Foto: Radio Maribor/Nataša Rižnar
Foto: Radio Maribor/Nataša Rižnar

Od minulega konca tedna je ponovno sproščen promet po večjem delu ceste Maribor – Hoče, ki jo obnavljajo od konca junija. Mnogi vozniki, ki so se po prenovljenem delu ceste že peljali, so začudeni nad neobičajno hrapavo površino asfalta, omejitvijo hitrosti 50 km/h in prometnimi znaki, ki opozarjajo na nevarnost kamenja na cesti.

Medtem ko so omenjeno cesto na odseku med križiščem s Ptujsko in Lidlom sanirali s popravilom podlage in zamenjavo asfalta, so za preostali del ceste ugotovili, da sta podlaga in asfaltna površina v dovolj dobrem stanju za drugačen način sanacije: "In zato so tam predvideli zalivanje razpok, kjer je to potrebno in tankoslojno prevleko kot zaščito površine, ki bo obstoječim konstrukcijam podaljšala žiljenjsko dobo," je pojasnil iz Družbe za razvoj infrastrukture. In prav ta tankoslojna prevleka daje voznikom tako nenavaden občutek pri vožnji. Položili so jo po hladnem postopku v debelini dvakrat 8 milimetrov. V asfaltu je pesek debeline do 8 milimetrov, ki na začetku daje grob občutek cestišča, razlaga Felkar: "Nekaj teh zrn se vtisne, nekaj pa se jih odlomi. In ta odlomljena zrna pometejo, ostalo se pa zgladi. Na koncu bo to gladka površina, takšna, kot mora biti."

Prvič bodo cesto pometli že nocoj ali jutri ponoči, nato pa spet čez nekaj časa. Do zadnjega pometanja bo omejitev hitrosti med Mariborom in Hočami 50 kilometrov na uro, voznike pa bodo opozarjali tudi prometni znaki kamenje na cesti. Je pa polaganje tankoslojne prevleke pri nas redkost, pravi predstavnik izvajalca del, Slobodan Mijatovič iz podjetja Possehl: "V tujini se to dosti več uporablja, pri nas se je to, kolikor vem, uporabljalo samo na delih cest, ki so bili zelo gladki."

Po besedah sogovornikov bo sanacija ceste med Mariborom in Hočami zdržala naslednjih 10 do 15 let.