Slovenski uvoznik letos pričakuje prodajo najmanj 150, v prihodnjih letih pa po 200 vozil letno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Slovenski uvoznik letos pričakuje prodajo najmanj 150, v prihodnjih letih pa po 200 vozil letno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Razred V, ki je v aktualni generaciji na trgu že skoraj 10 let, v prenovljeni izvedbi k nam prihaja z bogatejšim naborom serijske opreme, osrednjim infozabavnim sistemom v slovenskem jeziku, obenem pa je nadgrajen tudi na področju varnosti. Odgovorni pri Mercedesu pravijo, da so njegovi snovalci želeli ta model narediti še prestižnejši in ga obenem še bolj približati osebnim avtomobilom.

Slovenskim kupcem bodo še naprej na voljo tri različice – klasični razred V, EQV (torej V z električni pogonom) ter izvedba Marco Polo, ki predstavlja avtodom. To je model, po katerem največ posegajo poslovni kupci (VIP-prevozi in mobilne pisarne), pa tudi zasebni kupci – v največji meri družine z več kot dvema otrokoma.

Po dimenzijah je prenovljeni V ostal enak predhodniku, zato so spremembe na zunanjosti zgolj vizualne. Najbolj se odražajo pri oblikovno spremenjeni motorni maski, ki je lahko opcijsko tudi osvetljena. Eno glavnih tehnoloških novosti predstavljajo novi matrični LED žarometi s 84 svetilnimi diodami. Njihov svetlobni snop lahko namreč sega do 650 metrov v daljavo.

Novost so tudi serijsko vgrajena dodatna drsna vrata, ki olajšajo vstopanje in izstopanje. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Novost so tudi serijsko vgrajena dodatna drsna vrata, ki olajšajo vstopanje in izstopanje. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Vsebina iz osebnih avtomobilov

V notranjosti glavno novost predstavljata dva nova 12,3-palčna zaslona (31,2 centimetra), ki sta med seboj "navidezno" povezana v enotno površino. Gre za enaka zaslona, kot ju ponujata tudi npr. Modela GLE in GLS. Ambientalna osvetlitev odslej pokriva obsežnejši del potniške kabine, volanski obroč pa je po novem kapacitiven, kar prinaša boljšo uporabniško izkušnjo na področju asistenčnih sistemov. Volanski obroč je enak kot v razredu C. Razred V prinaša tudi "brezstične" novosti – zagon motorja brez ključa in brezžično polnjenje mobilnih telefonov, a so njegovi snovalci na armaturni plošči ohranili razmeroma veliko število klasičnih – fizičnih gumbov. Nova generacija sistema MBUX po novem predaja informacije v slovenskem jeziku, glasovne ukaze v slovenščini pa bo po napovedih odgovornih pri slovenskem uvozniku mogoče izvrševati čez dve leti.

Prenovljeni razred V prinaša občutno več serijske opreme kot predhodnik. Gre tudi za obogaten nabor asistenčnih sistemov, ki je zdaj primerljiv z novim razredom C. Foto: Mercedes-Benz
Prenovljeni razred V prinaša občutno več serijske opreme kot predhodnik. Gre tudi za obogaten nabor asistenčnih sistemov, ki je zdaj primerljiv z novim razredom C. Foto: Mercedes-Benz

Zanimiva nova funkcionalnost je tudi 3D-vzvratna kamera, ki prikazuje tudi območje, ki ga moramo pri vzvratnem parkiranju upoštevati za vertikalno odpiranje velikih prtljažnih vrat.

Pestra izbira pogonov

Na področju pogonov večjih sprememb ni. Še naprej so na voljo dizelski in en bencinski motor. Vstopna različica je V 220 d – turbodizelski štirivaljnik s 120 kilovati moči, sledita pa ji še dizelski različici z oznakama 250 (140 kW) in 300 (174 kW) – vse so na voljo tudi z opcijskim štirikolesnim pogonom. Bencinski motor (V 300) svojih 170 kW moči prenaša izključno na zadnji kolesni par.

Električni EQV je bil nadgrajen predvsem na področju programske opreme, kar mu omogoča za približno 30 kilometrov večji doseg (skupno več kot 400 km) z enim polnjenjem baterije v primeru izbire različice z baterijo kapacitete 90 kWh. Največja moč polnjenja znaša 110 kW.