Foto:
Foto:

Koliko ljudi je ostalo brez v celoti ali delno plačanih protivlomnih vrat še ni jasno. Gregor Janez Vrhovnik ocenjuje, da gre za okoli 300 kupcev. Po podatkih oškodovancev naj bi vodstvo podjetja Val marketing med 30. marcem in 27. septembrom izdalo vsaj 720 avansnih računov. Ker naj bi večina plačala celotno kupnino za vrata, ki stanejo od 900 evrov naprej, oškodovanci ocenjujejo, da je vodstvo podjetja v zadnjih šestih mesecih z goljufijo pridobilo čez 720.000 €. Zato so podjetje in vodilne tudi kazensko ovadili. Predstavnica za odnose z javnostmi Nataša Pučko s Policijske uprave Ljubljana nam je v torek sporočila, da so prejeli trideset prijav iz območja celotne države. "Policisti v zvezi navedenega tako zbirajo obvestila v zvezi suma storitve kaznivega dejanja Poslovne goljufije po 228. členu KZ-1. O vseh ugotovitvah bodo obveščali pristojno tožilstvo v Ljubljani," je še sporočila Nataša Pučko.

Zgodbe oškodovancev

Gordana Ferkolj je 23. avgusta pri podjetju Val marketing naročila protivlomna vrata in vnaprej plačala polovico kupnine: "Mi smo dali iz mojega naslova 500 evrov, velika večina pa je dala polno ceno," nam je povedala oškodovanka. Tudi Jasna Jašič, ki je plačala polno ceno vrat 22. septembra, je ostala brez denarja in brez vrat. "Stoodstotno kupnino sem plačala, ker je bil to pogoj za 15 odstotni popust," je pojasnila Jasna Jašič. Med opeharjenimi kupci so tudi takšni, ki so za nakup vrat najeli kredit. Gledalka z obale je konec maja za protivloma vrata, ki so stala 1.200 evrov Val Marketingu plačala dobrih 122 evrov pologa, za preostali znesek pa pri Summit Leasingu najela kredit. "Odplačevat ga bom morala do julija 2019, 56 evrov mesečno kolikor je v bistvu celotna cena vrat, plus obresti in ne morem nič," je razočarana Adina Deučman. Vsem trem so nekajkrat prestavili montažo, vsakič z enakim pojasnilom, češ da imajo težave z monterji, na koncu pa jim obljubili, da bodo vrata montirali oktobra.

Goljufija ali nesrečni splet okoliščin?

"Za moje pojme je načrtno izvedel finančno goljufijo, ker niti delavci niso vedeli za stečaj, zatrjevali vse, obljubljali so nam nebesa, dobili pa smo pekel. In naša zakonodaja tukaj ne omogoča nekega manevrskega prostora, da če gre podjetje v stečaj kredita ni treba odplačevati," je povedala Adina Deučman. Da gre za skrbno načrtovano goljufijo so prepričani tudi člani Facebook skupine Vrata Val Upniki, ki jih je že več kot 440. Lastnik podjetja Gregor Janez Vrhovnik je v pisnem dopisu zatrdil: "Ni šlo za načrtno prevaro, zaradi katere bi se jaz osebno ali kdorkoli od mojih družinskih članov okoristil". Spomladi so se po besedah Vrhovnika v podjetju morali spopasti s skoraj 50-odstotno nenadno odsotnostjo monterjev zaradi bolniškega staleža. "To je botrovalo velikim zamudam in poslabšalo prodajo", je pojasnil lastnik Val marketinga. Za stečaj pa Vrhovnik krivi njihovega glavnega dobavitelja protivlomnih vrat, podjetje Alias porte iz Italije: "Še v petek, 29. septembra, smo vgrajevali zadnje kose vrat iz zaloge in bili prepričani, da v začetku tedna prejmemo novo pošiljko vrat, v ponedeljek pa se je izkazalo, da je dobavitelj spremenil svoje pogoje in se odločil, da vrat ne bo dobavil." Sledila je vloga za stečaj.

Kako prijaviti terjatve

Poslovalnici Val marketinga na Langusovi 13 in v BTC-ju v Ljubljani so čez noč zaprli. Okrožno sodišče v Ljubljani je 9. oktobra začelo stečajni postopek in za stečajnega upravitelja imenovalo Igorja Pirca. Oškodovanci imajo za prijavo svojih terjatev v stečajno maso čas do 9. januarja naslednje leto. ''Prijava terjatve se opravi osebno na vložišču sodišča ali pa se jo pošlje po pošti na naslov sodišča. Vsebovati mora opravilno številko, identifikacijske podatke o upniku, zahtevek za priznanje terjatve, ki mora vsebovati znesek glavnice, če upnik zahteva obresti in stroške, pa tudi te, ter na koncu opis dejstev, iz katerih izhaja utemeljenost zahtevka in dokaze o njih. Prijavi terjatve je potrebno priložiti listinske dokaze o dejstvih, iz katerih izhaja utemeljenost zahtevka za priznanje terjatve,'' so zapisali na Tržnem inšpektoratu. V primeru podjetja Val marketing so to pogodba, predračun in dokazila o neizpolnitvi pogodbe oziroma o ne vračilu plačanega zneska.

Neuradno v stečajni masi ni ničesar

Podjetje Val marketing je imelo lani, kljub 1,6 milijona prihodkom več kot 200 tisoč evrov izgube. Preverili smo tudi kako posluje podjetje Val vrata, kjer je prav tako odgovorna oseba Gregor Janez Vrhovnik. Podjetje ustanovljeno konec leta 2010 nima prihodkov. Vrhovnik nam je pojasnil, da ga je odprl z namenom, da bi se ločilo velike gradbene projekte in male kupce na dve podjetji in bi se tako zaščitilo male kupce v primeru propada gradbincev. "Vendar kasneje, zaradi slabih izkušenj z gradbinci nismo več hoteli sodelovati v gradbenih projektih, zato podjetje VAL Vrata ni bilo nikoli aktivno in ga bom v kratkem tudi dokončno zaprl," je še pojasnil Vrhovnik. Po naših informacijah v stečajni masi ni ničesar.

Kako naprej?

Med oškodovanci se pojavljajo vedno nova vprašanja, kot so: kdo sedaj izvaja redne servise, komu lahko pošljejo reklamacijo, kdo bo popravil neustrezno montažo, dobavil obljubljena kukala? "S posredovanjem Tržnega inšpektorata je podjetje v letu 2017 v korist potrošnika rešilo 43 zadev. Podjetje je torej do obvestila o pričetku stečaja po posredovanju inšpektorjev reklamacije rešilo v korist potrošnikov, vnaprej pa tega zaradi stečaja ni mogoče več pričakovati. Ne glede na to, bomo v vsaki od prejetih prijav uvedli postopke in v primeru ugotovljenih kršitev iz naših pristojnosti tudi izdali ukrepe," so sporočili s Tržnega inšpektorata.