Foto:
Foto:

Ptujčanka, Marijana Jeromel je želela zamenjati Telekomov naročniški paket z Amisovim, vendar je kar 4 mesece prejemala račune obeh operaterjev. Pričakovala je, da bo Amis, kot je pisalo na ponudnikovi spletni strani, uredil vse v zvezi s prenosom naročniškega razmerja, pa se to ni zgodilo. V Amisu so ji zatrdili, da bi Telekom moral od njih zahtevati izpolnjeno Pooblastilo in Zahtevo za odpoved naročniškega razmerja obstoječega telefonskega priključka, oziroma odpoved naročniškega razmerja. Na Telekomu so to zanikali s pojasnilom, da jim je Amis poslal zgolj zahtevek za vklop. Glede na to, da ima vsak naročnik pravico istočasno uporabljati storitve več ponudnikov, so v času, dokler niso prejeli še zahtevka za odklop, svoje storitve zaračunavali. Kdo v tem primeru ni dosledno izpolnil svoje naloge? Boštjan Okorn, z Zveze potrošnikov Slovenije trdi, da v tem primeru Amis. Zakon o elektronskih komunikacijah namreč določa, da potrošnik zamenjavo naročniškega paketa uredi pri novem operaterju, ta pa mora poskrbeti za vse obveznosti in tudi odpoved s starim operaterjem. V primeru, da Amis tega ne bi storil, bi se naročnica lahko obrnila na Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve, ki skrbi za uresničevanja Zakona o elektronskih komunikacijah.

Amis mu štiri mesece ni pošiljal računov

Nenavadno izkušnjo z Amisom je imel tudi Jani Blažič. Odločil se je, da bo pri istem ponudniku telekomunikacijskih storitev, torej Amisu, zgolj zamenjal naročniški paket. Sprememba se je nanašala na dodatek, poleg interneta bi mu v paket vključili tudi stacionarni telefon. Mesec dni po menjavi paketa je prenehal prejemati račune. Na Amisu se kljub številnim opozorilom niso odzvali. Blažiča skrbi, da bi nekega dne prejel seštevek vseh računov, ki bi jih v enkratnem znesku težko poravnal. V tem primeru za naročnika zakonodaja ni ugodna. Na Finančni upravi namreč pojasnjujejo, da davčna zakonodaja pri izdajanju zaporednih računov ne določa, da mora podjetje račune izdajati mesečno. Pomembno je, da pošlje račun za opravljene storitve v okviru enega leta. K sreči so na Amisu priznali, da računov niso pošiljali zaradi tehnične napake, ki jo bodo odpravili. Boštjan Okorn pa predlaga, da se Blažič dogovori z operaterjem tudi o možnosti obročnega odplačevanja, saj je Amis sam priznal napako in mu v tem primeru ne sme zaračunati zamudnih obresti.

Telemach samovoljno zamenjal paket

Nemalo ogorčenja je požel tudi Telemach. Razjezil je gledalca, ki je moral zaradi zamenjave mobilnega operaterja plačati 15 evrov, kljub zagotovilu, da ne bo imel dodatnih stroškov. Žal, ni prebral drobnega tiska v naročniški pogodbi. Drugi jezni naročnik se ni strinjal s Telemachovim samovoljnim spreminjanjem svojih paketov. Naročnik trdi, da so napovedali podražitev paketa, ne da bi to zapisali v svojem dopisu, obljubljali so tudi občutno višje internetne hitrosti, čeprav gre le za minimalno spremembo iz 100/4 Mbps, na100/6 Mbps, za češnjo na torti pa naj bi za isti paket uporabniki plačevali različne cene. V tem primeru Okorn pojasnjuje, da bi operater moral dati potrošniku mesec dni časa, da se odloči oziroma odstopi od pogodbe, brez plačila zamudnih obresti. »Res pa je, da zakonodaja omogoča operaterjem, da samovoljno spreminjajo pakete, saj se tehnologija izjemno hitro spreminja. Nekaj, kar je bilo denimo pred letom dni sodobno, je lahko letos že zastarelo. Vendar bo tu potrebno stopiti na zavoro, saj paketov ne bi smeli spreminjati tako pogosto in hitro,« zaključuje Boštjan Okorn.

Foto: Reuters