Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat
Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat

Mariborsko letališče, ki ga upravlja državna družba DRI, globalna ustavitev letalskega prometa, ob njihovem sicer redkem prometu, ni resneje prizadela. V drugi polovici leta 2020 so poslovali celo boljše kot v primerljivem obdobju 2019. Primerjajo samo to obdobje, saj so prej letališče upravljali Kitajci.

Družba DRI ohranja mariborskemu letališču vzdržno stanje in zagotavlja, da letališče ohrani kader in za obratovanje potrebno dokumentacijo. Da se stanje ne spreminja, kaže tudi poslovni izid, saj letališče posluje konstantno. Celo z malo večjim prihodkom ob koncu leta 2020. Vodja upravljanja Smiljan Kramberger pojasni: "Od avgusta 2019 do decembra 2019, v primerjavi z obdobjem med avgustom in decembrom 2020, je bilo prihodkov za okrog 6 tisoč evrov več. Smo pa tudi za 70 tisočakov znižali stroške." Število zaposlenih pa ostaja nespremenjeno.

V Mariboru, ki ima tudi v normalnem času malo letalskega prometa, pa se prav tako kažejo posledice epidemije. Tako je bilo v obdobju od julija do avgusta, v letu 2019 71 letalskih in helikopterskih poletov, v letu 2020 pa le 44. Manj je bilo predvsem poslovnih letov in čarterjev. V celem letu pa so zabeležili 3069 prihodov in odhodov potnikov in 157 ton prepeljanega tovora.

Težave z lučmi

Nekaj dodatnih težav pa letališču predstavlja tudi nedavna ugotovitev, da je svetilnost luči ob pristajalni stezi upadla pod dovoljeno. Kot pravi Kramberger, lahko zdaj letališče deluje samo svetli del dneva ob zadostni vidljivosti. Vrednost potrebne obnove luči je 45 tisoč evrov. Kako bodo izpeljali to nujno naložbo, pa se še dogovarjajo z ministrstvom za infrastrukturo.

Sicer pa DRI zaradi kratkoročnosti pogodbe upravljanja letališča, nedavno je bila ta podaljšana za leto dni, pri naložbah postopa v dogovoru z državo. Ta pa še vedno načrtuje, da bo letališču našla zasebnega upravljavca, ki bo zagotovil razvoj.