Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Kot bi šla vsak dan na pogreb svojega ljubega

05.03.2020

Anamarija Kovač in Nadja Gantar o letalskem prevozniku, ki postavlja mostove.

”Natanko štirideset let pred propadom Adrie sem se začela izobraževati za stevardeso,”  z žalostjo v svojem žametnem glasu pripoveduje Anamarija Kovač, ki je bila pet let stevardesa:

”Po petih letih sem se odločila, da bom nadaljevala delo na tleh. To je bilo januarja 1986.”

Takrat je bila Adria čarterska letalska družba, rednega prometa še ni bilo veliko. Anamarija Kovač je sodelovala v skupini, ki je zasnovala temelje, na katerih se je Adria razvijala kot mednarodni redni prevoznik.

”Postavili smo ogrodje, ki je vzdržalo do samega konca Adrie.”

Ko jim je uspelo Adrio včlaniti v mednarodno združenje letalskih prevoznikov IATA, so morali izpolnjevati veliko zahtev, tudi to, da ima prevoznik mrežo rednih letov, vsa dovoljenja, dokumente, ustrezati mora strogim standardom. Leta 1993 je Anamarija Kovač prevzela koordinacijo z mednarodnim združenjem letalskih prevoznikov.

”Odgovorna sem bila tudi za prodajne sisteme združenja IATA. Prevoznik, ki je član tega združenja, lahko prek 60 tisoč agentov  po vsem svetu prodaja svoje letalske karte.”

Mislim, da nas je Slovenija potrebovala

Kaj od tega, kar je povezano s članstvom v združenju, še živi, odkar Adrie ni več?

”30. septembra 2019 je IATA Adrio Airways  suspendirala, 18. oktobra pa so nam prekinili članstvo v vseh sistemih tega združenja. Pod določenimi pogoji bi bilo mogoče še kaj oživiti, a čas zelo zelo hitro teče, včlanitev na novo pa bi bila velik zalogaj. ”

Ko je Adria pristala v stečaju, je s svojim bogatim znanjem in izkušnjami priskočila na pomoč stečajnemu upravitelju:

”Rada bi pomagala stečajniku predvsem pri zbiranju sredstev Adrie, ki so še ostala po svetu, da bi se tako čim več denarja nabralo v naši že tako ubogi stečajni masi.”

Anamarija Kovač tako že nekaj mesecev hodi  v službo v Adrio, ki je v resnici ni več:

”Kot bi šla vsak dan na pogreb svojega ljubega.”

Tudi Anamarija Kovač ni verjela, da se Adrii lahko zgodi, kar se ji je:

”Hudo mi je, ker nam je uspelo v 58 letih ustvariti dobro podjetje. Mislim, da nas je Slovenija potrebovala.”

Odnosi v Adrii so bili vedno odprti

Nadja Gantar je v zadnjih letih delala na področju sodelovanja s tujimi prevozniki in z združenjem Star Alliance.  Adria Airways je bila najmanjša članica te prestižne letalske družine. Nadja Gantar je v Adrii delala 35 let, na različnih delovnih mestih, zato sva se pogovarjali o organiziranosti komercialnega oddelka Adrie, o tehnoloških spremembah, povezanih letih in mrežah, v katerih je sodelovala z drugimi letalskimi prevozniki. Dotaknili sva se tudi varčevanj, ki so bila tudi za zaposlene v komerciali pogosto precej kruta, predvsem takrat, ko so se vodstva odločala, da je treba zmanjšati število zaposlenih. In so jih zmanjševali. ”Največkrat kar počez,” pripoveduje Nadja Gantar.

”Začela sem v cargo oddelku, veliko sem se naučila, odnosi v Adrii so bili vedno odprti, delovali smo kot skupnost. Odnosi in kolektiv so bili tisti, ki so me toliko let držali v Adrii Airways.”

Adria je pri povezanih letih sodelovala z več kot 120 prevozniki, tesneje s približno šestdesetimi, dogovore o skupni kodi pa je imela s štirinajstimi, je povedala Nadja Gantar.

”Skupna koda pomeni, da v rezervacijskem sistemu objaviš svojo kodo. Adria Airways je imela oznako JP. Čeprav je let drugega prevoznika, ga prodajaš kot svojega, imaš dostop do sedežev, tudi tržiš ga lahko samostojno … ”

Denar od prodaje se potem razdeli med vse prevoznike, ki so sodelovali, delitev pa je določena v splošnih smernicah, konkretneje pa v pogodbah. Za te pogodbe je skrbela Nadja Gantar.

Imeli smo enake težave in enake dileme kot veliki

Članstvo v Star Alliance je bilo zelo pomembno za Adrio, ki je bila regionalni prevoznik,  z njim je dobila dostop do velikih prevoznikov. Od povezanosti med prevozniki imajo tudi potniki veliko koristi, sploh taki, ki pogosto potujejo, še dodaja Nadja Gantar.

”V Star Alliance nisem imela nikoli občutka, da smo zato, ker smo majhni, manj vredni … Imeli smo enake probleme in enake dileme kot veliki.”

Nadja Gantar se je spomnila vzpostavitve linije s Sarajevom leta 1997.

”Ko smo prišli tja, sem zagledala prerešetane bloke … Bilo je hudo. Hudo, hudo. Po drugi strani pa vidiš, kaj pomeni letalska povezava. To je most. Ti prideš tja, oni pridejo k tebi, sodeluješ. Letalski prevoznik naredi mostove.”

”Adria bi lahko šla po drugačni poti, če bi se zavedali, da jo potrebujemo in kaj nam pomeni,”  je prepričana Nadja Gantar.

”Sicer pa težko rečem, ker vseh ozadij ne poznamo.”

Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever


Adria4ever

25 epizod


Triindvajsetega septembra 2019 je posadka Adrie Airways na jutranjem letu Ljubljana–Bruselj v evropski zračni prostor ponesla poseben pozivni znak: Adria4ever. Nekaj dni pozneje se je s stečajem končala 58-letna zgodovina slovenskega letalskega prevoznika, ki nam je dal krila. V posebnem podkastu se spominjamo vzponov in padcev Adrie Airways, pilotov, stevardes in številnih drugih (so)potnikov Slovenije nad oblaki. Objavljamo pričevanja, dejstva in mejnike, ki jih je v večmesečnem raziskovalnem delu zbrala Tatjana Pirc.

Kot bi šla vsak dan na pogreb svojega ljubega

05.03.2020

Anamarija Kovač in Nadja Gantar o letalskem prevozniku, ki postavlja mostove.

”Natanko štirideset let pred propadom Adrie sem se začela izobraževati za stevardeso,”  z žalostjo v svojem žametnem glasu pripoveduje Anamarija Kovač, ki je bila pet let stevardesa:

”Po petih letih sem se odločila, da bom nadaljevala delo na tleh. To je bilo januarja 1986.”

Takrat je bila Adria čarterska letalska družba, rednega prometa še ni bilo veliko. Anamarija Kovač je sodelovala v skupini, ki je zasnovala temelje, na katerih se je Adria razvijala kot mednarodni redni prevoznik.

”Postavili smo ogrodje, ki je vzdržalo do samega konca Adrie.”

Ko jim je uspelo Adrio včlaniti v mednarodno združenje letalskih prevoznikov IATA, so morali izpolnjevati veliko zahtev, tudi to, da ima prevoznik mrežo rednih letov, vsa dovoljenja, dokumente, ustrezati mora strogim standardom. Leta 1993 je Anamarija Kovač prevzela koordinacijo z mednarodnim združenjem letalskih prevoznikov.

”Odgovorna sem bila tudi za prodajne sisteme združenja IATA. Prevoznik, ki je član tega združenja, lahko prek 60 tisoč agentov  po vsem svetu prodaja svoje letalske karte.”

Mislim, da nas je Slovenija potrebovala

Kaj od tega, kar je povezano s članstvom v združenju, še živi, odkar Adrie ni več?

”30. septembra 2019 je IATA Adrio Airways  suspendirala, 18. oktobra pa so nam prekinili članstvo v vseh sistemih tega združenja. Pod določenimi pogoji bi bilo mogoče še kaj oživiti, a čas zelo zelo hitro teče, včlanitev na novo pa bi bila velik zalogaj. ”

Ko je Adria pristala v stečaju, je s svojim bogatim znanjem in izkušnjami priskočila na pomoč stečajnemu upravitelju:

”Rada bi pomagala stečajniku predvsem pri zbiranju sredstev Adrie, ki so še ostala po svetu, da bi se tako čim več denarja nabralo v naši že tako ubogi stečajni masi.”

Anamarija Kovač tako že nekaj mesecev hodi  v službo v Adrio, ki je v resnici ni več:

”Kot bi šla vsak dan na pogreb svojega ljubega.”

Tudi Anamarija Kovač ni verjela, da se Adrii lahko zgodi, kar se ji je:

”Hudo mi je, ker nam je uspelo v 58 letih ustvariti dobro podjetje. Mislim, da nas je Slovenija potrebovala.”

Odnosi v Adrii so bili vedno odprti

Nadja Gantar je v zadnjih letih delala na področju sodelovanja s tujimi prevozniki in z združenjem Star Alliance.  Adria Airways je bila najmanjša članica te prestižne letalske družine. Nadja Gantar je v Adrii delala 35 let, na različnih delovnih mestih, zato sva se pogovarjali o organiziranosti komercialnega oddelka Adrie, o tehnoloških spremembah, povezanih letih in mrežah, v katerih je sodelovala z drugimi letalskimi prevozniki. Dotaknili sva se tudi varčevanj, ki so bila tudi za zaposlene v komerciali pogosto precej kruta, predvsem takrat, ko so se vodstva odločala, da je treba zmanjšati število zaposlenih. In so jih zmanjševali. ”Največkrat kar počez,” pripoveduje Nadja Gantar.

”Začela sem v cargo oddelku, veliko sem se naučila, odnosi v Adrii so bili vedno odprti, delovali smo kot skupnost. Odnosi in kolektiv so bili tisti, ki so me toliko let držali v Adrii Airways.”

Adria je pri povezanih letih sodelovala z več kot 120 prevozniki, tesneje s približno šestdesetimi, dogovore o skupni kodi pa je imela s štirinajstimi, je povedala Nadja Gantar.

”Skupna koda pomeni, da v rezervacijskem sistemu objaviš svojo kodo. Adria Airways je imela oznako JP. Čeprav je let drugega prevoznika, ga prodajaš kot svojega, imaš dostop do sedežev, tudi tržiš ga lahko samostojno … ”

Denar od prodaje se potem razdeli med vse prevoznike, ki so sodelovali, delitev pa je določena v splošnih smernicah, konkretneje pa v pogodbah. Za te pogodbe je skrbela Nadja Gantar.

Imeli smo enake težave in enake dileme kot veliki

Članstvo v Star Alliance je bilo zelo pomembno za Adrio, ki je bila regionalni prevoznik,  z njim je dobila dostop do velikih prevoznikov. Od povezanosti med prevozniki imajo tudi potniki veliko koristi, sploh taki, ki pogosto potujejo, še dodaja Nadja Gantar.

”V Star Alliance nisem imela nikoli občutka, da smo zato, ker smo majhni, manj vredni … Imeli smo enake probleme in enake dileme kot veliki.”

Nadja Gantar se je spomnila vzpostavitve linije s Sarajevom leta 1997.

”Ko smo prišli tja, sem zagledala prerešetane bloke … Bilo je hudo. Hudo, hudo. Po drugi strani pa vidiš, kaj pomeni letalska povezava. To je most. Ti prideš tja, oni pridejo k tebi, sodeluješ. Letalski prevoznik naredi mostove.”

”Adria bi lahko šla po drugačni poti, če bi se zavedali, da jo potrebujemo in kaj nam pomeni,”  je prepričana Nadja Gantar.

”Sicer pa težko rečem, ker vseh ozadij ne poznamo.”

Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever


11.07.2020

Strah je ubil največ sanj

Primož Jovanović, ki mu prijatelji pravijo Kiko, je bil kapitan pri Adrii Airways. V  letu 2019 se je javno zelo izpostavil, ko je začel skupaj s še nekaterimi sodelavci opozarjati na hude težave Adrie. Iskali so somišljenike in podpornike, trkali na vrata vplivnežev, saj so bili prepričani, da je Adrio še mogoče rešiti. "Poskusili smo vse," pravi Primož, ki je na koncu ugotovil, da jih odločevalci sploh niso jemali resno. Zato je izbral novo pot, odšel k letalskemu prevozniku LOT (poljski nacionalni prevoznik), uspešno opravil prešolanje na večje letalo (s CRJ na Boing 787 Dreamliner), zdaj pa, kot mi vsi, komaj čaka, da se življenje spet normalizira. Covid 19 je namreč letalstvo spravil na kolena. Primož Jovanović pa ob tem dodaja, da se njega, večnega borca in optimista, ne da spraviti na kolena.


09.07.2020

Vrag je spet vzel šalo

Včasih je treba prijeti bika za roge in ugrizniti tudi v kakšno kislo jabolko, pravita zakonca Levičar, ki sta bila stevardesa in pilot pri Adrii Airways.


19.06.2020

Letalu je vseeno, ali ga vozi moški ali ženska

Pilotka Alja Berčič Ivanuš je bila edina kapitanka v Adrii Airways.


29.05.2020

Olivera, Paolo, Tristan, Gabriel, Sjoerd in Janez iz Rovt

Francozi, Nizozemci, Finci, Švedi, Španci, Italijani so se počutili kot del Adrijine družine “558 nas je, vsak s svojim obrazom, imenom in zgodbo,” so konec septembra 2019 v pismu javnosti napisali zaposleni v Adrii Airways. Petsto oseminpetdeset jih je bilo, med njimi vsako leto tudi več tujcev, predvsem pilotov.


15.05.2020

Iztok Kavčič in njegova ptica A320

Koronavirus je naša življenja postavil na glavo, zaradi pandemije se je ustavil tudi letalski promet.


12.03.2020

Letalske nesreče se ne dogajajo posameznikom, ampak organizacijam

Dejan Slodej in Andrej Petelin sta iskala napake v sistemu.  V letalstvu mora biti vse po predpisih, zato nenehno potekajo preverjanja.


10.03.2020

Letel je štirideset let

Slovenija brez nacionalnega prevoznika postaja zaprta vasica, pravi Anton Barbo.


10.03.2020

Včasih uro pred letom še nismo imeli vseh članov posadke

Bolje, da se je končalo, kot se je, pravi Zdenko Bašan, ki je v Adrii Airways vodil oddelek podpore letenja.


07.03.2020

Rekli so, da najprej za druge, potem pa za nas

Katja Mravlje in Dušanka Prelc Premate o delu posadk Adrie Airways.


06.03.2020

To je bila norišnica

Kaj se je dogajalo v ozadju odpovedi in združevanj letov?


28.02.2020

Topla beseda in objem

Zakonca Ješe sta na najlepši možni način združila komercialo in tehniko Adrie.


26.02.2020

Kot zakonca, ki sta se ločila

Letalska tehnika Adrie je bila visoko cenjena tudi v mednarodnih krogih.


18.02.2020

Če imaš enkrat kerozin v krvi, ga imaš za vedno

Ljerka Zupančič, ki je 12 let vodila službo za odnose z javnostmi Adrie Airways, in stevardesa Adriana Šelj.


13.02.2020

Dva smo kar vrgli iz pisarne

Najprej je bil  pomočnik glavnega direktorja Kocijančiča (od decembra 1985 do decembra 1986), potem komercialni direktor, od 1993 do 2001 pa je bil Peter Grašek generalni direktor Adrie Airways.


08.02.2020

Adria je v tem trenutku moja bolečina

Janez Kocijančič je bil pred kratkim gost podkasta Adria4Ever. Kar enajst let je vodil letalsko družbo Inex Adria Aviopromet, s katero je bila tesno povezana tudi Adria Airways.


04.02.2020

Sveti oče, dobrodošli na krovu Adriinega letala

Jurij Finžgar, pilot, ki je vozil papeža.


29.01.2020

Prosojne bluze niso skrile spodnjega perila

Adrii se je pridružila leta 1978. Prijavila se je na razpis za stevardese in stevarde, kar kmalu se je lahko tudi zaposlila, saj se je Adria v tistem času razvijala, posodabljala floto in širila svojo dejavnost, zato so potrebovali tudi več kabinskega osebja, je povedala Barbara Žnidar, ki jo poznamo tudi iz modnega sveta.


25.01.2020

Ena je bila lepša od druge

Helena Metličar kot iz rokava stresa podatke in zanimivosti o Adrii Airways.


20.01.2020

Včasih so imeli delavci na Adrii pomembno besedo, še posebej piloti, mehaniki in stevardese

Nataša Šramel, upokojena stevardesa inštruktorica, pripoveduje o tem, kako je živela z Adrio in za Adrio.


Stran 1 od 2
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov