Foto:
Foto:

ZDA lahko proti vodilnim v podjetju in drugim odgovornim za škandal vložijo tudi kazenske ovadbe, tožili bodo kupci Volkswagnovih vozil, svoj lonček pa bo najverjetneje pristavila tudi katera od ameriških zveznih držav. Tožba v Detroitu navaja, da je Volkswagen nezakonito namestil računalniško opremo, ki je dizelske motorje uspešno spravila skozi uradne teste izpušnih sistemov, na cestah pa so ti motorji spuščali v zrak do 40-krat več škodljivih snovi, kot je dovoljeno po zvezni zakonodaji ZDA.

Volkswagen naj bi izdal javno zaupanje

Volkswagnu zaradi 600.000 s tem programom opremljenih vozil, prodanih v ZDA, grozi 18 milijard dolarjev kazni. Tožilec John Cruden je povedal, da je Volkswagen izdal javno zaupanje, ogrozil javno zdravje in škodoval konkurenci. ZDA bodo zaradi tega sprejele vse ustrezne ukrepe za odgovor na kršitve. Volkswagen se v ZDA trenutno pogaja o številu avtomobilov, ki jih bo potrebno vpoklicati in popraviti. Vodstvo podjetja se obnaša podobno kot vodstva ameriških bank po veliki finančni krizi in skuša krivdo zvaliti na majhno število podrejenih, predvsem računalničarjev, ki so razvili program. Za notranjo preiskavo je najelo ameriško pravniško firmo, rezultati pa še niso znani.

VW razkrinkali kalifornijski okoljevarstveniki

Volkswagen je septembra lani priznal, da je od leta 2009 goljufal na ameriških izpušnih testih. Razkrinkali so jih kalifornijski okoljevarstveniki, ki so hoteli Volkswagnove avtomobile postaviti drugim za vzor, kako se lahko naredijo tudi povsem čisti dizelski motorji. Zdaj že bivšemu šefu Volkswagna Martinu Winterkornu ob teh razkritjih ni preostalo veliko manevrskega prostora in je moral priznati manipulacije. A obseg goljufije je bil dobesedno šokanten - spornih naj bi bilo več kot 11 milijonov vozil znamk Volkswagen, Audi, Seat in Škoda z manjšimi prostorninami motorjev do dveh litrov. V Sloveniji je takih vozil okoli 35 tisoč.

Vpoklici naj bi se začeli v prvem četrtletju letos

Volkswagen naj bi z vpoklici vozil, ki imajo vgrajeno sporno programsko opremo za goljufanje na testih izpustov, začel v prvem četrtletju letošnjega leta, so sporočili iz družbe Porsche Slovenija. Nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA) je namreč odobril konkretne tehnične rešitve za motorje. Lastniki vozil bodo najprej prejeli dopis, s katerim jih bodo obvestili, da je njihovo osebno vozilo predvideno za vpoklic na servis, nato pa še dopis, s katerim jih bodo obvestili, da se lahko na poljubnem pooblaščenem servisu dogovorijo za termin za izvedbo tehničnih rešitev.

Kaj pa drugi avtomobilski proizvajalci?

Afera Volkswagen se "zaenkrat" še ni razširila na druge avtomobilske proizvajalce, ki se prav tako hvalijo z nizkimi izpusti škodljivih plinov njihovih dizlov. Zagotavljajo, da njihovi rezultati niso plod manipulacij kot pri Volkswagnu. Po drugi strani pa je afera razkrila tudi pomanjkljivosti pri nadzoru, kaj avtomobili dejansko izpuščajo v zrak, saj naj bi obstajale velike razlike med testiranji v laboratorijih in rezultati med dejansko vožnjo.

Foto: Reuters