Zahodna obvoznica v Slovenski Bistrici za zdaj ostaja brez uporabnega dovoljenja. Foto: Radio Maribor
Zahodna obvoznica v Slovenski Bistrici za zdaj ostaja brez uporabnega dovoljenja. Foto: Radio Maribor

Minilo je skoraj leto dni, odkar so zahodno obvoznico v Slovenski Bistrici odprli za promet. Kljub temu je na začetku obvoznice še vedno stoji tabla z napisom, da je cesta v prevzemu, kar pomeni, da nima uporabnega dovoljenja. Prav tako po zahodni obvoznici še vedno ne vozijo tovornjaki v tovarno Impol in iz nje, ampak še vedno peljejo skozi središče mesta.

Ob poizvedovanju pri pristojnih ustanovah, zakaj obvoznica po skoraj letu dni od odprtja še vedno nima uporabnega dovoljenja, smo ugotovili, da je pred dvema dnevoma bistriška Upravna enota opravila tehnični pregled obvoznice. Pregled sicer ni bil uspešen, kar pomeni, da obvoznica za zdaj ostaja brez uporabnega dovoljenja.

Zahodna obvoznica naj bi razbremenila center mesta tovornega prometa, vendar...

Kot je znano, naj bi zahodna obvoznica razbremenila center Slovenske Bistrice tovornega prometa, vendar se to za zdaj še ni zgodilo. Glavni izvršni direktor Impola Andrej Kolmanič pojasnjuje, da njihovi tovornjaki – čez sto dnevno jih je – še vedno ne vozijo po novi obvoznici, ampak skozi središče mesta: "Mi nimamo s tem nič, tudi ne želimo, da bi prevzemali kakršnokoli odgovornost. Vidim, da občasno pridejo nekateri tovornjaki že po novi obvoznici, ker mislim, da promet je dovoljen, še vedno pa je dovoljen tudi skozi središče mesta."

Pri investitorju, na Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo, pojasnjujejo, da je bilo aprila lani izdano dovoljenje za začasno uporabo nove ceste in da je temu sledila sprostitev prometa po njej. Ob tem poudarjajo, da tabla, postavljena na začetku obvoznice, z napisom »cesta v prevzemu« ne prepoveduje prometa po novi cesti. Zakaj torej po odprtju obvoznice tovornjaki (še) ne vozijo po njej, nismo izvedeli.

Pomanjkljivosti mora investitor - DRSI - odpraviti v 30-ih dneh

Ob tem pa naj pojasnimo, da izdaja uporabna dovoljenja pristojna upravna enota, in to po opravljenem tehničnem pregledu. Na direkciji so na Upravno enoto Slovenska Bistrica podali vlogo za izdajo uporabnega dovoljenja oktobra lani. Načelnik bistriške upravne enote Emil Trontelj je povedal, da so prav v tem tednu opravili tehnični pregled, ki je pokazal določene pomanjkljivosti, ki jih mora investitor, Direkcija republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI), odpraviti v 30-ih dneh. In katere pomanjkljivosti je pokazal pregled? Kot pravi Trontelj, se jih nekaj nanaša na samo cesto, nekaj pa na manjkajočo dokumentacijo: "Pomanjkljivosti se nanašajo na odvodnjavanje meteornih voda, na določenih odsekih bo treba urediti še varovalne ograje in površine za pešce, pri elektroinstalacijah je še potrebno namestiti določene zaščite in označbe, prilagoditi usmerjevalne table,..."

Bistriški župan Ivan Žagar je izjavil, da je s tehničnim pregledom seznanjen in napoveduje, da bodo sedaj po pregledu začeli tovorni promet preusmerjati iz središča mesta na zahodno obvoznico. "O podrobnostih še težko govorim, ker je to tudi stvar stroke," je pojasnil Žagar.