Foto:
Foto:

V Bruslju so potrdili, da je komisarka Vera Jourova v zvezi s poravnavami za odpravo posledic uporabe sporne programske opreme za goljufanje pri testih izpušnih plinov pri Volkswagnovih avtomobilov z dizelskimi motorji poslala pismo evropskim organizacijam za varstvo potrošnikov. Prav tako se je pred dnevi tudi sestala s predstavniki Evropske potrošniške organizacije (BEUC), s katerimi je razpravljala o tem vprašanju kot tudi o tem, kako najbolje zaščititi evropske potrošnike. Komisija si namreč prizadeva najti usklajeno rešitev za prizadete lastnike avtomobilov na podlagi obstoječe evropske zakonodaje in nacionalnih zakonov. "Odzivi potrošniških organizacij v državah članicah se razlikujejo in niso zmeraj usklajeni," je pojasnila tiskovna predstavnica komisije. Jourova je v pismu na potrošniške organizacije v EU naslovila vprašanja, da bi ugotovila, kakšne rešitve nudijo pristojni nacionalni organi potrošnikom, ki so bili prizadeti v škandalu, s kakšnimi težavami se pri tem soočajo in kakšne rešitve na ravni EU bi bilo mogoče pripraviti.

Volkswagen pristal na poravnavo v ZDA

Komisija namerava septembra v Bruslju pripraviti srečanje z vsemi evropskimi potrošniškimi organizacijami, da bi poiskali kratkoročne rešitve in razpravljali o dolgoročnih rešitvah za boljšo zaščito potrošnikov, je še povedala tiskovna predstavnica. Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je po izbruhu škandala s sporno programsko opremo pristal na poravnavo v ZDA, v okviru katere bo plačal več kot 15 milijard dolarjev. Sklenjena poravnava vključuje lastnike avtomobilov, zvezne okoljske regulatorje in zvezne države. Vsak lastnik avtomobila, odvisno od letnika, naj bi dobil od 5100 do 10.000 dolarjev odškodnine. Prvi mož Volkswagna Matthias Müller je v nedavnem pogovoru za nemški časnik Die Welt možnost poravnave v Evropi po zgledu tiste v ZDA izključil, saj da bi bila ta za podjetje prevelik zalogaj. Podobna poravnava v Evropi bi samo v Nemčiji, kjer so dizli znamke Volkswagen in drugih iz nabora koncerna veliko bolj razširjeni, dobila izjemne razsežnosti, je opozoril. Po svetu je bilo s sporno tehnologijo opremljenih okoli 111 milijonov vozil, samo v Nemčiji 2,4 milijona.

Foto: Reuters