Blaž Veber in Tomaž Šušteršič sta v Odmevih skušala pojasniti vzroke za slab obisk v Planici prvi teden svetovnega prvenstva v nordijskem smučanju. Foto: MMC RTV SLO
Blaž Veber in Tomaž Šušteršič sta v Odmevih skušala pojasniti vzroke za slab obisk v Planici prvi teden svetovnega prvenstva v nordijskem smučanju. Foto: MMC RTV SLO

Ob velikem dogodku ali, kot številni trdijo, sploh največjem športnem dogodku v Sloveniji do zdaj, zboru najboljših nordijskih smučarjev pod Poncami, se štetje obiskovalcev nadaljuje. Začrtanega cilja 150 tisoč obiskovalcev prireditelji očitno ne bodo dosegli. Odgovorni skušajo ugotoviti, kje se skrivajo razlogi za to.

V letošnji sezoni je Slovenija že gostila silvestrsko turnejo smučarskih skakalk na Ljubnem ob Savinji. Na silvestrovo se je zbralo 5000 gledalcev, na novega leta dan pa kar 7000. V Planici je bilo na četrtkovi posamični tekmi skakalk manj kot 1000 ljudi. Organizatorji pričakujejo boljši obisk ta teden, ko bodo na sporedu skoki na veliki skakalnici. Po bronasti medalji na mešani ekipni tekmi so tudi slovenski apetiti znova narasli.

Z gostoma se je pogovarjal voditelj Odmevov Luka Svetina.


Generalni sekretar organizacijskega komiteja Tomaž Šušteršič

Cilja, da bi v Planico pripeljali do 200.000 ljudi, očitno ne boste dosegli. Kaj je šlo narobe?
Zanesljivo lahko govorimo o spletu različnih okoliščin. Vse skupaj se je začelo z nekajletno epidemijo covida-19. V zadnjem letu je vojna v Ukrajini pognala cene energentov in s tem povezanih storitev v nebo. Če se ozrem v jesen 2022, ko smo začeli prodajo dnevnih vstopnic, je bilo vzdušje nekoliko turobno in morbidno. Napovedi o covidu-19 še niso popolnoma potihnile, pa tudi cene so se začele vzpenjati in morda gre tudi tu iskati razloge za slabši odziv gledalcev. Svetovno prvenstvo v nogometu v Katarju je že pošteno zarezalo v zimsko sezono ... Kar nekaj je bilo teh dejavnikov, ki v zadnjem obdobju niso potisnili prodajnih številk tako visoko, kot smo si to želeli.

So to le izgovori? Slišali smo veliko pritožb na cene hrane, pijače, vstopnic. Če nekdo kupi le dva litra vode, bo za to plačal 14 evrov. Ali niso cene pretirane?
Ta cena vstopnic (64 evrov) je bila postavljena le na najbolj obremenjene dneve ob koncih tedna. Ob sobotah in nedeljah se je dalo pogledati tri ali celo štiri tekme na dan. Na kvalifikacijski dan so bile cene od 15 evrov naprej, nato pa so se stopnjevale na 49, 54 do teh 64 evrov.

Ne smemo pozabiti, da je poleg športnega užitka vključen še ves spremljevalni program, ki ga ponujamo v Planici in tudi v Kranjski Gori. Tu so še vsi prevozi, ki so s tem povezani. Svetovnega prvenstva ne gostimo vsako leto in vprašanje je, kdaj bo znova na sporedu v Sloveniji. Tak dogodek je treba obiskati, čeprav so bili očitki, da so cene vstopnic visoke. Drugi parametri kažejo, da je to prvenstvo zelo uspešno.

Prepolovili ste cene vstopnic, ponudili popuste, domačinom ste jih razdelili zastonj. Kaj še lahko storite, da bi popravili vtis v drugem tednu svetovnega prvenstva?
Tak načrt smo imeli že pred začetkom SP-ja. Družinska vstopnica je zelo ugodna. Za ceno dveh oseb si lahko prvenstvo ogledajo kar štiri osebe. Popoldanska vstopnica ima enotno ceno 33 evrov za odrasle in 16,5 evra za otroke. Prvenstvo želimo približati slovenskim gledalcem in otrokom, ki hodijo v šole.

Gledalci so le en vidik tega prvenstva. Drugi so rekordne televizijske gledanosti v sosednjih državah po Evropi. Ocenjen doseg tega prvenstva bo skoraj pol milijarde ljudi. Sodeluje 66 držav in to prvenstvo je platforma za predstavitev Slovenije širši javnosti. Vse to je tisto, kar lahko že danes štejemo za popoln uspeh tega prvenstva. Vse pohvale, ki dežujejo s strani tekmovalnih ekip in medijskih hiš, pa so nekaj, česar ne bomo posebej poudarjali. Govorijo naj dejstva in besede drugih.

Pomembno je, da se dogajanje zdaj seli s srednje na veliko skakalnico. Tekmovanja bodo še bolj zanimiva in naj si čim več Slovencev pride pogledat te boje. S tem bodo dali najboljšo podporo slovenskim tekmovalcem. Kupljena vstopnica pomeni podporo in pomoč športu in novim rodovom slovenskih nordijskih smučarjev.

Blaž Veber in Tomaž Šušteršič o slabem obisku SP-ja

Blaž Veber, direktor Turizma Kranjska Gora

Se cen ne bi dalo prilagoditi potrebam domačega gosta? Je kdo izgubil stik z realnostjo? Koliko si povprečen obiskovalec Planice lahko privošči?
Izredno težko dajem zaključke o višini cen. Turizem Kranjska Gora je že od začetka kandidature do sredine decembra seznanil nastanitvene obrate, lastnike hotelov in penzionov, da naj oblikujejo priporočene cene, ki se vrtijo okoli cen za novo leto, za Pokal Vitranc in tudi za finale svetovnega pokala v smučarskih skokih v Planici.

V zadnjih dneh se zelo veliko govori o slabem obisku, visokih cenah, iščejo se krivci. Mislim, da smo premalo natančno opredelili svetovno prvenstvo v nordijskih disciplinah. To je nekaj popolnoma drugega kot pa finale svetovnega pokala v smučarskih skokih, ki se bo zgodil konec marca v Planici. Govorimo o dveh popolnoma različnih športnih dogodkih. Svetovno prvenstvo je vrhunski športni dogodek, ki traja 13 dni. V Planico je bilo vloženega ogromno truda, financ, ljudi, ki vsak dan sodelujejo pri organizaciji. Tega dogodka ni mogoče primerjati s finalom svetovnega pokala. Vse skupaj nam je popačilo sliko, kaj sploh pričakovati.

Pred nekaj leti (leta 2014), ko je bil finale svetovnega pokala na veliki skakalnici in ne na letalnici v Planici, je bilo stanje skoraj popolnoma enako. Govorim predvsem o slovenskih obiskovalcih, ki niso klasični potrošniki nastanitvenih obratov. V Kranjsko Goro pridejo kot enodnevni obiskovalci. Manjkajo nam gostje iz Nemčije, Poljske in Skandinavije. Težko zdaj ocenim, kje so vzroki, da jih ni.

V ponedeljek je bil v Planici prost dan. Ni bilo spremljevalnega dogajanja, ulice so samevale. Nekateri ponudniki odprte kuhinje so že odšli. Zdi se, da so nekateri že dvignili roke od prvenstva.
Zelo težko je potegniti črto, saj smo šele na polovici prvenstva. Za nami je šele šest dni, pričakovanja pa so bila nekoliko višja. To je na splošno eno bolje organiziranih svetovnih prvenstev. Predstavniki Trondheima, ki bo gostil naslednje svetovno prvenstvo, so nam čestitali. Logistično in organizacijsko je prireditev izpeljana na visoki ravni. Pomanjkanje gledalcev resnično kaže nekoliko slabšo sliko prvenstva. Ne smemo pozabiti, da je veliko gledalcev pred televizijskimi zasloni. Celoten svet gleda prenose in za Slovenijo je to res dobra promocijska akcija.

Na katere goste ste ciljali na tem prvenstvu? Smo se preveč zanašali na prihod Nemcev, Avstrijcev in Skandinavcev? Je bilo dovolj storjenega za promocijo prvenstva v tujini?
Narejeno je bilo verjetno premalo oziroma delo ni bilo opravljeno tako uspešno, kot smo vsi želeli. Profesionalne športne agencije so privabljale goste iz Skandinavije in Nemčije. To delajo že več let, a jim tokrat ni uspelo pripeljati v Slovenijo dovolj veliko število ljudi v tem terminu. Slovenija je vedno ciljni trg številka ena, a smo že vnaprej vedeli, da niso vsi športi gledani med slovenskimi obiskovalci.

Veliko stvari je šlo malo narobe. Nemci v letošnji sezoni niso bili zelo uspešni. Vemo, kakšna je zgodba s Poljsko. Po koncu SP-ja bo na sporedu skandinavska turneja. Konec meseca je nato finale svetovnega pokala v Planici, na katerem so Skandinavci vedno najštevilčnejši obiskovalci. Podatki kažejo, da bo finale izredno dobro obiskan.

Boli nas dejstvo, da so slovenski mediji tako negativno pristopili k poročanju iz Planice. Poudarili so le majhno število gledalcev. Najtežje breme bodo na koncu nosili organizatorji. To ni način, kako se jim pomaga. S takim načinom poročanja se dela le še večja škoda.

Zakaj so v Planici tako prazne tribune?
Sorodna novica Bleščeče svetovno prvenstvo, a brez slovenske navijaške duše