Foto: BoBo
Foto: BoBo

Malečniški most, ki povezuje naselje Malečnik s Pobrežjem, je že dolgo potreben obnove. Njegova varnost je namreč vprašljiva, zato na njem ni dovoljen tovorni promet. Te težave naj bi rešila država z obnovo ali gradnjo novega, vendar bo pred tem treba prekategorizirati cesto iz občinske v državno. To naj bi se zgodilo še letos. Možnih rešitev za ureditev mostu pa je več.

Most je za krajane Malečnika zelo pomemben, saj gre za najbližjo povezavo s Pobrežjem. Kot pravi predsednik Krajevne skupnosti Jožef Škof, veliko Malečničanov hodi v tamkajšnje trgovske centre, saj imajo v Malečniku le eno majhno trgovino.

Da je most v slabem stanju in potencialno tudi nevaren pa Škof utemelji, kar s primerom državnega obiska zaradi poplav leta 2012, predsedniku države namreč njegova varnostna služba med povečanim pretokom Drave ni pustila prečkati mostu. Od tega je minilo že skoraj desetletje, a most še vedno ni obnovljen. To pa naj bi se kmalu spremenilo.

Po končani obnovi državnega križišča med Meljsko cesto, Ulico Kraljeviča Marka in Kremplovo ulico v Melju v Mariboru naj bi začeli tudi postopek prekategorizacije mostu v regionalno cesto; obnovo naj bi izvedla Direkcija za infrastrukturo. Vodja Sektorja za vzdrževanje, varstvo cest in prometno varnost Karmen Praprotnik: "Predvidoma še letos bo Direkcija za infrastrukturo predlog za prekategorizacijo. Ob prevzemu mostu pa bo ocenila stanje in sprejela vse nadaljnje potrebne aktivnosti."

Neuradno naj bi bili možnosti dve: obnova ali rušitev in gradnja novega mostu. V Mariboru, kjer so most leta 2018 že pregledali, so prepričani, da je prava rešitev obnova in nadomestna pot za pešce in kolesarje. Pripravili so tudi projektno dokumentacijo. Podžupan Samo Peter Medved: "V začetku leta 2019 smo projektno dokumentacijo predali Direkciji za infrastrukturo. Projekt predvideva sanacijo, ojačitev in razširitev pasov za pešce in kolesarje ločeno od vozišča na mostu. Vendar je pri tem nastal problem, ki ga že skoraj 2 leti rešujemo. Gre za nosilnost mostu, projektanti so namreč predvideli ojačitev, ampak hkrati tudi dodatno obtežbo. To pa za direkcijo predstavlja problem, saj bi morala biti nosilnost mostu zaradi dostopnosti tovornih vozil bistveno večja. "

Zato na mariborski občini predlagajo ločeno gradnjo brvi za pešce in kolesarje na Meljski most. Samo Peter Medved: "To bi spremenilo projektno rešitev in zagotovilo potrebno nosilnost mostu." Glede tega predloga naj bi na direkciji kmalu sklicali sestanek za usklajevanje trenutnih idejnih rešitev.