Dirka po Sloveniji
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 26 glasov Ocenite to novico!
Na štartu je Rigoberto Uran še poziral v zeleni majici, a "modri" Roglič je imel takrat že izdelan načrt, kako mu jo bo slekel, in vse mu je popolnoma uspelo. Foto: MMC RTV SLO/T. O.
Na Kranjskem Raku, kjer je bilo konec klancev in je sledil le še spust do Kamnika, je bilo veliko navijačev z zastavami. Primož Roglič je imel tukaj že 33 sekund prednosti pred prvimi zasledovalci in je razliko ohranil vse do cilja v Kamniku, torej dobrih 20 kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/T. O.
V Kamniku je bilo enkratno vzdušje, množica gledalcev je ploskala zlasti Primožu Rogliču in domačinom Luki Mezgecu, Tadeju Pogačarju in Roku Korošcu. Foto: www.alesfevzer.com
Marc Cavendish (ima 30 etapnih zmag na Dirki po Franciji) je vzljubil Dirko po Sloveniji, čeprav še nima etapne zmage. Na štartu v Ljubljani je povedal, kako se tukaj dobro počuti in kako lepa dežela je Slovenija. Foto: MMC RTV SLO/T. O.

Po kraljevski etapi: za spektakel ne potrebujemo Vršiča!

Roglič na terenu, kjer se je vse začelo, šampionsko do zelene majice
16. junij 2018 ob 17:38
Kamnik - MMC RTV SLO

Primož Roglič in Matej Mohorič sta poskrbela za velik dan slovenskega kolesarstva in navdušila izjemno množico na trasi do Kamnika, kjer je Roglič več kot dva tisoč ljubiteljem kolesarstva sporočil: najboljši ste!

Kulisa četrte alpske etape Dirke po Sloveniji ne bi mogla biti lepša. Na zadnjem vzponu na Kranjskega Raka se je trlo navijačev, vse skupaj je spominjalo na epske etape Toura, izjemno navdušenje pa je bilo tudi v cilju v Kamniku, kjer se je zbralo vsaj 2.000 navijačev. Junak dneva je bil Primož Roglič, ki je pokazal sloves sijajnega "klančarja" in še kronometrista ter z izjemno samostojno vožnjo zadržal prednost, ki si jo je priboril pred spustom do Kamnika. Če je bila včeraj še senca dvoma, ali je že v dobri formi pred Tourom, je z današnjo predstavo pokazal, da gre lahko na dirko vseh dirk s polno mero samozavesti.

Leta 2012 Roglič dobil Maraton Alpe
"Bolje sem se počutil kot včeraj. Za zadnji klanec sem si želel, da bi ga z ekipo začeli v čim močnejšem ritmu," je povedal Roglič, ki je dobro poznal traso kraljevske etape. Tu se je leta 2012 pravzaprav začela njegova kolesarska kariera. Julija je dobil zelo cenjeno amatersko dirko Maraton Alpe in nakazal, da bo namesto v smučarskih skokih blestel v kolesarstvu, kjer pa začetki niso bili preprosti. "Takrat je bilo vse veliko težje. Zdaj sem lažje vse izpeljal do konca," je primerjal današnjo zmago s tisto leta 2012, preden je na razglasitvi v dar dobil simbol Kamnika, majoliko.

Prvi na štartu, prvi v cilju
Poznavanje ceste, ki s Črnivca proti Stahovici ni v najboljšem stanju, je bila dodatna prednost. Roglič je povedal, da je prejšnji teden pogledal traso in odpeljal spust. Že pred dirko je vedel, da bi lahko to bila etapa, kjer bi z zmago oblekel majico vodilnega. Kar na štartu se je postavil na prvo mesto, kot da bi konkurentom želel sporočiti, naj ga tudi v Kamniku pričakujejo spredaj. V skupnem seštevku ima 32 sekund prednosti pred Rigobertom Uranom. To je za svetovnega podprvaka v kronometru izjemen kapital pred nedeljsko vožnjo na čas, čeprav Roglič svari: "Daleč od tega, da je dirka dobljena. Čutim tudi še posledice poškodbe komolca. Zadnjič sem sicer na kronometru dirkal pred mesem in pol v Baskiji."

Lahko je užival v ploskanju gledalcev
Roglič in Mohorič sta poskrbela za pravi šov. Etapne zmage na Dirki po Sloveniji so bili v prvih letih dirke morda še nekaj samoumevnega, v zadnjih letih pa ne več. Da sta na kraljevski etapi dva Slovenca na vrhu, je zato vredno še toliko več, uspeh pa je zaokrožil mladi Tadej Pogačar, ki je na dobri poti, da ubrani belo majico najboljšega mladega kolesarja. Navijači vse to znajo ceniti, že na štartu v Tivoliju je bilo veliko gledalcev, pravo navdušenje pa je bilo v Kamniku. Je Roglič v zadnjih kilometrih slišal množico? "Sem slišal. Kolesarstvo je sicer nepredvidljivo in moraš biti zbran do konca, toda imel sem toliko rezerve, da sem lahko užival."

Mohoriču spet malo zmanjkalo
Spet je bil izjemno borben Matej Mohorič, a (tako kot včeraj) se ni izšlo. Športni direktor njegove ekipe Bahrain Merida nam je povedal: "Na tri četrt etape je kazalo bolje. Če nas ne bi iz ekipe Gazprom po Logarski začeli loviti kot zmešani, bi imel Matej pod Kranjskim Rakom 50, in ne 20 sekund prednosti, pa še veliko energije je potrošil. Če bi na vrh Kranjskega Raka prišla skupaj s Primožem Rogličem, Roglič ne bi imel interesa, ker ima jutri še kronometer. Fanta bi se zmenila, čeprav se to ne sme. Vsak bi igral na svoje karte. Ampak, moram priznati, da bi zjutraj podpisal za takšen razplet."

V nedeljo še kronometer
Rogličev uspeh je 50. etapna zmaga za Slovenijo na najpomembnejši domači dirki. Sledijo italijanski kolesarji z 41 zmagami. "Fight for green", boj za zeleno, kot je slogan Dirke po Sloveniji, bo epilog doživel v nedeljo z 21,5 kilometra dolgim kronometrom med Trebnjim in Novim mestom (prenos na TVS 1). Že zdaj je jasno, da bo dirka prekosila vse prejšnje. Ne le zaradi devetih ekip iz Svetovne serije, tudi zaradi trase. Štangelj: "Meni je letošnja trasa najlepša. Za spektakel ne potrebujemo Vršiča. Ta današnji krog je bil res imeniten." Rdečo majico najboljšega po točkah si je že prikolesaril Italijan Simone Consonni, modro majico najboljšega na gorskih ciljih pa Italijan Fausto Masnada.

VIDEO
Roglič v odličnem položaju pred zaključnim kronometrom
Rekreativni kolesarji pripravili sijajno vzdušje na Pavličevem sedlu
Silovit napad Rogliča na vzponu na Volovjek
Komentarji
muzejčanka
# 16.06.2018 ob 18:53
Moram priznati, da so mi kar nekajkrat prišle solze na oči, ko je kazalo to čudovito naravo Slovenije in to fantastično vzdušje. Žal ta dirka ima dve slabi točki. Prva, ki pa vem da bo v prihodnje odpravljena saj razumem organizatorje, da se še učijo je grafika na ekranu, ki je danes odpovedala. Delno so uspeli nadomestiti z občasnim prikazom zaostankov v spodnjem delu ekrana. Druga Črna točka, ki pa se bojim da bo ostala je, CESTE! To mi je pa bilo malo nerodno. Drugače pa fenomenalno vzdušje. Res ti morajo iti kocine pokonci. Kakšne neverjetne športnike imamo. Ko ne bi bili tako žleht v glavi bi lahko bili ne samo Švica ampak pred njimi. Celoten posnetek sem pogledala še enkrat na Eurosportu. Če smo zaradi zimskih športov znani predvsem v srednji Evropi in Skandinaviji pa nas je kolesarstvo popeljalo še korak naprej. Vsi angleški reporterji ne morejo prehvaliti naših in naše dežele. Roglič in ostali naši fantje so naredili več za promocijo Slovenije ki jo politiki ne bodo nikoli. Sem pa vesela za očitno še enega dragulj, ki nastaja. POGAČAR. Neverjetno. 19 letni fant je kolesaril ob bok največjim imenom kolesarstva. Upam da mu uspe preboj v sam vrh. Očitno pa se nimamo kaj za bati v prihodnosti. In se strinjam. Ni samo Vršič v Sloveniji. Imamo veliko klancev kjer se lahko naredi fantastično vzdušje. Samo te naše ceste... Lp
gospod iskreni
# 16.06.2018 ob 17:47
Upam da se bo nadaljeval razvoj dirke, ima res veliko še rezerv. Spremljevalni program se izboljšuje, pa tudi gledalci so začeli dirko jemati za svojo. Sedaj malce več spremljevalnega programa, mogoče tudi kakšno dirko za amaterje organizirat, pa počasi bo.
aufzic
# 16.06.2018 ob 21:39
Sedaj sem v miru še 1x gledal posnetke na E2. Res vzdušje na Kranjskem raku in v Kamniku kot na največjih dirkah. Kar se pa naših cest tiče...tudi sam sem pogosto kritičen do stanja, ampak nisem mogel verjeti svojim ušesom...komentator na E2 je ob spustu iz Pavliča rekel, da so ceste na tej dirki večinoma zelo dobre in da ga kar mika, da bi tudi sam vzel kolo in se malo zapeljal. Ne smemo vedno kritizirati, razmere niso tako slabe, kot so mislimo.

Pa da tudi jaz pohvalim Pogačarja. Da je tako na klanec kot na spustu in v finišu bil spredaj... kapo dol...pa je že lani na Rogli pokazal, da je veliko up.
FancyBoy
# 16.06.2018 ob 18:15
Bog pomagaj po kaki cesti so danes vozili kolesarji...predvsem vzpon in spust potem do Kamnika.

Cesta je bila 2000x poflikana.
slokonjušari
# 16.06.2018 ob 20:05
Kar ne morem verjet poleg maestralnega "smučarskega skakalca " Rogliča imamo kar nekaj vrhunskih kolesarjev ,ki ne zaostajajo dosti za njim, še enkrat hvala vam za vse veselje ,ki nam ga prirejate kolesarji zadnja leta.
jaz jaz
# 16.06.2018 ob 19:28
Dirka pridobiva na veljavi, to je dobro. Eurosport hvali lepote Slovenije, z razlogom. Imena na dirki so fascinantan, dirka ocitno ni pretezka. Se Kittel se je danes z nasmehom na obrazu pripeljal v cilj, pa so bili kr ostri vzponi.

Ceste so pa res sibka tocka... lukna pri luknji, flika pri fliki. Mogoce so hotli dosezt, da je dirka malo tezja.
eustace008
# 16.06.2018 ob 20:00
BRAVO ROGLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sem slišal da v Franciji kar tekmujejo kdo bo več asfalta novega potegnu, da potem gre dirka prej čez njegov kraj, malo spodbude za naše župane, pa še kolesarski navdušenci bi nekaj pridobili, če bi čez kakšen hrib bil kak nov asfalt

drugače pa malo za šalo, če v Rubeuxu dobijo granitno kocko (vsi si jo želijo), pa je enodnevna klasika, bi pa pri nas, glede, na to da gre za etapno dirko, zmagovalec dobil v dar eno fleho asfalta v velikosti povprečne filke asfalta 1m x 1m....tako mogoč mali predlog za organizatorja
urosh444
# 16.06.2018 ob 20:14
mislim da bi vseeno moral Vršič moral biti v programu, lahko tudi iz Trente. Glede na to, da plačamo lepe denarce eurosportu za promocijo, po meni najlepših delov slo pa na koncu sploh ne umestimo v traso in to ze drugo leto zapored. Tako da organizatorji prihodnje leto nujno Vršič in pa dolina reke Soče. Pohvalno pa je, da sta bili letos dve recimo temo gorski etapi, vendarle smo alpska in hribovita dežela in to naj postane praksa.
veritass
# 16.06.2018 ob 23:12
Leta kolesarim po cestah, kjer je danes potekala etapa. Ceste so vsako leto v slabšem stanju. Luknja pri luknji, flika na fliko. Spomnim se ceste čez Raka in na Pavliča, ko sta bile asfaltirani. Poezija, ki trajala toliko časa, dokler jo niso uničila spravilo lesa s težkimi kamioni in pa zime. Vzdrževanja pa ni bilo in tudi sedaj ga ni.
Serpentinšek ima daleč najslabše občinske ceste, upam da ne po to prenesel še na državne.
ms18
# 16.06.2018 ob 21:09
Trasa verjetno ne bo nikoli več tako zahtevna kot v tistih začetkih. Ti ne govorim le o Vršiču, v 7 etapah se je takrat zvrstila kopica težkih vzponov.

Ampak očitno ta velikim ekipim ni prišla prav tako težka dirka v tem obdobju. Ker toliko dobrih kolesarjev, kot jih je prišlo letos, je nekaj neverjetnega in nepredstavljivega v 90. letih.

Jutri pa grem gledat ta prvi kronometer v domačem Novem mestu. Verjetno se bom postavil 1 km pred ciljem nekje na mostu pri Mercatorju, da še jaz zaploskam Rogliču za vse užitke, ki nam jih je dal v zadnjem obdobju.
Heisenberg
# 16.06.2018 ob 20:54
Ko ravno omenjate Vršič, nekoč bi si želel etape s startom recimo Ljubljana, nato pa Kranjska Gora (morda celo speljejo mimo Bleda) - Vršič - Bovec - Mangart (gorski cilj). To bi bila super promocija Slovenije in super etapa.
taprauslovenc
# 16.06.2018 ob 20:46
Spominjam se časov ko smo navijali za Križaja,tudi takrat so podjetja začasno prenehala delat kot se je to dogajalo v času dirke po Sloveniji in največ zaradi Primoža in pa seveda ostalih naših dobrih kolesarjev. Kako dobra reklama za našo deželo je ta dirka si verjetno ne predstavljamo niti ne vsi. In uspehi naših športnikov so kot iskra za verižno reakcijo da se mladi odločajo za kolesarstvo,da Slovenci spremljamo ta šport zavzeto in privrženo. Upam da si bodo ti fantje pogledali slike in posnetke ,ko bodo končali svoje kariere in bodo doumeli kako velik doprinos k družbi so dali z svojimi dosežki in pa z svojim razmišljanjem in besedami ki jih dajejo v eter. Hvala vam športniki
# 17.06.2018 ob 00:05
Še enkrat, Mohorič se je priključil skupini z zeleno majico, Uranom, spusta je bilo še veliko, če bi nadaljeval s svojo vratolomno vožnjo, bi celo to skupino pripeljal Rogliču za rit in adijo zamaga Rogliča.
Mohorič pa se je lepo rekreativno peljal dol, čim bolj zadaj in na koncu celo dobil šprint za drugo mesto, bravo, mladenič!
muzejčanka
# 16.06.2018 ob 22:07
Vršič je in bo ostal Slovenski Alpe d'Huez. Ne bi ga jaz vstavljala v vsakoletno traso. Res je če hočemo pravo gorsko etapo je gorenjska najprimernejša. Drugje je itak skoraj nemogoče napraviti pravo gorsko etapo. Recimo Golte in Roglo ne moreš dati v eno etapo ker je cesta samo z ene strani. Vzhodni del Slovenije je idealen za ravninske in hribovite etape. Upam, da bo kdaj dirka zašla tudi recimo v Slovensko Istro ali Sev. Primorsko z neverjetnimi vinskimi griči. Toliko še imamo za pokazati svetu. Ne bi pa dirke povečevala na več kot pet etap. To je idealno za tekmovalce, ki se pripravljajo na Tour. Tudi gorske etape ne smejo biti pretežke saj bi s tem prej odvrnili najboljše od te dirke, ki imajo že dovolj težkih priprav za sabo v tem času. In rada bi še povedala, da sem zelo vesela za Brajkoviča. Njemu pa privoščim. Ta človek je toliko obetal. Nikoli ne bom pozabila tiste zmage na Dauphine kjer ga tudi veliki Contador ni mogel streti.
symbolab
# 16.06.2018 ob 20:04
Maraton Alpe ne gre preko Kranjskega Raka kot ste napisali, ampak čez prelaz Črnivec. Sicer pa Rogla neverjetno, pa tudi sama dirka navdušuje z zanimivimi etapami in prelepimi pokrajinami, samo tako naprej!
fantasycamp
# 16.06.2018 ob 18:50
Te ceste niso tako vozne zato jih popravljajo, če bi bile redno bi se splačalo cel odsek na novo...
nosa
# 16.06.2018 ob 22:47
bravo športniki, bravo RTVSLO, bravo organizator, bravo POLICIJA IN OSTALO SPREMSTVO, odlično, brez zastojev, brez težaV, PA občutek BOLJŠI kot na tdf,

bodimo ponosni
ms18
# 16.06.2018 ob 22:41
@Brisko: občasni gledalci, ki morda pogledajo 3 etape Toura, Slovenije seveda ne bodo gledali. Spremljajo pa tisti, ki jim je kolesarstvo prvi šport. In teh je po svetu še vedno več kot tistih, ki pogledajo recimo Zlato lisico iz Maribora.
Kekec27
# 16.06.2018 ob 20:11
Bravo vsi seveda še posebaj Rogla, tudi Brajko se je kar izkazal glede na to koliko je letos odvozil, zgleda kolesari brez pritiskov in zato so tudi rezultati boljši. Res lepa promocija Slovenije, en velik minus pa naše ceste, katere res kazijo to prelepo naravo in rezultate.
Bubi
# 16.06.2018 ob 18:44
mislim da je na dirki po sloveniji bela majca samo za kolesarje do vključno 23. leta, ne 25. kot na Touru.
# 17.06.2018 ob 06:22
@veza: imaš prav. Razplet je za nas sanjski. Pohvale pa trem mušketirjem v zasledovalni skupini Mohoriču, Pogačarju, Brajkoviču. Včeraj sta komentarorja na EU2 večkrat pohvalila Pogačarja, očitno še en biser iz SLO zakladnice kolesarjev. Iz eksotov se počasi kameleoniziramo v prepoznavno kvaliteto. Dirka po Sloveniji - en od (redkih) trenutkov, ko je človek ponosen na Slovenijo. Čestitke organizatorju za nivo, kamor je dirko sploh pripeljal. Včerajšnji prizori navijanja z Volovjeka pa nepozabni. SLO TDF v ekstraktu.
slokonjušari
# 16.06.2018 ob 23:01
@aanton Čeprav nerad mešam politiko zraven, moram glede cest poudariti, da nas je lahko sram....višji dodatek socialne pomoči, ki jo prejme 90% zdravih, za delo sposobnih ljudi, ampak lenuhov, bo šel direktno iz sklada za ceste...Toliko o levici, oz. Mesečnikovem dosežku

Ja potem pa ne mešaj politike v šport , če to nerad delaš. Sploh pa, če ne veš o čem govoriš in nimap pojma o revščini ,ki vlada v Sloveniji in jo mediji spretno prikrivajo.
# 16.06.2018 ob 20:55
Jaz bi se pa zahvalil vsem, ki ste navijali ob cestah. Kako super vzdušje je bilo, sem videl šele potem na E2. Sicer smo bili v živo na Jezerskem. V smeh nas je po mobilni zapori spravil voznik oranžnega mopeda s SLO zastavico na anteni.
rok85
# 16.06.2018 ob 18:21
Zakaj Mohorič nima bele majice. Saj je mlajši od 25 let.
orchid
# 16.06.2018 ob 23:23
Primož, hvala za vse....za izjemno zmago, za čudovit dan, za fantastično energijo, ki jo širiš s svojimi izjemnimi uspehi.... noro vzdušje, ki si ga sprožil s svojo vožnjo danes, je bilo fenomenalno..... Kamnik je pokal po šivih, bilo je NORO..... srečna sem, da sem to doživela, da sem te imela čast spoznati v živo in zdaj še toliko bolj verjamem, da je v tebi skrita izjemna moč, ki nas bo še velikokrat osrečevala....izjemen si, moj poklon ♥♥♥
sagoza
# 17.06.2018 ob 00:01
slogan "Fight for green" mi je všeč, a kaj ko je majca bolj rumena kot zelena. jaz res ne razumem tega da se ne znajo uskalditi z temi zelenimi odtenki. zelena I feel Slovenija je nagravžna, bedna, tej zeleni majci pa je potrebno dodati malo več zelene in bo super, in ta odtenek zelene potem naj nosijo vsi po vrsti, ne pa da gledamo to paleto zelinih in se ob tem sprašujemo katera je tista prava, nacionalna. do sedaj še nobena, oziroma odbojkaši so imeli lepo zeleno, me prav zanima a bodo to leto spet nov odtenek nosili. pleskarji šalabajzeji, kdo vam je dal barve v roke?
d_a_r_k_o
# 17.06.2018 ob 14:27
Že golobi grulijo, da Mangartom ni nič.
# 16.06.2018 ob 23:55
Prav, čestitke Rogliču, a pogrešam pohvalo Mohoriču, Pogačarju in Brajkoviču, ki niso šli na lov za Rogličem, celo so zasledovalce držali nazaj, če bi bilo kot včeraj v Celju, ko je Mezgec lovil Mohoriča, bi ne imeli Rogliča danes na vrhu.
Vem, tega javno ne sme nihče poudarjat, a mi tu lahko to ugotovimo, kaj menite?
aanton
# 16.06.2018 ob 21:24
Bubi
# 16.06.2018 ob 18:45
aja sam mohoric je 23 lol. pol pa nevem
smojka
# 18.06.2018 ob 12:17
Samo škoda, da se prava dirka razvije šele v zadnjih kilometrih. Prvih 100 km je bolj ali manj skupinska vožnja.
acMilan
# 17.06.2018 ob 13:44
etape so super, nimam pripomb, tudi organizacija super in res je, šov se da narediti tudi brez Vršiča!
Ampak meni vseeno manjka ena res gorska etapa... sej je ok, da ni pretežko, da pridejo šprinterji itd., ampak kot je dal že en prej idejo: jaz bi začel v Ribčevem Lazu mimo Bohinjskega jezera, potem mimo Blejskega jezera in proti Kranjski Gori, levo čez Vršič in potem po dolini Trente in vzpon na Mangart za cilj :)
Dajmo pokazat tiste naše prave alpske dragulje pri nas: slap Peričnik, jezera, Triglav, dolina Pišnice, dolina Soče in itak vse gore v okolici ter ciljni vzpon :)
# 17.06.2018 ob 07:53
# 17.06.2018 ob 06:22

ja, sanjski razplet, a brez hladen glave teh treh tega ne bi bilo.
In napaka dan prej v Celju, ne smeš napadati svojega, ki je v vodstvu, pa čeprav ni iz tvoje ekipe.
infostriker
# 16.06.2018 ob 23:02
Lej ....nočem da gre trasa na Gorenjsko in Vršič , OK? Pa ne da imel kej proti vam ampak tam imate smušanje, smučarske polete, Pony na Vršič itd .... mejte to!

Štangelj je lepo povedal: "Meni je letošnja trasa najlepša. Za spektakel ne potrebujemo Vršiča. Ta današnji krog je bil res imeniten.

25 let je dirka po Sloveniji, zdej so pa Gorenjci dnar zavohal ... ja pa kaj še!
Brisko
# 16.06.2018 ob 22:30
Vsi pravite, kako fantastična promocija so prenosi te dirke. Zdaj pa bodite pošteni: koliko kolesarskih dirk tretje kategorije si na leto ogledate? Ste mogoče gledali Tour de Occitane, ki je bila na Eurosportu takoj po koncu naše dirke? In ja, ti dve vprašanji sta retorični.
yesnoz
# 16.06.2018 ob 19:28
A kdo kaj ve kaj se lahko od mladega Pogacarja pricakuje na kronometru? Lahko tudi tam tako pozitivno preseneti?
nobozos
# 16.06.2018 ob 23:53
@infostriker

Se strinjam s tabo. Dnar so zavohal, sam ga bodo moral tut kaj dat, če bodo hoteli imet dirko v svojih krajih. Očitno so škrti ;)
slaya
# 17.06.2018 ob 00:00
@ms18 komur je kolesarstvo prvi šport, je raje na kolesu kot da bi gledal dirko tretje kategorije po tv. Po tv raje gleda košarko, fuzbal, boks, rokomet, hokej, tenis,..., ki so vsi dosti bolj zanimivi športi za gledanje.

Kolesarstvo po tv je bolj v rangu, formule 1, če te ne zanimajo možne turistične destinacije, ki bi si jih želel gledat, je bolj za spat zraven.