Končni izdelek je serija raznolikih simbolov, ki pa so likovno poenoteni. Gre za kombinacijo preoblikovanih starih simbolov (Val 202, Koper, MMR, Radio SI) in povsem novih (Prvi, Ars, MB). Pomemben element nove podobe so barve, saj ima vsaka postaja predpisano svojo osnovno barvo. Foto:
Končni izdelek je serija raznolikih simbolov, ki pa so likovno poenoteni. Gre za kombinacijo preoblikovanih starih simbolov (Val 202, Koper, MMR, Radio SI) in povsem novih (Prvi, Ars, MB). Pomemben element nove podobe so barve, saj ima vsaka postaja predpisano svojo osnovno barvo. Foto:
Z bolj všečnimi in sodobnimi logotipi, ki hkrati omogočajo boljše razlikovanje med programi znotraj radijske hiše, se tudi lažje približamo poslušalcem, predvsem mladim, ki se z radijskimi logotipi dnevno srečujejo na spletu.
Z bolj všečnimi in sodobnimi logotipi, ki hkrati omogočajo boljše razlikovanje med programi znotraj radijske hiše, se tudi lažje približamo poslušalcem, predvsem mladim, ki se z radijskimi logotipi dnevno srečujejo na spletu.

»Pod okriljem Radia Slovenija nastaja 8 radijskih programov, od katerih so 4 slišni po vsej Sloveniji, poleg tega imamo dva regijska in dva za manjšinska radia. Raznolikost programske ponudbe in portfelja smo s prenovo želeli organizirati bolje,« pravi Miha Lampreht, direktor Radia Slovenija, in dodaja: »Cilj je dvojen, najprej razlikovati Radio Slovenija od komercialnih radijskih postaj, nato pa bolje razlikovati in definirati vsebine posameznih programov znotraj naše radijske hiše. Grafična prenova je torej le eden izmed korakov v smeri redefinicije naše programske ponudbe«.

Cilj preoblikovanja je bil približati se korporativni podobi RTV Slovenija, kar prinaša boljše izhodišče tudi za vse naslednje odločitve, tako strateške kot oblikovne. »Prenovljena znamka bolj jasno sporoča, da smo del javne radiotelevizije in da so takšne tudi naše vrednote,« dodaja Lampreht. Večina vizualnih komunikacij bo v novi podobi v začetku leta, spremembe pa so že vidne na spletu. »Še posebej smo ponosni na osvežitev RTV 4D in podcast naslovnic ter ponudbe radia na spletu. Moč radia seveda ostaja zvok, a v digitalni dobi ga vizualna komunikacija smiselno dopolnjuje,« poudarja Miha Lampreht.

Mag. Marko Filli, generalni direktor RTV Slovenija, ob tem dodaja: »Po prenovi podobe TV-programov je bilo treba oblikovno prilagoditi ter posodobiti tudi podobo in logotipe radijskih programov. Z bolj všečno in sodobno obliko pa se vsekakor tudi lažje približamo poslušalcem, predvsem mladim, ki se z radijskimi logotipi dnevno srečujejo tudi na spletu.

Avtor nove podobe in prenovljenih logotipov je mag. Luka Mancini, ki je predhodno opravil študijo radijskih logotipov nekaterih javnih servisov evropskih držav. »Raziskava je pokazala, da je večina javnih TV in radijskih servisov v državah Evropske unije že opravila poenotenje podob svojih programov, tako da lahko govorimo o logični evoluciji od nepovezanih konceptov in oblik do urejenega sistema oz. družine logotipov. Poleg tega je opazna skupna usmeritev k dokaj preprostim, likovno čistim rešitvam.«

Cilj prenove je bil ustvariti družino logotipov Radia Slovenija. Glavne smernice so bile preprostost in svežina, pa tudi likovno poenotenje logotipov postaj med seboj ob sicer čim boljšem razlikovanju med logotipi programov. Seveda pa je bilo treba uskladiti nov sistem z obstoječo krovno podobo RTV Slovenija. »Z novo podobo Radia Slovenija je izgrajen sistem v duhu krovne podobe. Usklajenost je dosežena z uporabo črkovne družine Dax, ki jo RTV Slovenija uporablja že vrsto let tudi v krovnem logotipu. Rešitev je likovno kompatibilna tudi s podobo TV-programov. Ne nazadnje pa bodo vse spremembe, tudi na ravni krovne podobe nekoč v prihodnosti, od zdaj naprej veliko lažje izvedljive,« še pravi Mancini.