Foto:
Foto:

Med vodilnimi v avtomobilski industriji prevladuje pozitivno vzdušje, potem ko so učinki finančne krize 2008-2013 za nekatere potrošnike že zbledeli. Ob padanju cen nafte so znova bolj priljubljeni pri gorivu požrešni modeli, je poročala francoska tiskovna agencija AFP. Med novostmi na sejmu, na katerem organizatorji pričakujejo med 650.000 in 700.000 obiskovalcev, so različni modeli, od superšportnikov in športnih predelav do novih enoprostorcev in športnih terencev. Predstavilo se bo tudi nekaj novih proizvajalcev, med njimi izdelovalca ekskluzivnih športnih vozil Arash in Sin Cars, konstruktorja električnih vozil BeeBee in hrvaški Rimac Automobili, po nekaj letih se je vrnil tudi Spyker, ki je ponujal ročno izdelane športne avtomobile.

Kakšna bo prihodnost dizelskih avtomobilov

Ena glavnih razprav med avtomobilskimi proizvajalci je prihodnost avtomobilov z dizelskim motorjem, je poročala nemška tiskovna agencija dpa. "Pri tem govorimo o veliko denarja," je o posledicah ostrejših predpisov glede izpustov dizelskih motorjev, ki so v EU - tudi zaradi afere s Volkswagnovimi vozili - napovedani od leta 2017 naprej, dejal vodja BMW Harald Krüger. Za BMW bodo zaradi tega po njegovih besedah stroški višji za trimestno milijonsko številko. Prvi mož Opla Karl-Thomas Neumann je dejal, da so avtomobilski proizvajalci investirali na stotine milijonov evrov, da bi zadostili ostrejšim zahtevam, tudi vodja Fiat Chryslerja Sergio Marchionne je ocenil, da se bodo stroški dizelskih vozil povečali.

Povpraševanje se za zdaj še ne zmanjšuje

Proizvajalci po poročanju dpa praktično v en glas zatrjujejo, da zaenkrat ni sledu o padcu povpraševanja po dizelskih modelih v Evropi. In se tudi ne nameravajo odpovedati vozilom s temi motorji. Nasprotno: Daimler je npr. namenil 2,6 milijarde evrov za razvoj in proizvodnjo novega dizelskega motorja, ki naj bi proizvedel precej manj izpustov, vgradili pa ga bodo v novo različico vozil razreda E. Daimler je na sejmu napovedal tudi, da namerava vložiti okoli 500 milijonov evrov v vzpostavitev svoje druge tovarne litij-ionskih baterij.

Afera VW spodbudila Peugeot Citroen

Škandal s Volkswagnom je spodbudil PSA Peugeot Citroen, da je predstavil rezultate testa porabe goriv za tri svoje modele v "resničnem svetu". Testi - ki so jih oblikovali skupaj z okoljskima organizacijama Transport & Environment in France Nature Environment, vključevali pa so vožnjo v mestih in izven njih ter na avtocestah s potniki, prtljago, prižgano klimatsko napravo itd. - so pokazali višjo porabo, kot jo pokažejo uradni testi NEDC. Pri Peugeotu 308 je bila poraba 5,0 litra (po testih NEDC 3,2 litra), pri Citroenu C4 Picasso 5,6 litra (4,0 litra) in pri DS 3 4,9 litra (3,6 litra) na 100 kilometrov, je poročala AFP.

Prodaja avtomobilov še vedno raste

Obeti glede prodaje avtomobilov so sicer dobri. Potem ko je bilo po podatkih Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) v EU v letu 2015 prvič registriranih 13,7 milijona osebnih vozil, kar je 9,3 odstotka več kot leto prej, ACEA za leto napoveduje dvoodstotno rast prodaje na 14 milijonov vozil. Januarja letos se je prodaja na letni ravni povečala za okoli šest odstotkov. Tudi nemško združenje avtomobilske industrije VDA pričakuje, da se bo prodaja avtomobilov po svetu letos povečala, in sicer ob izboljšanih pričakovanjih glede prodaje na Kitajskem ocenjuje, da se bo prodaja na svetu letos povečala za dva odstotka in prvič presegla mejo 80 milijonov vozil.

Foto: Reuters