Foto:
Foto:

Čeprav zunaj še ne diši po snegu, so jutranje temperature marsikje že krepko pod lediščem, kar pa poletnim pnevmatikam ne ustreza najbolj. Glavna razlika med poletnimi in zimskimi je v sestavi gume in obliki profila. Sama guma na zimskih pnevmatikah vsebuje več kavčuka, nekatere boljše pa tudi dodatek silice, ki pnevmatiki zagotavlja mehkejšo strukturo, tudi ko so temperature nižje od 10 °C. Izrazito pa se razlikuje tudi profil, ki je pri zimskih pnevmatikah globlji zaradi lažjega odvajanja vode, plundre in snega.

Kdaj po nove pnevmatike?

Janez Žužek z AMZS-ja pravi, da je pnevmatike treba zamenjati z novimi takrat, ko je profila manj kot 3 milimetre, in tedaj, ko je pnevmatika stara. Vsaka pnevmatika ima na bočnem delu podatek o tem, kdaj je bila izdelana. Starejših od pet ali šest let ne priporočajo, saj se material v tem času postara in ne nima več lastnosti za varno vožnjo. "Če pogledamo neko vozilo srednjega cenovnega razreda, bi rekel, da lahko z enimi zimskimi pnevmatikami prevozimo okoli 40 tisoč kilometrov, potem bi priporočali nakup novih."

Najdražje ni nujno tudi najboljše

Pri Motoreviji so tudi letos testirali 35 različnih pnevmatik dveh dimenzij. Na vrh lestvice so se uvrstile pnevmatike znanih blagovnih znamk, tiste, ki so cenejše in na našem trgu tudi manj prepoznavne, so se znašle na dnu. France Kmetič ob tem opozarja, da najdražje pnevmatike niso nujno tudi najboljše. "Lahko najdete tudi pnevmatike z zelo sprejemljivo ceno, ki imajo tudi zelo dobre lastnosti. Tu ni prave povezave med ceno in kakovostjo, zato mora vsak pri sebi odgovoriti na vprašanje, kakšne pnevmatike potrebuje glede na vozne navade."

Kompromisi

Če ste med tistimi vozniki, ki letno prevozijo manj kot 15 tisoč kilometrov, lahko kompromis sklenete pri obrabi in glasnosti pnevmatike, pa tudi pri porabi goriva. Če se s svojim vozilom le redko znajdete na snegu, bodite pozornejši na vedenje pnevmatike na mokrem in suhem cestišču. Če pa ste veliko na cesti in se na pot odpravite ne glede na to, kakšne so vremenske razmere, boste seveda morali poseči po tistih pnevmatikah, ki se dobro odrežejo v vseh razmerah in se obenem le počasi obrabijo.

Kakšne so možnosti?

Če za pnevmatike ne bi radi porabili preveč denarja, je ena od možnosti ta, da zamenjate samo dve pnevmatiki. Boljši morate namestiti na zadnjo os, saj boste tako preprečili, da bi ob sunkovitem zaviranju zadnji del avtomobila začel prehitevati sprednjega, svetuje Andrej Brglez z Inštituta za civilizacijo in kulturo. Brglez obenem odsvetuje uporabo obnovljenih pnevmatik.

Globe

Voznik, ki nima ustrezne zimske opreme, se po zakonu kaznuje z denarno kaznijo 40 evrov. Če pa je zaradi prekrška onemogočen promet, se voznik kaznuje s kaznijo 500 evrov in petimi kazenskimi točkami. Če voznik ne očisti celotnega avtomobila pred začetkom vožnje, ga lahko doleti kazen 200 evrov, če pa ne upošteva prometne signalizacije o zimskih razmerah in prepovedi vožnje, je kazen 300 evrov. Za pravne osebe so kazni še višje.

Rok Kužel