Tourneo kot mobilna pisarna pride na vrsto oktobra. Na voljo bo tudi priključni hibrid, kar pomeni, da doma napolniš baterijo, se po mestu pelješ na elektriko, na sobotnem izletu pa vključiš hibridni pogon. Prihodnje leto prihaja tudi električna izvedenka. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Tourneo kot mobilna pisarna pride na vrsto oktobra. Na voljo bo tudi priključni hibrid, kar pomeni, da doma napolniš baterijo, se po mestu pelješ na elektriko, na sobotnem izletu pa vključiš hibridni pogon. Prihodnje leto prihaja tudi električna izvedenka. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Oblika je pomembna, celo pri kombijih in tudi delovnih furgonih, na katere nalepiš reklamo za svoje podjetje. Kako narediti kombije privlačne, so pri Fordu vedno obvladali. Privlačnost svojih kombijev so vedno znova napihnili tudi s kakšnim posebnim marketinškim manevrom, recimo z dirkaškim primerkom. Mimogrede, Fordov kombi je najhitrejše vozilo na avstralskem dirkališču Bathurst!

Če se vrnem k serijskemu avtu: oblika je vrhunska, primerna za VIP-prevoze, ampak pri tem vozilu ni zares bistvena. Bistven je prostor v kabini, ki ga lahko zapolnite, kakor želite. Notranjost tournea customa je zelo prilagodljiva. Z enostavnimi vodili se lahko s postavitvijo in prilagoditvijo sedežev igrate, koliko želite. Sedeži po vodilih "lepo tečejo" in so lahkotni, udobni, enostavno jih je obrniti nazaj. Prtljažnika je v osemsedežni različici za širino kabinskega kovčka. Smiselno je premisliti tudi o izbiri daljše različice.

Štirikolesni pogon je že na voljo, žal pa ga nismo preizkusili v testnem primerku. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Štirikolesni pogon je že na voljo, žal pa ga nismo preizkusili v testnem primerku. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Nadpovprečno tiho in mirno dizelsko vozilo

Tisto, s čimer je Ford še izboljšal svojega prvaka, pa je vožnja. Ko zaženemo motor, ni nobenih tresljajev, vse je mirno. Nimamo občutka, da sedimo v kombiju in ne v osebnem avtomobilu. To je standard leta 2024. Kot bi vzeli kak premijski izdelek, ne pa najbolj popularen delovni stroj, poudarek je na delovnem.

Tourneo custom ponuja občutek vožnje v osebnem vozilu. Je odlično zvočno zaščiten, potrdimo lahko tudi, da so uporabljeni materiali še boljši, za boljše počutje zadaj skrbi triobmočna klimatska naprava. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Tourneo custom ponuja občutek vožnje v osebnem vozilu. Je odlično zvočno zaščiten, potrdimo lahko tudi, da so uporabljeni materiali še boljši, za boljše počutje zadaj skrbi triobmočna klimatska naprava. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Čeprav je dizelski, je bil tudi med vožnjo po avtocesti nadpovprečno tih, miren in mehek. Le volan se nam je zdel premehek, a je vseeno natančen. To je samo naš občutek. Prediktivni tempomat je izvrsten in dobro predvideva spremembe dovoljene hitrosti. Še posebej na avtocesti že vnaprej ve, kdaj se bo hitrost spremenila, zato pojenja na mehko, brez sunkov. Zmoti pa, da sploh na lokalnih in regionalnih cestah preveč upošteva ovinke. Ovinke, ki jih sam redno peljem brez zaviranja, se pravi z 90 km/h, bi vozilo speljalo z dobrih 70 km/h.
Poraba dizelskega goriva je bila okoli osem litrov na sto kilometrov, lahko tudi manj. 160 km/h po nemški avtocesti porabo dvigni na 10,3 litra. Oba podatka sta, menim, kar dobra.

Še več o tourneu customu pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.