Benjamin Bayl Foto:
Benjamin Bayl Foto:

Današnji koncertni program je v celoti posvečen verjetno največjemu skladatelju in glasbenemu geniju vseh časov, Wolfgangu Amadeusu Mozartu (1756-1791) in tako v polnosti odgovarja naslovu priljubljenega cikla štirih koncertov. Mozart je tudi na področju operne umetnosti zapustil umetnine, ki so se zapisale v sam vrh tovrstne ustvarjalnosti. Med njimi je ena najpomembnejših Figarova svatba (1785), ki temelji na literarni podlagi Beaumarchaisovega dela Veseli dan ali Figarova svatba. Mozarta je besedilo vendarle toliko vznemirilo, da se je, skupaj z libretistom Lorenzom da Pontejem, lotil pisanja nove opere, štiri leta po Begu iz Seraja in kar deset let po Lažni vrtnarici. Zamisel je bila vsekakor drzna, saj je bila ta francoska komedija, ki je razburjala evropske aristokratske kroge, na Dunaju celo prepovedana. Zato je razumljivo, da je da Ponte v libretu omilil politično ost, ni pa se ognil osnovni vsebini, kjer se preprosti služabnik bori proti gospodarju.

Dirigent in umetniški vodja letošnjih Mozartin je Benjamin Bayl. V prihajajočih Mozartinah se bomo srečali s tem umetnikom, ki je vsebinsko pripravil vse štiri koncerte omenjenega cikla, in jih bo tudi vodil. Rojen leta 1978 v Sydneyu ima Bayl holandsko avstralske družinske korenine. Njegova spretnost in prijazno sodelovanje z orkestri, opernimi hišami in ansambli za staro glasbo sta pripomogla, da je v zadnjih sezonah postal vse bolj iskan in cenjen mladi dirigent.

Koncertni spored Mozartin 2013 je dirigent Benjamin Bayl izbral skrbno in vsebinsko zanimivo. Razumljivo je, da je programski poudarek na skladbah klasicističnih mojstrov, kot so Mozart, Haydn in Salieri. Za nasprotje pa je umetniški direktor posegel še v obdobje pred klasicizmom. Pri tem je izbral izjemno zanimivega skladatelja Carla Philippa Emanuela Bacha, ki je vse bolj popularen, saj muzikologi odkrivajo še neznana njegova dela, pa tudi v obdobje zgodnje romantike: tu se bomo srečali s Schubertom in Beethovnom. Bayl pa je šel še dlje. Mozartiana Čajkovskega in Brahmsove Variacije na Haydnovo temo so odlična reminiscenca na klasicizem, pa vendar sta obe skladbi v glasbenem jeziku zasidrani v romantiki. Na vsakem koncertu se bodo dirigentu pridružili tudi mlajši, pa tudi že uveljavljeni slovenski umetniki, ki jih z veseljem in radovednostjo pričakujemo. To je odlično zaokrožen program, ki bo ob nedeljskih dopoldnevih brez dvoma pritegnil dobre glasbe željne koncertne obiskovalce in obiskovalke. Vsem želimo veliko umetniških užitkov in predvsem odlične glasbe.

Vstopnice bodo v prodaji eno uro pred koncertom na blagajni Slovenske filharmonije.

Služba za odnose z javnostjo

RTV Slovenija