Tamara Prejac Čas, urednica in vodja projektov na portalu ona-on.com. Foto: Radio Maribor/Nataša Rižnar
Tamara Prejac Čas, urednica in vodja projektov na portalu ona-on.com. Foto: Radio Maribor/Nataša Rižnar

Lanska raziskava o spoznavanju in zmenkih Slovencev je pokazala, da samski iščejo romantične partnerje pretežno na spletu, v veliki meri na največjem slovenskem spoznavnem portalu ona-on.com. Kako pravzaprav deluje sistem omenjenega portala in kdo so njegovi uporabniki? Kakšne so navade obiskovalcev, pričakovanja, katere lastnosti potencialnega partnerja so jim (najbolj) pomembne? Kako uspešno najti partnerja preko spleta? Ali je iskanje partnerja preko spleta v Sloveniji (še vedno) tabu tema? O vsem tem smo se pogovarjali s Tamaro Prejac Čas, urednico in vodjo projektov na portalu ona-on.com.

Ona-on portal deluje v Sloveniji že več kot dvajset let. "Vsako leto se od nas poslovi okoli tisoč parov, skupaj smo doslej v vseh letih delovanja v slovo pomahali okoli 29 tisoč parom. Pari radi delijo svoje zgodbe z nami. Sicer pa imamo trenutno registriranih nekaj več kot 215 tisoč uporabnikov, mesečno pa je aktivnih okoli 80 tisoč," pojasnjuje Tamara Prejac Čas in dodaja: "Po naših izkušnjah oziroma sodeč po zgodbah parov je možno najti sorodno dušo tudi na spletu."

Starejši smo, bolj vemo, kaj želimo od partnerja - in tudi, česa ne želimo

Kako pravzaprav deluje sistem na portalu? Posameznik se registrira z uporabniškim imenom in geslom (ne z imenom in priimkom), izpolni svoj profil oziroma svoje lastnosti, želje glede partnerja, pričakovanja, doda svojo fotografijo oziroma fotografije.. Sistem mu nato "pomaga", v poplavi profilov in fotografij "išče" sam ujemanja, nekaj "dela" pa mora opraviti tudi uporabnik sam seveda.

Kdo so uporabniki portala? Starostna omejitev uporabnikov je 18 let. "Uporabniki so mlajši samski, ki iščejo prvo resno zvezo, tudi mlajši samski, ki so končali dolgoletno zvezo in iščejo novo vezo, so pa tudi samski starši, vdovci in vdove, so pa tudi starejši, ki iščejo prijatelje in prijateljice. Poznamo zgodbe starejših parov, ki so izpostavili, da so pravzaprav v začetku iskali zgolj prijatelja, torej nekoga, s katerim se bodo lahko pogovarjali, delili lepe skupne trenutke - na koncu pa so našli partnerja." Uporabniki so tako stari tudi nad 70 let. "Uporabniki so ponavadi tisti, ki že imajo (dolgotrajno) vezo za sabo in vedo približno, kaj želijo. Kar je zelo pomembno, da torej vemo, kaj želimo od partnerja." Starejši smo, načeloma boljše vemo, kaj želimo. In tudi, česa ne želimo. "Starejši imajo izkušnjo za sabo, vedo, kaj je bilo v vezi vredu in kaj ni bilo vredu, in kaj želijo od nove veze." Na portalu je sicer več moških kot žensk. Povejmo še to, da so med uporabniki tudi istospolno usmerjeni.

Videz odločilen faktor, ali bo prišlo do zmenka

Lanska raziskava portala je pokazala, da 74 odstotkov žensk in 70 moških meni, da je videz definitivno odločilen faktor, ali bo prišlo do zmenka, ampak najpomembnejša lastnost, ki pri nasprotnem spolu res pritegne, pa je karizma – tako pravi 87 odstotkov žensk in 65 odstotkov moških. Kaj pravzaprav pomeni ta karizma? In kako uporabnik portala ona-on lahko to ugotovi pri ogledu nekega profila, fotografije? "Že izpolnjen profil uporabnika pove nekaj o osebi. Osebnost osebe lahko pride do izraza tudi pri tistem delu izpolnjevanja profila, ko ne gre za klikanje, ampak se je treba opisati. In seveda fotografije - dobro je, da so takšne, na katerih uporabnik izrazi svojo energijo in osebnost. Seveda pa je pomembna tudi sama komunikacija s človekom, preko dopisovanja. Preko sporočil se gotovo pokaže del karizme. Pika na i pa je seveda zmenek v živo, kjer je potem jasno, ali se bo med dvema nadaljevala komunikacija ali ne. Veliko je tudi takšnih zgodb, ko se dva dobita na zmenku, ugotovita, da to ni to, ampak potem ostaneta vseeno v stiku kot prijatelja."

Veliko mora biti oziroma naj bo spoznavanja, pravi sogovornica. Več ljudi spoznaš, bolj dobiš tudi občutek oziroma razviješ mehanizme, kaj ti ustreza in kaj ne, kaj pravzaprav želiš. "Dopisovanje tudi naj ne bo predolgo, v nedogled oziroma več mesecev, naj le pride do srečanja v živo prej. Ne torej predolgo čakati. Oziroma ravnati se je treba po občutku."

Ponavadi so (še vedno) moški tisti, ki naredijo prvi korak

Kako pomemben faktor pri izbiri potencialnega partnerja pa je oddaljenost bivanja partnerja? "To je odvisno od posameznika in njegove situacije. Mlajši si, lažji so takšni premiki oziroma bolj so temu naklonjeni, radi bi pridobivali nove izkušnje. Pri starejših pa je drugače. Oni pa že imajo okolje, v katerem živijo, imajo razdelane odnose, ... Manj so pripravljeni delati večje spremembe v svojem življenju. Nekateri denimo napišejo v profilu, da želijo, da se partner preseli k njim."

Seveda pa je, tako kot v vsaki vezi, potrebnega nekaj prilagajanja oziroma sklepanje kompromisov. "Treba je nekaj dati, da nekaj dobimo."

V kolikšni meri pa je pri navezovanju stikov na spletu oziroma portalu pomembno, kdo prvi naredi korak? Ali (še vedno) velja, da mora narediti prvi korak moški (prvi všečka profil, prvi napiše sporočilo, povabi na pijačo,…) ali se te meje brišejo? "Po naših izkušnjah so še vedno moški tisti, ki naredijo prvi korak. Pomembno je, da uporabnik dobro prebere profil druge osebe in ji napiše takšno sporočilo, ki je osebno in ne zgolj 'zdravo, kako si'. Treba se je bolj potruditi." Takšno bo zagotovo imelo več možnosti za odgovor oziroma pozitiven odgovor.

Ali je iskanje partnerja preko spleta v Sloveniji (še vedno) tabu tema? "V tujini je tak način iskanja partnerja nekaj običajnega. V Sloveniji smo še zadržani glede tega, iskanje partnerja je za nas zelo privatna sfera, se pa to področje zelo 'odpira'. Svoje je naredilo tudi obdobje epidemije koronavirusa."

Sicer pa po izkušnjah portala traja približno pol leta, da uporabniki najdejo sebi primernega partnerja, ampak je potrebno, kot poudarja sogovornica, v to vložiti čas in trud, ne samo čakati, da se zgodi samo od sebe. Celotnemu pogovoru prisluhnite na povezavi:

Po sorodno dušo na splet