Dizel Foto: Newspress
Dizel Foto: Newspress

Prepoved bo lahko začela veljati s septembrom, in sicer najprej za motorje z emisijskimi standardi od euro 1 do euro 4, prihodnje leto pa še za euro 5. Vozila z motorji euro 6 bodo izvzeta iz prepovedi, ki bi sicer lahko zajela več kot 12 milijonov vozil. Lastniki vozil z motorjem euro 5 se ob tem sprašujejo, ali bodo morali morebitno nadgradnjo motorjev financirati sami ali bodo to storili proizvajalci. Prvi mož okoljevarstvene organizacije Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch je izrazil pričakovanje, da bodo to breme prevzeli proizvajalci.

O tem, ali in kako bodo prepoved uresničili, bo odločalo vsako mesto posebej.

Kako bodo prepoved nadzirali, ni jasno. Policija za sistematični nadzor po ocenah strokovnjakov kadrovsko ni dovolj podprta, zato bi lahko izvajala le naključni nadzor. Prepoved bo dopuščala nekaj izjem, med drugim intervencijska vozila in vozila obrtnikov. Kritiki opozarjajo, da bo skoraj zagotovo povzročila zmedo med vozniki. Med prvimi, ki so razsodbo pozdravili, je bil Resch, ki je dejal, da je to velik dan za čist zrak v Nemčiji. Nemška ministrica za okolje Barbara Hendricks je medtem poudarila, da sodišče ni uvedlo nobene prepovedi vožnje, temveč le pojasnilo zakonodajo. "Prepovedim vožnje se je mogoče izogniti. Moj cilj je in bo, da ne bodo uveljavljene," je poudarila.

Merklova miri

Nemška kanclerka Angela Merkel je v odzivu dejala, da ima odločitev sodišča omejene posledice. Nanaša se na mesta, ki res potrebujejo intenzivne ukrepe. Izpostavila je, da mnoga onesnažena mesta omejitev ne presegajo toliko, da bi bilo tam treba posegati po tako drastičnih ukrepih. Vlada si bo po njenih besedah še naprej prizadevala za ukrepe na tem področju na ravni celotne države. Nemška ministrica za okolje Barbara Hendricks je medtem poudarila, da sodišče ni uvedlo nobene prepovedi vožnje, temveč le pojasnilo zakonodajo. "Prepovedim vožnje se je mogoče izogniti. Moj cilj je in bo, da ne bodo uveljavljene," je poudarila. Da ne gre za obvezo, so izpostavili tudi v Združenju avtomobilske industrije, kjer so se ob tem zavzeli za postopne in sorazmerne ukrepe.

Izboljšave povezav mestnega in primestnega prometa

Prometni minister Christian Schmidt je ob tem spomnil na milijardo evrov težak paket pomoči v boju za čistejši zrak, ki ga je vlada za letos obljubila občinam. Ukrepi, ki jim bodo namenjene subvencije, med drugim predvidevajo izboljšanje povezav mestnega in primestnega prometa, elektrifikacijo voznega parka mestnih avtobusov, povečanje števila polnilnic za električne avtomobile ter nove kolesarske steze. Schmidt naj bi o nadaljnjih korakih že danes razpravljal s člani parlamentarnega odbora za promet, k čemur ga je pozval predsednik odbora Cem Özdemir iz vrst Zelenih.