Praznična okrasitev v Ljubljani. Foto: BoBo
Praznična okrasitev v Ljubljani. Foto: BoBo

Prižiganje lučk v Ljubljani

Zadnji petek v novembru v Ljubljani
prižgejo praznično osvetlitev.
Temu rečemo tudi:
praznične lučke.

Tudi danes jih bodo prižgali.
Vsako leto se je ob tem vedno zbralo veliko ljudi.

Letos zaradi epidemije ne bo dogodkov.

Lučke bodo delavci drugo za drugo prižigali ves dan
Ne bodo prižgali vseh naenkrat.
Letošnja praznična osvetlitev v Ljubljani ima naslov Naj živi!

Običajno je bilo v Ljubljani v decembru veliko dogodkov na prostem.
Eden je bil tudi Miklavžev sprevod.
Miklavž je eden od treh dobrih mož,
ki decembra prinašajo darila.
Dobri možje so: Miklavž, Božiček in dedek Mraz.

Lanskoletne praznične lučke v Mariboru. Foto: Televizija Slovenija
Lanskoletne praznične lučke v Mariboru. Foto: Televizija Slovenija

Maribor

Praznično okrasitev so poimenovali Lumina.
Lučke bodo prižgali 3. decembra.
V Mariboru bodo pripravili poseben decembrski program.
Imenovali so ga Vilinsko mesto.
Večina dogodkov bo potekala na spletu.
Na spletu bo tudi koncert.
V mestu pa bodo pripravili iskanje zakladov.
Druženja množic ljudi tudi v Mariboru ne bo.

Praznično okrašeno srce na sprehajališču ob Blejskem jezeru. Lanskoletna fotografija zasneženega Bleda. Foto: Občina Bled
Praznično okrašeno srce na sprehajališču ob Blejskem jezeru. Lanskoletna fotografija zasneženega Bleda. Foto: Občina Bled

Bled

Na Bledu bodo praznične luči prižgali konec tedna.
Večjih dogodkov ob prižigu lučk ne bo.
V Zdraviliškem parku bodo postavljene jaslice v naravni velikosti.

Jaslice se postavi za božične praznike.
Jaslice prikazujejo rojstvo Jezusa v hlevu.

Na Bledu letos ne bodo postavili velikega rdečega stola.
V tem stolu so se ljudje slikali.
Letos to zaradi epidemije covid-19 ni mogoče.

Na sprehajališču ob Blejskem jezeru bodo postavili
veliko okrašeno jelko.
Ta jelka je največja naravna okrašena jelka v Sloveniji.

Celje

V Celju bodo praznično razsvetljavo prižgali
ta konec tedna.
Svetila bo do 6. januarja.
Okrasili bodo tudi drogove v mestu.
Na drogove bodo obesili šopke iz smrekovih vejic,
okrašenih z bučkami in pentljami.
V središču mesta bodo postavili 30 smrek.
Smreke so posajene v lonce.
Visoke so od 180 do 220 centimetrov.
Spomladi jih bodo smreke znova posadili v zemljo.
Praznična okrasitev v Celju bo energetsko učinkovito.
To pomeni,
da bodo za osvetlitev uporabili varčne svetlobne lučke.
Tako bodo porabili manj denarja.
Poskrbeli bodo tudi za bolj čisto okolje.

V Kranju stojita smreki, ki so ju podarili občani. Foto: Mestna občina Kranj
V Kranju stojita smreki, ki so ju podarili občani. Foto: Mestna občina Kranj

Kranj

V Kranju so postavili dve smreki.
Smreki sta podarili dve gospe.
Prvo je podarila gospa Ivanka Kuralt.
Doma je iz kraja Besnice.
Njena smreka je visoka 13 metrov.
Stoji na trgu pred Prešernovim gledališčem.
Drugo smreko je podarila
gospa Jutte Marie Auersperg iz Preddvora.
Smreka iz njenega gozda je visoka 18 metrov.
Postavljena je na Glavnem trgu.

Novoletni smreki bodo okrasili.
Lučke bodo prižgali v četrtek, 3. decembra.

Praznična smreka v prejšnjih letih v Kopru. Foto: Mestna občina Koper
Praznična smreka v prejšnjih letih v Kopru. Foto: Mestna občina Koper

Koper

Koper je mesto ob slovenskem morju.
Praznično osvetlitev bodo prižgali začetek decembra.
Praznična osvetlitev obsega:
- dolge verige utripajočih lučk,
- svetleče živali in
- pravljične like.

V Kopru si želijo postaviti tudi drsališče.

Tudi manjša mesta po Sloveniji bodo decembra
praznično okrašena.

Velikih dogodkov pa zaradi epidemije ne bo

Ne bo koncertov, sejmov in druženja.
Vsaj malo prazničnega vzdušja pa bodo
naredile lepe in pisane okrasitve.