Šest slovenskih vojakov. Foto: Slovenska vojska/ Twitter
Šest slovenskih vojakov. Foto: Slovenska vojska/ Twitter

Slovenski vojaki so 17 let sodelovali na misiji v Afganistanu.
Afganistan je država v Srednji Aziji.
Slovenski vojaki so bili tam na vojaški misiji.
Vojaška misija je naloga,
ki jo morajo opraviti vojaki.
Namen misije je pomagati širši skupnosti.

Slovenska vojska je članica zveze NATO

Zveza NATO je vojaška in politična organizacija.
Zveza NATO povezuje veliko držav po svetu.
Namen zveze NATO je zagotoviti mir in varnost po vsem svetu.
Zveza NATO se trudi vse spore reševati na miren način.

Zveza NATO je reševala spore v Afganistanu

V Afganistanu je že veliko let vojna.
Zveza NATO je želela pomagati Afganistanu.
Zveza NATO se je odločila,
da bo pomagala pri urjenju afganistanskih vojakov.

Misijo urjenja vojakov v Afganistanu
so poimenovali Odločna podpora.

Pri urjenju afganistanskih vojakov so pomagali
vojaki iz različnih držav članic zveze NATO.
Pomagali so tudi slovenski vojaki.

Slovenski vojaki so v Afganistanu pomagali 17 let

Slovenski vojaki in vojakinje so v Afganistan
odhajali v manjših skupin.
V Afganistanu so delali po nekaj mesecev.

Največ slovenskih vojakov je v Afganistan odšlo leta 2011.
V Afganistan je takrat odšlo
179 slovenskih vojakov in vojakinj.

V 17 letih je v Afganistan odšlo
okoli 1400 slovenskih vojakov in vojakinj.

Od leta 2015 so slovenski vojaki v Afganistanu
usposabljali, svetovali in pomagali

Slovenski vojaki so pomagali
pri urjenju afganistanskih vojakov.
Pravimo,
da so delali kot inštruktorji.

Izvajali so tudi različne projekte.

Slovenski minister za obrambo Matej Tonin je rekel:
slovenska vojska je v Afganistanu izvedla in financirala 60 projektov.

Projekti so skrbeli za razvoj šolstva in zdravstva v Afganistanu.
Zavzemali so se tudi za pravice žensk.

V četrtek, 20. maja, se je iz Afganistana vrnilo 6 slovenskih vojakov

Včeraj se je iz Afganistana vrnilo 6 inštruktorjev slovenske vojske.
Instruktorji so bili na misiji od začetka februarja 2021.
Vrnili so se s sodelavci iz italijanske vojske.
Slovenska vojska namreč nima svojega letala za transport vojakov.

V četrtek, 20. maja, so slovenski vojaki pristali v Rimu.
Rim je glavno mesto Italije.
V Rimu so pristali zgodaj zjutraj.
Potem so se odpravili do Ljubljane.
V Ljubljano so pripotovali z avtobusom.

Slovenski vojaki med vožnjo z vojaškim letalom. Foto: Slovenska vojska/ Twitter
Slovenski vojaki med vožnjo z vojaškim letalom. Foto: Slovenska vojska/ Twitter

Konec sodelovanja zveze NATO in slovenske vojske v Afganistanu

Slovenska vojska ne bo več sodelovala na misijah v Afganistanu.
Tako se je odločila slovenska vlada v sredo, 19. maja.
Vlada se je odločila,
da se bo slovenska vojska umaknila iz Afganistana..
Zdaj v Afganistanu ni več slovenskih vojakov.

Razlog za konec sodelovanja je odločitev ZDA

ZDA so se odločile,
da se ameriška vojska iz Afganistana
umakne do septembra 2021.
Tej odločitvi so sledile tudi druge države zveze NATO.