Foto: Primorski dnevnik
Foto: Primorski dnevnik

TRST - V nedeljo, 9. septembra bo potniški vlak znova povezoval Ljubljano in Trst oziroma Videm. To je na včerajšnji seji potrdila deželna vlada, ki je dejansko neke vrste politični pokrovitelj dogovora med Slovenskimi železnicami (SŽ) in italijansko železniško družbo Trenitalia. Mednarodni vlak Ljubljana-Benetke so ukinili decembra 2011 (SŽ so takrat ocenile, da je poveza finančno gledano popolnoma nerentabilna), dve leti kasneje pa so uvedli aktualno čezmejno povezavo med Sežano in Opčinami.

Na sodobnih električnih vlakih Etr 563, ki so v lasti deželne uprave, bo prostor za 272 potnikov in za trideset koles. Za vozovnico iz Trsta do Ljubljane bo treba plačati osem evrov, iz Vidma do glavnega mesta Slovenije 15,60 evra, iz Ljubljane do Ronk pa 11,60 evra. Vozovnica iz Trsta oziroma Opčin do Sežane bo stala dva evra, drugače bodo v veljavi cene vozovnic notranjega železniškega prometa v Sloveniji in Italiji.

Železniška povezava Ljubljana-Videm-Trst je sad dolgotrajnih in precej zahtevnih političnih, predvsem pa tehničnih pogovorov med Deželo FJK, SŽ in Trenitalia. Lani je kazalo, da bo vlak med Ljubljano in Trstom začel voziti že v začetku tega leta, zataknilo pa se je pri homologacijah elektromotornih potniških garnitur italijanskega prevoznika na slovenski železnici. Pomočnik direktorja SŽ Miloš Rovšnik je za Radio Koper februarja povedal, da si v Ljubljani nadejajo 9. september kot začetek redne vožnje, kar se bo torej res zgodilo.

Odbornik za prevoze in infrastrukture Graziano Pizzimenti je povedal, da si v Furlaniji-Julijski krajini veliko obetajo od nove železniške povezave s Slovenijo, kot strateško pa je izpostavil dejstvo, da bo mednarodni vlak ustavil tudi na letališču v Ronkah, ki naj bi postalo tudi zaradi vlaka bolj privlačno za slovenske potnike. Po odprtju tamkajšnjega novega intermodalnega-potniškega centra tam danes ustavlja kar 54 vlakov, v FJK pa si obetajo, da bodo novi vlaki spodbudili porast turizma, začenši z ljubitelji kolesarjenja.

S tem v zvezi izpostavljajo kolesarsko stezo Alpe Adria, za podaljšanje katere bo Dežela v kratkem namenila nova finančna sredstva. Vlak Ljubljana-Trst-Videm bo po načrtih FJK tudi »nadgradil« kolesarsko-turistični vlaK MiCoTra, ki od začetka junija povezuje avstrijski Beljak z Ronkami in s Trstom.

Več novic na www.primorski.eu