Roj komarjev. Foto: Pixabay
Roj komarjev. Foto: Pixabay

Ljudje v Ljubljani pravijo,
da jih motijo komarji.

Komarjev je veliko več kot prejšnja leta.
Ljudi zanima,
zakaj je letos toliko komarjev.

Strokovnjaki pojasnjujejo,
da je komarjev več, ker:
- ni bilo hude zime,
- je maja veliko deževalo,
- junij pa je bil topel.

V Sloveniji so se razmnožili tigrasti komarji.
V Slovenijo so prišli v tovornjakih iz Azije.

Tigrasti komarji prenašajo tudi nevarne viruse.
Za razvoj potrebujejo zelo malo vode.

V majhnem kozarcu vode
se lahko razvije tisoč komarjev.

Pomembno je,
da doma in na vrtu nimamo lončkov ali sodov z vodo.

Pomembno je tudi,
da sod ali bazen na vrtu pokrijemo s folijo.
Tako komarji ne morejo do vode
in se ne morejo razmnoževati.

To je povedala Katja Kalan.
Gospa Kalan je največja strokovnjakinja
za komarje v Sloveniji.

V posodah z vodo za zalivanje vrta se lahko razmnožujejo komarji. Foto: Tomi Trilar PMS
V posodah z vodo za zalivanje vrta se lahko razmnožujejo komarji. Foto: Tomi Trilar PMS

Razširjenost komarjev v Sloveniji

V nekaterih mestih v Sloveniji
komarji povzročajo veliko težav.
Predvsem v mestih na Primorskem.
To je v bližini morja,
kjer je topleje.
Ta mesta so:
Izola, Koper, Ankaran, Piran in Nova Gorica.
Mestne oblasti poskušajo preprečiti,
da bi se komarji še bolj razmnožili.

Za zatiranje komarjev uporabljajo
posebno tekočino.
Ta tekočina komarjem prepreči polaganje jajčec.

Zaradi te tekočine ličinke komarjev v vodi
ne dobijo dovolj zraka in se ne morejo razviti v komarje.

Ličinka komarja. Foto: Tomi Trilar PMS
Ličinka komarja. Foto: Tomi Trilar PMS

V Ljubljani pravijo,
da te tekočine še ne bodo uporabili.
Uporabili jo bodo,
če bodo rezultati v
Izoli, Kopru, Ankaranu, Piranu in Novi Gorici dobri.
To pomeni,
če se bo število tigrastih komarjev
v teh mestih zmanjšalo.
To bomo izvedeli septembra.

Tigrasti komar na koži človeka. Foto: Tomi Trilar PMS
Tigrasti komar na koži človeka. Foto: Tomi Trilar PMS

Komarji prenašajo viruse bolezni

Komarji prenašajo 24 virusov.
Nekateri virusi so lahko nevarni za ljudi.

Zato se moramo pred piki komarjev zaščititi.

Pred piki komarjev se zaščitimo takole:
- nosimo dolge rokave in dolge hlače,
- uporabimo sredstvo proti komarjem, ki ga kupimo v lekarni.

Če nas piči komar, najbolj pomaga:
- da mesto pika hladimo z ledom,
- da mesto pika namažemo z gelom, ki ga kupimo v lekarni.
x