Foto:
Foto:

Takrat 10-letna deklica se spominja predvsem tega, da so jih v šolo v naravi namesto na morje poslali na Pokljuko in da so šole po osamosvojitvi ukinile poučevanje srbohrvaškega jezika v 6. razredu. "Odraščala sem na večji kmetiji in zdi se mi, da smo spremljali dogajanje z malo distance. Odrasle je že kaj skrbelo, kako bo," pravi diplomirana inženirka fizike, ki je nekaj let po delu na svojem področju svoj konjiček, šivanje, spremenila v službo. Ima svojo delavnico, kjer kot šivilja - podjetnica dela že nekaj let.

Odhod v tujino je ni nikoli preveč mikal, saj pravi, da je zelo navezana na domač kraj. O tem tako ni nikoli resno razmišljala, bi pa, če bi bila mlajša in brez družine, morda odšla na kakšno izmenjavo, izobraževanje ali študije. Vendar pa si želi najprej uspeti v domačem okolju. To, kot pravi, ni vedno lahko, vendar se da. "Mogoče kdaj tudi tujina. Ta možnost ni čisto izključena, ni pa prvi plan," je dejala.

Sicer se ji ne zdi nič narobe, če ljudje odhajajo v tujino. "To je normalno, saj se vsak odloči zase in vsak zase najbolje ve, kaj si želi. Če vidi boljše možnosti za razvoj, napredovanje v tujini, naj gre, poskusi, uspe. Pri nas se ustvarja občutek, da gredo v tujino samo uspešni posamezniki. Doma ostanemo pa manj uspešni?" je kritična Gašperlinova.

25 let samostojne države je bilo za Barbaro Gašperlin zelo pestrih. Od selitve na kmetijo, študija, poroke, še ene selitve, otrok in seveda začetka poslovne poti. "Želela bi si, da bi se tudi država bolj razvijala. Tako pa se vrtimo v nekem krogu papirologije, dolgotrajnih postopkov, sprenevedanj ... Kot da ne bi znali stopiti iz tega in narediti koraka naprej," pravi podjetnica.

O razmerah na njenem področju, v tekstilni panogi pravi, da so se v tem obdobju zelo spremenile: "Imeli smo tovarne, ki so izdelovale blago, in podjetja, kjer so šivali oblačila. Vse je propadlo. Jaz sem sodelovala s slovenskim podjetjem, ki izdeluje zelo kakovostno blago. Vendar so obstali v času. Ni videti napredka, še vedno isto, niso pripravljeni npr. posodobiti vzorcev, stopiti nasproti in narediti kaj za boljšo prepoznavnost, boljšo prodajo. Tako smo primorani material kupovati v tujini. Kar zdaj sploh ni problem. To je velik plus. Moramo biti v koraku s časom, še bolje je, če smo malo pred njim. Tega se premalo zavedamo, in ko pridemo do neke stopnje, se tam ustavimo in nekako pozabimo delati korake naprej."

"V naši mali državi je ogromno samostojnih podjetnikov. Veliko je šivilj, še več šiviljskih tečajev. Posledično je velik porast tovrstnih izdelkov na trgu. In pri tej poplavi pridejo še bolj do izraza kakovost izdelave, kakovost materiala in ideja sama. Kopiranja idej je veliko, kar je samo še dodaten motiv, da svoje izdelke izpiliš do potankosti. Boljši ko je izdelek, težje se kopira. Konkurenca mora biti in brez tega tudi ni napredka," svoje razmišljanje o panogi, v kateri dela, zaključi Barbara Gašperlin.


TV-spot je del nove vizualne podobe TV Slovenija, ki je namenjena zaznamovanju 25-letnice Slovenije.