vanjo lahko grejo:
- verniki,
- turisti.

Sedaj jih je lahko v cerkvi največ 200.

Obiskovalci morajo paziti na:
- varnostno razdaljo,
- razkuževanje rok.

Preden so cerkev odprli,
so jo temeljito očistili in razkužili.

Nemčija: žarišča okužb v klavnicah in begunskih centrih

Tudi v Nemčiji so zmanjšali število pravil in ukrepov. Foto: EPA
Tudi v Nemčiji so zmanjšali število pravil in ukrepov. Foto: EPA

Tudi v Nemčiji so zmanjšali
število pravil in ukrepov.

Vendar se koronavirus
še vedno pojavlja.

V Nemčiji so nova žarišča okužb
v različnih klavnicah.

Žarišče je tam,
kjer se okužba hitro širi.

Klavnica je prostor,
kjer ubijajo živali za predelavo meso.

V klavnici delajo mesarji in
ostali delavci.

V Nemčiji so klavnice z okuženimi delavci
hitro zaprli.

Mnogo okuženih pa je tudi v begunskih centrih

Okužbe so odkrili v več begunskih centrih v Nemčiji. Foto: Reuters
Okužbe so odkrili v več begunskih centrih v Nemčiji. Foto: Reuters

Begunski centri so prostori,
kjer živijo begunci iz tujih držav.

Večina beguncev v Nemčijo prihaja
iz arabskih in afriških držav.
Na primer:
- Afganistan,
- Sirija,
- Irak,
- Somalija.

V begunskih centrih
so begunce ločili na :
- zdrave,
- okužene.

Zdravi živijo na enem delu begunskega taborišča.
Okuženi in bolni živijo na drugem delu begunskega taborišča.

Zdravi in okuženi se ne morejo srečati drug z drugim.

Begunci lahko jedo le v svojih sobah.

Upajo, da bodo s temi ukrepi
preprečili širjenje okužb.

Okužbe so odkrili v več begunskih centrih v Nemčiji.

V Braziliji veliko okuženih

V Braziliji je vedno več okuženih z novim koronavirusom. Foto: EPA
V Braziliji je vedno več okuženih z novim koronavirusom. Foto: EPA

V Braziliji je vedno več okuženih
z novim koronavirusom.
Prav tako jih ogromno umre.

Brazilski predsednik pravi:
ne želim sprejeti ukrepov in pravil.
Želim, da podjetja delajo še naprej.

Brazilski predsednik pravi:
koronavirusna bolezen je le manjša gripa.

Strokovnjaki pravijo:
koronavirusna bolezen ni gripa.
Koronavirusna bolezen je nevarna.

Brazilija je zelo velika država.
v Južni Ameriki.
Razdeljena je na manjše države.
Vsaka država ima svojega guvernerja.
Guvernerji se ne strinjajo s predsednikom Bolsonarom.
Guvernerji brazilskih držav
želijo zaščititi prebivalce.

Od predsednika Bolsonara
so zahtevali strožje ukrepe.

Predsednik Brazilije Jair Bolsonaro
je rekel:
uvedel bom nekatera pravila.

V ZDA imajo največ smrtnih žrtev
koronavirusne bolezni na svetu

Ameriški predsednik Donald Trump pravi, da je za epidemijo kriva Kitajska. Foto: Reuters
Ameriški predsednik Donald Trump pravi, da je za epidemijo kriva Kitajska. Foto: Reuters

V ZDA imajo največ smrtnih žrtev
koronavirusne bolezni na svetu.

ZDA so sicer zaradi pandemije novega koronavirusa
zaprle meje s sosednjima državama.
Sosednji državi sta:
- Kanada,
- Mehika.

Meje bodo zaprte vsaj še 1 mesec.

Ameriški predsednik Donald Trump pravi,
da je za svetovno pandemijo kriva Kitajska.

Novi koronavirus se je namreč pred 6 meseci
prvič pojavil v kitajskem mestu Vuhan.
Nato se je hitro razširil po svetu.