Bo sodba, ki še ni pravnomočna, sprožila plaz podobnih zahtevkov kupcev vozil z vgrajeno sporno programsko opremo? Foto:
Bo sodba, ki še ni pravnomočna, sprožila plaz podobnih zahtevkov kupcev vozil z vgrajeno sporno programsko opremo? Foto:

Sodišče sicer ni presojalo, kako je programska oprema, vgrajena v leta 2014 kupljeni touran, vplivala na vozne lastnosti. Je pa sodnica v tem primeru pojasnila, da "noben običajen kupec takega avtomobila ne bi kupil, četudi oprema za goljufanje na testih ne vpliva na vozne lastnosti", poroča avstrijska tiskovna agencija APA. Sodba, po kateri bo kupec za 31.750 evrov vredno vozilo – toliko je zanj odštel ob nakupu – prejel 23 tisoč evrov, še ni pravnomočna.

Slovencem zgolj popravila

Po zadnjih podatkih je v Sloveniji 44 tisoč vozil, ki imajo vgrajeno sporno programsko opremo za goljufanje na testih izpušnih plinov. To je nekoliko več, kot so sprva predvidevali, saj je Porsche Slovenija od Ministrstva za infrastrukturo pridobil podatke tudi o tistih lastnikih, ki so sporne avtomobile uvozili iz tujine ali jih kupili neposredno od drugega lastnika. Prvi servisni ukrepi so se v Sloveniji že začeli, zajeli pa so vozila tipa 2H, gre za komercialni model Amarok, in motorje, ki so v ta vozila vgrajena z oznako CDBA oz. CDCA. Sledili bodo passat, škoda superb in ostali modeli. Strokovnjaki niso povsem enotni pri odgovoru na vprašanje, kako, če sploh, bodo servisni ukrepi vplivali na lastnosti vozil.

BEUC: Potrošnikom je treba povrniti nastalo škodo

Evropska potrošniška organizacija (BEUC) od uprave nemškega proizvajalca zahteva, naj potrošnikom zagotovi možnost odstopa od pogodbe, vračilo kupnine ali njeno sorazmerno zmanjšanje in povrnitev nastale škode, podobno torej, kot je to storil za vozila, kupljena v ZDA. Evropska komisarka za notranji trg Elžbieta Bienkowska je posebej za oddajo Posebna ponudba izjavila, da v prvi vrsti zahteva, da se afera v celoti razkrije. Podobno razmišlja tudi nekdanji evropski komisar za okolje Janez Potočnik, ki je na velike razlike med testiranjem izpustov emisij dizelskih motorjev v laboratoriju in dejanskim stanjem opozarjal že leta 2011.

V Nemčiji posebna spletna stran za prijavo zahtevkov

Ena od odvetniških družb v Nemčiji, ki je že dosegla izvensodno poravnavo z lastniki VW vozil s spornimi motorji, je nedavno objavila naslov posebne spletne strani, preko katere zbirajo prijave lastnikov vozil s sporno programsko opremo. Na ta način želijo doseči enako obravnavo strank kot v ZDA. Spletna stran, na kateri lahko oškodovani lastniki vozil oddajo prijavo, je dostopna na tej povezavi.