Trenutno se predvaja:
Maribor 9
1. avgust 2018 ob 13:55 Maribor Novice

Apiturizem zgodba slovenskega turizma

Boštjan Noč: »Naj bo Slovenija znana po medenih in ne po tajskih masažah.«
čebelnjak na čebelarski kmetiji Kisilak
Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar
čebelar Herman Kisilak

V Čebeljem gradiču na Goričkem lahko doživite apiturizem Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar

S svetovnim dnevom čebel je Slovenija postala mednarodno prepoznavna na področju čebelarstva, naši čebelarji pa postajajo vse bolj prepoznavni tudi po APITURIZMU – čebelarskem turizmu, v okviru katerega obiskovalci naše dežele doživijo bogato slovensko apikulturo kot edinstveno turistično izkušnjo.

Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak dodaja, da apiturizem krepi zgodbo trajnostnega turizma. V Sloveniji smo vzbudili pozornost s svetovnim dnevom čebel. Imamo ogromno turističnih produktov na področju dobrega počutja in kulinarike. Po njenem gre za nišno vrsto produkta, ki je izredno zanimiv za določene ciljne skupine.

Slovenski čebelarji v svetu uživajo spoštovanje in priznanje za svoje delo, ob tem pa so tudi inovativni v svetovnem merilu. Prvi so se namreč spomnili ideje za api- oziroma čebelarski turizem. Tanja Arih Korošec iz turistične agencije Aritours v Mariboru pooseblja gonilno silo apiturizma: »V zadnjih letih smo izobrazili naše čebelarje, izvedli certificiranje, tako imamo trenutno v Sloveniji okoli 35 ponudnikov apiturizma in mreža se še povečuje.«

Ena izmed turističnih kmetij, ki je prva ponujala gostom medeno izkušnjo, je Čebelji gradič na Goričkem. Herman Kisilak na dva in pol hektarja velikem posestvu Čebeljega gradiča goste sprejema že 15 let. Pravi, da na kmetiji beležijo dober obisk, gosti, ki so se spoznali z apiturizmom, pa se vedno radi vračajo.

Predsednik Čebelarske zveze Slovenije Boštjan Noč pa je prepričan, da bomo na pravi poti takrat, ko bo iz Sloveniji vsak turist odnesel nekaj medenega. »Želim si, da bo Slovenija znana po medenih in ne po tajskih masažah, da bomo imeli savne s propolisom in najrazličnejše čebelarske izdelke. Vse to je priložnost za naše ponudnike, za naše gospodarstvo ... Če bomo to uspeli, je svetovni dan uresničil svoj namen.«

Apiturizem je pomemben del zelenega gospodarstva in s tem turistični produkt, ki temelji na inovativnosti, primerjalni prednosti in visoki dodani vrednosti; in vse kaže, da nastaja odlična turistična zgodba. Pa jo bomo res znali izkoristiti?

Več pa v oddaji Poletna tribuna:

Nataša Kuhar, (N*)

Nazaj na vrh