Foto: Radio Maribor/Vesna Martinec
Foto: Radio Maribor/Vesna Martinec

V Mariboru danes poteka nacionalna konferenca o internacionalizaciji slovenskega gospodarstva, tokrat pod geslom »Greenovated in Slovenija«. V središče so namreč postavili pomen zelenih in inovativnih prebojnih rešitev, ki jih ustvarjajo slovenska podjetja za višje pozicioniranje na tujih trgih. Dogodek pod okriljem gospodarskega in zunanjega ministrstva je v Mariboru združil 200 podjetij.

Ker je slovensko gospodarstvo izrazito izvozno naravnano, je pomembno, da obdržimo konkurenčnost, ohranimo obstoječe trge in se razširimo na nove, je poudaril gospodarski minister Matjaž Han in izpostavil priložnost, ki jo imamo kot članica Varnostnega sveta z gospodarsko diplomacijo: "S tem, da imamo sedež v Varnostnem svetu, pa se nam odpira ves svet. Zdaj moramo to izkorititi z roko v roki z gospodarstvom in verjamem, da smo pripravljeni."

Veliko delo je slovenska gospodarska diplomacija naredila že med lobiranjem za nestalno članstvo. Zunanja ministrica Tanja Fajon: "Pripravili smo vrsto dogodkov B2B in Business 2 Diplomacy, obiskali smo dele sveta, kjer Slovenija ni bila prisotna deset in več let, podpisali smo gospodarske sporazume z Alžirijo, Uzbekistanom, s Kirgizistanom, z Argentino. Odpiramo se novim trgom in iščemo priložnosti za slovensko gospodarstvo."

Fajonova poudarja izpostavljanje nišnih zmogljivosti Slovenije na tujem: voda, zeleno, gozdovi, čist zrak, ki jih vidi kot največji potencial naše države.

Kako z zelenimi in inovativnimi prebojnimi rešitvami še bolje poslovati s tujino in prodreti na nove trge, je tudi osrednja tema tokratne nacionalne konference o internacionalizaciji slovenskega gospodarstva. Iztok Podkrižnik iz skupine Podkrižnik: "Takšna druženja, kot je današnja konferenca, so zelo dobra priložnost, da izmenjamo izkušnje in postavimo nove cilje za prihodnost."

Ob razpravi o trendih mednarodnega poslovanja, prepoznavnosti, izzivih in priložnostih so imeli udeleženci tudi priložnost individualnih srečanj z ekonomskimi svetovalci in poslovnimi klubi na tujih trgih.