Logotip Slovenske tiskovne agencije. Foto: MMC RTV SLO/ Miloš Ojdanić
Logotip Slovenske tiskovne agencije. Foto: MMC RTV SLO/ Miloš Ojdanić

Vsaka država ima svojo tiskovno agencijo.
Slovenska tiskovna agencija
spremlja dogajanje v Sloveniji.
In v svetu.

Zbira informacije in
pripravlja novice.

Novice posreduje drugim medijem.
Na primer:
- televiziji,
- radiu.
Na kratko ji rečemo tudi STA.

Slovenska tiskovna agencija je bila
ustanovljena leta 1991

Leta 1991 se je Slovenija osamosvojila.
Postala je samostojna država.
Takrat je ustanovila tudi svojo tiskovno agencijo.
To je Slovenska tiskovna agencija (STA).
To je bilo pred 30 leti.

Ustanovitelj STA je bila 1. slovenska vlada.
Sklenjen je bil dogovor,
da bo vlada plačevala STA za delo.

STA potrebuje denar za:
- plače novinarjev,
- opremo.

Pisarne novinarjev na Slovenski tiskovni agenciji. Foto: MMC RTV SLO/ Miloš Ojdanić
Pisarne novinarjev na Slovenski tiskovni agenciji. Foto: MMC RTV SLO/ Miloš Ojdanić

Slovenska vlada že 4 mesece STA ne daje denarja

Slovensko vlado predstavlja Urad za komuniciranje.
Uradu za komuniciranje na kratko rečemo UKOM.
UKOM vsako leto s STA
podpiše pogodbo.
To je pogodba,
ki STA zagotavlja denar.

Za leto 2021 pa UKOM noče podpisati pogodbe s STA.
UKOM je od STA zahteval veliko dokumentov.
UKOM pravi,
da STA ne izpolnjuje svojih dolžnosti.
Na primer,
da jim STA noče poslati dokumentov.

Zato noče izplačati denarja za delovanje STA.

Uroš Urbanija je vodja UKOM. Foto: MMC RTV SLO
Uroš Urbanija je vodja UKOM. Foto: MMC RTV SLO

STA noče dati dokumentov UKOM

Na STA pravijo,
da lahko dokumente pošljejo samo vladi.
In ne UKOM.

STA je dokumente že poslal vladi.
Vendar jih je vlada vrnila nazaj STA.
STA zbira sredstva za svoj obstanek

STA pravi,
da jih hoče vlada načrtno uničiti.

Začeli so z akcijo zbiranja sredstev za svoj obstanek.
Sredstva zbirajo preko SMS sporočil od ljudi.
Tako bodo dobili denar za plače zaposlenih.

Snemalnik in mikrofon, ki ga uporabljajo novinarji za snemanje izjav. Foto: Radio Slovenija/Radio Slovenija
Snemalnik in mikrofon, ki ga uporabljajo novinarji za snemanje izjav. Foto: Radio Slovenija/Radio Slovenija

STA podpira tudi Društvo novinarjev Slovenije

Društvo novinarjev Slovenije
je organizacija, ki varuje novinarje.
Branijo njihove pravice.
Opozarjajo na težave,
ki jih imajo novinarji pri svojem delu.

Novinarji so ljudje,
ki pišejo o vsem,
kaj se dogaja pri nas in po svetu.

STA podpirajo tudi številne druge medijske hiše

Medijske hiše so podjetja, ki ustvarjajo:
- časopise,
- televizijske programe,
- radijske programe,
- spletne portale z novicami.

V časopisih so objavili poziv,
da naj ljudje pomagajo zbirati denar za STA.
Tudi na televiziji in radiu so
poročali o akciji zbiranja denarja za STA.

V STA si želijo zbrati toliko denarja,
da bodo lahko še naprej delali.
In zaposlenim izplačali plače.

Zaposleni na STA in njihovi podporniki pred stavbo STA. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Zaposleni na STA in njihovi podporniki pred stavbo STA. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.

3. maja je bil svetovni dan medijev

Na ta dan se novinarji opozarjajo
na pomen svojega dela.

Pred stavbo STA so se zbrali številni novinarji
in drugi zaposleni v medijih.

Poudarili so,
da je STA treba zagotoviti denar za delovanje.

Poudarili so,
da je delo novinarjev pomembno za celotno družbo.