Foto: Radio Maribor/Aljaž Mejal
Foto: Radio Maribor/Aljaž Mejal

Mariborska občina namerava do konca leta promet umiriti še na sedmih lokacijah v mestu. Na občini poudarjajo, da umirjanje prometa na posameznih odsekih pripomore k večji prometni varnosti.

Na križišču Ljubljanske in Goriške ulice bodo postavili otok za umirjanje prometa in premaknili prehod za pešce. Na Lackovi cesti v Limbušu in v Grčarjevi ulici bodo uredili prehod za pešce na trapezni ploščadi, na Sokolski pa bodo postavili tako imenovano grbino. Občina bo še uredila dvignjena križišča Radvanjske ceste in Borštnikove ulice, Ljubljanske in Šilihove ulice ter eno v Borovi vasi. Vodja občinskega Sektorja za komunalo in promet Uroš Kosi razlaga, da ukrepajo glede na potrebe, nekaj teh predlogov pa da so izglasovali tudi občani v sklopu participativnega proračuna: »Sicer pa se tovrstni ukrepi izvajajo predvsem na šolskih poteh oz. pri vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Na podlagi vlog občanov preverimo, če na terenu ni mogoče drugače umiriti terena z drugimi ukrepi.« V mestu je že vzpostavljenih 140 različnih primerov umirjanja prometa. Mednje ob hitrostnih ovirah spadajo še svetlobne in druge tehnične rešitve. Območij umirjanja prometa oziroma takih z omejitvijo hitrosti do 30 km/h je v Mariboru že skoraj 585 tisoč kvadratnih metrov, še pojasnjuje Kosi in izpostavlja, da se je tam povprečna hitrost zmanjšala, prometna varnost pa izboljšala.

Dr. Marjan Lep z mariborske Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo pravi, da je postavljanje hitrostnih ovir učinkovit in takojšen ukrep, a ob tem izpostavlja, da bi bilo v prvi vrsti treba izboljšati kulturo voznikov, ki bi spoštovali prometne predpise in omejitve: »Že v naši soseščini, Avstriji, vidimo, da pravzaprav grbin nimajo več, v Skandinaviji jih sploh več ni. Na žalost pa pri nas mora obstajati fizična ovira, ker praksa kaže, da so brez teh ovir hitrosti bistveno previsoke, sploh v stanovanjskih predelih in v bližini šol, pa tudi nasploh.« Dolgoročno je torej treba dvigniti nivo kulture voznikov in okrepiti nadzor prometa. Tako bi bilo kršiteljev manj, še pravi Lep.