Foto: BoBo
Foto: BoBo

Kitajski lastniki mariborskega letališča so po naših podatkih do septembra redno plačevali najemnino, ki je bila določena ob podpisu 15-letne najemne pogodbe. Ta znaša 98.300,00 EUR, Aerodrom Maribor pa je za september in oktober ni poravnal. Kitajci, ki stojijo za tem podjetjem, naj bi sicer načrtovali 660 milijonsko investicijo v letališko infrastrukturo, ki naj bi bila podlaga za rast potniškega in tovornega prometa. Naložbe so Kitajci pogojevali s 50 letno koncesijo in s sprejetjem državnega prostorskega načrta, ki bi omogočil podaljšanje in razširitev pristajalne steze. Ta načrt je še zmeraj v pripravi. Zamujeno plačilo, na katero je ministrstvo najemnika prvič opozorilo že 25. septembra, pa je lahko podlaga za prekinitev pogodbe, ki v 16. členu določa, da je sporazum možno razdreti dva meseca po tem, ko je najemnik opomnjen na neplačilo. Z ministrstva so nam že pred časom zatrdili, da je poravnava obveznosti Kitajcev glavni in najbolj obvezujoč del sklenjene pogodbe. To pa pomeni, da imajo še en mesec časa, za plačilo dolgov. Po odgovor, zakaj je do zamude prišlo, smo se obrnili tudi na prokurista Aerodroma Maribor Marka Grosa, ki nam je zatrdil zgolj, da imajo utemeljene razloge za neplačilo in da se investitor ne umika. Za več informacij nas je Gros napotil na pristojno agencijo za odnose z javnostmi, s katero pa so Kitajci danes prekinili sodelovanje. Ker gre za investicijo, ki jo je v Maribor pripeljala trenutna mestna oblast, smo za odzive prosili tudi občino, tam so nam odgovorili, da je po njihovih podatkih investitor nezadovoljen zaradi predolgega trajanja priprave DPNja in da se z ministrstvom že dogovarja o roku plačila zapadlih obveznosti.