Pelješki most bo ozemeljsko povezal Hrvaško in naj bi pot do Dubrovnika skrajšal za približno dve uri. Odgovorni projektant hrvaškega infrastrukturnega megaprojekta je Slovenec, Marjan Pipenbaher iz Slovenske Bistrice. / Foto: M. Pipenbaher, osebni arhiv
Pelješki most bo ozemeljsko povezal Hrvaško in naj bi pot do Dubrovnika skrajšal za približno dve uri. Odgovorni projektant hrvaškega infrastrukturnega megaprojekta je Slovenec, Marjan Pipenbaher iz Slovenske Bistrice. / Foto: M. Pipenbaher, osebni arhiv

Inženir Marjan Pipenbaher iz Slovenske Bistrice je človek mnogih referenc na področju mostogradenj in drugih najzahtevnejših konstrukcij v gradbeništvu. Trenutno je najodmevnejši projekt partnerja v podjetju Ponting in lastnika specializiranega inženirsko–razvojnega biroja Pipenbaher Consulting Engineers most na polotok Pelješac, ki bo ozemeljsko povezal Hrvaško. Zato ni čudno, da ga označujejo za zgodovinskega.

"Most se nič se ne baha, nič ne vstopa nad ta prostor, most je temu prelepemu prostoru Malostonskega zaliva popolnoma podrejen. Ko prideš tja, se ti zdi, kot da bi že od nekdaj tam bil», ponosno razloži projektant Pipenbaher. Foto: M.Pipenbaher, osebni arhiv

Most gradi kitajska družba, dolg je 2,4 kilometra, visok 55 metrov, imel bo štiri vozne pasove. Njegova vrednost je 526 milijonov evrov, dokončan pa naj bi bil čez približno leto dni. Konec julija so končali njegovo konstrukcijo, pri čemer je šlo za ujemanje v milimetrih. Pogovarjali smo se z odgovornim projektantom in izvedeli marsikaj zanimivega. O tem se lahko prepričate v pogovoru, ki smo ga priložili na dnu članka, do tja pa bomo izbrane zanimive navedke inž. Marjana Pipenbaherja:
- »Tako kot je Andrić lepo napisal, mostovi so stalno postavljeni tam, kjer so najbolj pomembni. Pravi, da so bolj sveti kot hrami, nič v njih ni zla. Ta zgodba je v vseh mostovih. Prinesejo nekaj dobrega in jaz sem zelo vesel, da sem imel to možnost, pa ne samo možnost, to sem si moral priboriti z referencami, z zaupanjem, z delom…da stvar izpelješ, da je ta most to, kot pravijo Hrvati v tistem prvem intervjuju za Većernji list - Slovenec, ki je povezal Hrvaško. Takrat smo imeli težave s piranskim zalivom in z vsem tem sranjem. Lepo je bilo, da so te sprejeli in da dejansko vidijo, da delaš dobro. Mi smo inženirji, mi smo kot muzikusi. Igramo z zaprtimi očmi, ne glede na to, kateremu cesarju. Rekel bi, da te stvari poskušamo narediti v dobro vseh….«
- »Montiralo se je z ladij. Vsak dan, ko takšna ladja stoji, pomeni to 50 tisoč dolarjev stroška, pri takšnem projektu kot je pelješki most, pa vsak dan zastoja v gradnji pomeni 300 tisoč evrov. Vse mora biti perfektno organizirano. In ti si odgovoren za projekt, odgovoren, da vse projektantsko ustreza in z izvajalci sodeluješ pri izdelavi tehnoloških projektov. To je ta druga faza, ki je za projektante izredno pomembna. Veste, projektant je daleč od tega, da si končal s tem, ko si sprojektiral knjige in oddal tisoč načrtov. Delo, pravo delo, se začne na gradbišču.«
- "Most je, Hrvati bi rekli, škur, škrt. Samo to je gor, kar je potrebno. Ti piloni, ki so zelo redki, poševne, nizke in razvlečene zatege, nič ni 'hoh', nič se ne baha, nič ne vstopa nad ta prostor, most je temu prelepemu prostoru Malostonskega zaliva popolnoma podrejen. Ko prideš tja, se ti zdi, kot da bi bil tam že od nekdaj....»

Pogovor je oddaljen le en klik: