Foto:
Foto:

Konec januarja je naša gledalka na spletu našla ugodno ponudbo za letalski prevoz v London. Na spletni strani lastminute.com je kupila tri vozovnice. Nato je dobila novo službo in ni mogla odpotovati. Vozovnice je želela preklicati: ''vedela sem, da denarja ne bom dobila nazaj, a sem želela vseeno sporočiti, da ne bomo odpotovale.'' Na spletni strani ponudnika je iskala elektronski naslov, preko katerega bi lahko odpovedala let, a iskala je zaman. ''Našla sem le telefonske številke, ki pa niso delovale,'' opisuje Eva. Zato je poklicala naravnost na družbo Wizzair, s katero bi morala leteti v London. Tam so ji povedali, da je ni na nobenem seznamu potnikov.

''O nedosegljivih številkah ne vemo nič''

Obrnili smo se na podjetje lastminute.com, kjer trdijo, da je potnica vsekakor bila na seznamu potnikov, let naj bi tudi lahko odpovedala, a bi jih morala kontaktirati. Na naše vprašanje, kako naj bi to storila, če pa telefonske številke ne delujejo, v kar smo se prepričali tudi sami, pa smo dobili le skop odgovor: ''O težavah s klici na naše številke nismo seznanjeni, jih bomo pa preučili." Slaba tolažba za tiste, ki so zaradi njihove nedosegljivosti ostali brez denarja.

''Če gre za goljufijo, ne moremo storiti nič''

Za nasvet smo prosili Evropski potrošniški center, ki rešuje čezmejne potrošniške težave Slovencev. ''V takih primerih, naj se ljudje obrnejo na nas in poskusili jim bomo pomagati, vendar opozarjam, da če gre za goljufijo, ne moremo storiti nič,'' pojasnjuje vodja Centra Romana Javornik. To se je žal potrdilo nedavno, ko so reševali primer potnika, ki je kupil letalsko vozovnico na strani je Nedavno so obravnavali podoben primer. Nekdo je kupil vozovnico na strani airfast.de, dobil je celo potrdilo, nekaj dni pred poletom pa obvestilo, da je let preklican. Na EPC-ju so se povezali z nemškimi kolegi, ki so potrdili, da je stran sumljiva, pritožbe pa dežujejo. A preden bi lahko ukrepali, je stran izginila, prav tako kot vsaka sled za goljufi in denarjem opeharjenih strank.

Nasveti za varen nakup

Da bi se izognili težavam, kakršne je imela naša sogovornica, na EPC-ju svetujejo, da spletno stran, ki je ne poznamo, najprej preverimo na spletni strani scamadviser.com, na kateri lahko preverite, kje spletna stran domuje, kdo je njen lastnik in kakšne so izkušnje uporabnikov. Veliko koristnih informacij se najde tudi na različnih popotniških forumih. Evropska zakonodaja določa, da morajo imeti spletni ponudniki na svoji strani vedno objavljene tudi kontaktne podatke. Če le-teh ne najdemo, lahko upravičeno sumimo, da je s ponudnikom nekaj narobe. Ko je vozovnica že kupljena, pa lahko status leta in rezervacije preverimo z referenčno številko, ki nam jo mora posredovati prodajalec. Če pod našo številko ne najdemo plačanega leta, je to razlog za alarm.

Foto: Reuters