Foto:
Foto:

Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek je z obiskom slovenske stojnice na turistični borzi ITB v Berlinu zadovoljen, saj so vezi Slovenije in Nemčije močne, tovrstni dogodki pa jih še krepijo. Z nemškimi partnerji je minister s sodelavci iskal priložnosti za dodatno učvrstitev sodelovanja, s poudarkom na turizmu. "Nemčija v tem pogledu za nas predstavlja tretji največji trg, ki v zadnjih petih letih izkazuje rast. Možnosti vidimo predvsem na področju investicij v turizem, organizacije poslovnih dogodkov in kongresov," je poudaril. Tudi prva dama STO Maja Pak je obisk slovenske stojnice ocenila kot odličen. "Gostimo okrog 60 nemških novinarjev in številne iz drugih držav. Izpostavili smo ključne teme in produkte slovenskega turizma, te, ki nemški trg najbolj zanimajo - aktivne počitnice, zdravilišča," je pojasnila za STA.

Slovenija kot zelena, aktivna destinacija

Nemškega turista zanima vse, kar je novo, kar je kakovostno, je za STA dejala slovenska veleposlanica v Berlinu Marta Kos Marko. "Nemce je nekoliko strah potovati v njihove klasične destinacije kot so Turčija in Grčija, tudi zato imamo veliko priložnost, da jih privabimo k nam. Nemcev je 82 milijonov, so svetovni prvaki v potovanjih, večkrat letno si privoščijo dopuste, to velja izkoristiti," je dodala. Ker gospodarsko ministrstvo pripravlja tudi zakonske spremembe in novo strategijo na področju turizma, je v. d. generalne direktorice direktorata za turizem in internacionalizacijo Eva Štravs Podlogar povedala, da bodo sledili predvsem prepoznavnosti Slovenije kot zelene, aktivne destinacije. "To bo izhodišče tudi v novih dokumentih. Veliko prostora bo namenjenega povezovanju, saj je Slovenija kot celota ena destinacija, ki jo morajo gostje prepoznati in si jo zaželeti. Ko bo Slovenija prepoznana po kakovosti, bomo lahko dosegali višje cene, tako povečevali dodano vrednost in se tako približali izzivu treh milijard evrov prihodkov od tujega prometa," je prepričana Štravs Podlogarjeva. Povezovanju bodo sledile tudi aktivnosti v razpisih pri skupnih ciljih in skupnih produktih.

Sloveniji priznanje za najhitreje razvijajočo se turistično destinacijo

Dopoldne je na slovenski stojnici potekalo srečanje z novinarji, kjer so tudi nagradili dva najboljša nemška prispevka v medijih o Sloveniji v letu 2015. Nagrajen je bil prispevek o Ljubljani v reviji in 45-minutni televizijski prispevek o Sloveniji. V popoldanskih urah pa bosta Pakova in Jana Apih iz zavoda Tovarna trajnostnega turizma Goodplace predstavili zeleno shemo slovenskega turizma Slovenia Green. "Gre za orodje, s ciljem, da pridemo prej do implementacije trajnostnega turizma v Sloveniji. Na ta način uresničujemo obljubo, ki jo dajemo z zgodbo o Sloveniji kot aktivni, zeleni, zdravi deželi," je dejala Pakova. Slovenija bo kot turistična destinacija s strani mednarodne organizacije turističnih pisateljev Patwa prejela tudi priznanje za najhitreje razvijajočo se turistično destinacijo. "Patwa med svoja glavna prizadevanja šteje prav trajnostni razvoj destinacij, zato je priznanje za vse nas izjemnega pomena in dokaz, da naša prizadevanja na tem področju niso ostala neopažena," je še povedala Pakova. Zvečer pa bosta STO in Hit povabljene gostila na slovenskem večeru, na katerem pričakujejo ugledne predstavnike strokovne nemške turistične javnosti, vidne predstavnike turistične panoge in diplomacije.

Turistična borza ITB Berlin je ena največjih na svetu

Pod okriljem STO se na turistični borzi ITB Berlin do nedelje predstavlja 28 slovenskih destinacij in ponudnikov. Nemški turisti so lani v Sloveniji ustvarili 11 odstotkov vseh tujih turističnih prenočitev, rast nočitev je bila glede na leto prej devetodstotna. Še boljši so rezultati letošnjega januarja, ko je Slovenija s tega trga zabeležila 25-odstotno rast. Nemški turisti so v Sloveniji lani ustvarili več kot 700.000 nočitev, kar je v primerjavi z letom 2014 8,7-odstotna rast. Letos pa se obetata še dve direktni letalski liniji - med Düsseldorfom in Mariborom ter med Kölnom in Ljubljano.