Foto:
Foto:

»Mama, ki živi v tujini, me je prosila, da ji napolnim telefonski račun in me opozorila na akcijo Telekoma, ki je ob polnjenju kredita na mobilnem telefonu brezplačno ponujal dodatne enote,« začne pripoved naš gledalec. V naglici se je odpravil v prvo Telekomovo trgovino, za katero se je izkazalo, da to ni. V resnici je šlo za pooblaščenega prodajalca, podjetje Tele-Mobiltel. Gledalec opisuje, da je bila trgovina na prvi pogled videti kot Telekomova: »Na trgovini so sami Telekomovi znaki, samo spodaj na manjše piše, da gre za franšizo, za pooblaščenega prodajalca, česar v času nakupa nisem opazil.

»Za vas smo porabili že dovolj časa«

Preden bi napolnil račun, je gledalec povprašal po akciji z dodatnim kreditom: »Zatrdili so mi, da je akcije konec, jaz pa sem verjel na besedo in polnjenje opravil. Ker pa mu stvar ni dala miru, je odšel še v dejanski Telekomov center in izvedel, da akcija še traja, vendar izključno v Telekomovih centrih. Vrnil se je v Tele-Mobiltel in želel nakup razveljaviti, a so mu zagotovili, da to ne gre. »Prodajalec se je vseeno potrudil in poskušal priklicat nekoga na drugo stran telefona, v tistem pa je pristopil gospod, ki se je predstavil kot lastnik trgovine in mi rekel, naj se odstranim, da so zame porabili dovolj časa. Da naj odidem iz prodajalne, da sem nadležna stranka.« Potrošnik je bil šokiran. Ne gre za denar, pravi, temveč za odnos: »Da te nekdo praktično vrže iz svoje trgovine, ker mu nisi po godu, ali pa nisi prišel zapravit 100, ampak zgolj 10 evrov, ni profesionalno.«

Slabega odnosa do strank ni mogoče kaznovati

Primer je pod drobnogled vzel tudi tržni inšpektorat, ki je ugotovil, da polnjenja telefona zaradi posebnega sistema polnjenja res ni mogoče preklicati. Prodajalec v trgovini Tele-Mobiltel je bil do inšpektorja, ki je prodajalno obiskal, pod pretvezo, da želi tudi samo izkoristiti Telekomovo akcijo, bolj odkrit. »Odgovor, ki smo ga dobili je bil malce drugačen, celo napoteni smo bili na Telekom Slovenije,« nam je povedala tržna inšpektorica Mirana Omerzu. O samem odnosu prodajalca do našega gledalca pa ne morejo soditi: »Sam odnos v osnovi v nobenem predpisu ni sankcioniran, to je stvar poslovnega odnosa podjetja s potrošniki.« Kaj torej storiti v primeru, da je prodajalec do nas nesramen? »Najbolje je, da se potrošnik umakne, svojo izkušnjo zapiše na papir, zapisano pošlje na sedež podjetja in počaka na odgovor. V razgretih razmerah je namreč težko najti dialog, kaj šele kompromis,« pravi Omerzujeva. Sicer pa je izbira prodajalca vedno v rokah potrošnika. Če torej ni zadovoljen z odnosom, bo najbolje, da prodajalca enostavno zamenja. Če ne drugega, ga bo zagotovo zabolel izpad dohodka.

Fotografija: Reuters