V Sloveniji vinjete uporabljamo od sredine leta 2008. Foto:
V Sloveniji vinjete uporabljamo od sredine leta 2008. Foto:

Cene vinjet letos ostajajo nespremenjene. Letna vinjeta za osebna vozila stane 110 evrov, mesečna 30 evrov in tedenska 15 evrov. Cena letne vinjete za kombije znaša 220 evrov, cena mesečne 60 evrov in cena tedenske 30 evrov. Uporabniki motornih koles morajo za letno vinjeto odšteti 55 evrov, za polletno 30 evrov in za tedensko 7,50 evra. Tudi letos so velike družine in invalidi upravičeni do pomoči pri nakupu letne vinjete za kombije.

Kaj storiti v primeru poškodbe vetrobranskega stekla?

Pogosto se zgodi, da morajo vozniki zaradi uničenja zamenjati vetrobransko steklo ali del motornega kolesa, na katerem je imel nameščeno vinjeto. V takem primeru je upravičen do izdaje nove vinjete, povračila vrednosti nakupa nadomestne vinjete ali povračila sorazmernega dela do izteka veljavnosti vinjete, če je vozilo oddano v razgradnjo. Za pridobitev nadomestne vinjete morajo vozniki izpolniti vlogo, ki je dostopna a spletni strani DARS-a, in priložiti odstranjeno vinjeto, kopijo računa za zamenjavo vetrobranskega stekla, v primeru zamenjave vozila, vetrobranskega stekla ali dela motornega kolesa v garancijski dobi pa kopijo dokumenta, ki to zamenjavo dokazuje.

Več pobranega denarja

Prihodki od cestnin predstavljajo 97 odstotkov vseh Darsovih prihodkov, od tega dobrih 40 odstotkov predstavljajo prihodki iz prodaje vinjet, ki smo jih v Sloveniji uvedli sredi leta 2008. Zadnji podatki so za leto 2014, ko je Dars z vinjetami zbral 155 milijonov evrov. Tudi prihodki iz cestninjenja tovornih vozil rastejo, lani so znašali skoraj 190 milijonov. Skupaj torej skoraj 350 milijonov evrov. Januarja letos je sicer DARS prodal 40-milijonto vinjeto. Slovenija je vinjete uvedla sredi leta 2008, prodaja pa se vsako leto povečuje.

Vinjete za večjo varnost

Vinjeta sicer ne sledi načelu "tisti, ki vozi več, plača več", a stroka ta sistem podpira. Na AMZS so povedali, da so z vinjetami "uspeli kup vozil preusmeriti na avtoceste, ki so dokazano varnejše kot vzporedne dvopasovnice". Tudi prihodki so v zadnjih letih rasli. Dars želi več denarja pobrati prav od tovornjakarjev, ki jih bodo prihodnje leto začeli cestniniti elektronsko po prevoženih kilometrih. Trenutno preverjajo ustreznost prispelih ponudb za gradnjo sistema elektronskega cestninjenja, najnižja znaša 100 milijonov evrov.

Rok Kužel