Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Izpusti CO2 nižji, meritve realnejše

10.10.2018

Evropski parlament je potrdil cilje EU, da naj bi se povprečne vrednosti izpustov CO2 v EU prodanih avtomobilov do leta 2025 znižale za 20 odstotkov, do leta 2030 pa za 40. EU je najprej sicer predlagala nižje normative, a je okoljski odbor potem dosegel potrditev – nam se zdi, težko dosegljivih ciljev. Meritev izpustov v realnem prometu naj bi se začela izvajati leta 2023. Potrjene cilje seveda pozdravljamo, sprejete zaveze so nedvomno pozitiven znak, da bodo avtomobili vedno čistejši, a se hkrati bojimo, da so zastavljeni cilji predvsem odločitev politike in jih bo v zastavljenih časovnih rokih nemogoče doseči.

Potrjene cilje pozdravljamo, sprejete zaveze so nedvomno pozitiven znak, da bodo avtomobili vse čistejši, a se hkrati bojimo, da so zastavljeni cilji predvsem politična odločitev

Evropski parlament je potrdil cilje Evropske unije, da naj bi se povprečne vrednosti izpustov CO2 v Uniji prodanih avtomobilov do leta 2025 znižale za 20 odstotkov, do leta 2030 pa za 40. EU je najprej sicer predlagala nižje normative, a je okoljski odbor potem dosegel potrditev – nam se zdi – težko dosegljivih ciljev. Meritev izpustov v realnem prometu naj bi se začela izvajati leta 2023. Potrjene cilje seveda pozdravljamo, sprejete zaveze so nedvomno pozitiven znak, da bodo avtomobili vse čistejši, a se hkrati bojimo, da so zastavljeni cilji predvsem odločitev politike in jih bo v zastavljenih časovnih rokih nemogoče doseči.

V skladu s skrbjo za javno zdravstvo je treba vsake toliko preveriti kondicijo najboljših izmed nas. Govorimo o Renaultovem cliu. Pa ne o kakšen običajnežu, temveč o cliu, ki reklamira več izpeljank imena Slovenija kot naše najbolj sredinske stranke. »I feel Slovenia« ni le zamisel vrhovnega promotorja naše dežele, temveč tudi oznaka opreme Renaultovega clia. Kako tudi ne bi bila, ko pa nastaja v Sloveniji, namenjen slovenskemu trgu. In kako čuti Slovenijo ta Renaultov avto, ki šteje zadnje mesece v svoji četrti generaciji? Oblikovanje je še vedno sveže, kot takrat, ko so ga pred skoraj šestimi leti predstavili. Elegantne, skoraj atraktivne linije, v kombinaciji s postavljaško rdečo ne dajo slutiti, da so vozilu štete zadnje ure.

Posebna slovenska oprema je takšna kot je država sama. Nima vsega, kar se da privijačiti v clia, res pa je, da obstajajo tudi preprostejše različice. Nekaj vmes torej. Da je postaran, izdaja notranjost. Medtem ko je bil clio tržno uspešen, je konkurenca rasla in dovolila, da celo v razred B začnejo kapati sladkosti iz višjih nadstropij avtomobilske zgradbe.

V prihajajoči peti generaciji po neuradnih podatkih prihaja kmalu v letu 2019, pričakujemo, da Renault vrne udarec. Kot ga je že tokrat zadal pod pokrovom motorja. Agregat je namreč izrazito sodoben, celo trendovski, bi lahko zapisali. Trivaljnik ima zgolj 0,9 litra, a mu to niti najmanj ne zbija samozavesti. Nasprotno; 56 kilovatov je odločnih, tresenja trivaljnika ni, prav tako mora voznik dlakocepiti, če hoče slišati ne prav možato vrtenje motorja. Clio »I feel Slovenia« ponosno in suvereno zastopa naše barve. Čeprav ni povsem do konca in čisto zares naš, je v njem več nacionalnega ponosa, kot ga je v nekaterih reprezentancah iger z žogo.

Pripeljali so se spremenjeni Mazdini modeli – mazda6 in CX-3. Pri šestici opazimo drugačne odbijače, masko, žaromete. Osvežili so tudi notranjost, predvsem pa je veliko tehnoloških novosti: aktivni tempomat z možnostjo popolne zaustavitve, popoln pogled okoli vozila, vse mazde6 so opremljene z LED-žarometi, ki ponujajo tudi možnost prilagodljivega zasenčenja. Osnovni paket challenge je zdaj bogatejši, vsebuje pa tudi navigacijo, prepoznavanje prometnih znakov, pomoč za ohranjanje varnostnega pasu, nadzor prečnega prometa pri vzvratni vožnji. Najcenejša šestica tako po novem stane 25.690 evrov. Podobno je ne pretirano spremenjena tudi mazda CX-3, tudi z zadnjimi LED-lučmi, v notranjosti zdaj z električno ročno zavoro, tako da je pridobila naslon za komolce. Osnovna stane 16 tisočakov.
Pretirano veliko dela ni imela niti Mercedesova oblikovalska ekipa pod vodstvom Roberta Lešnika, ko je snovala spremembe za novi razred C. Pripeljale so se vse štiri karoserijske različice, prevetrili so pogonske agregate, ki so zmogljivejši in skromnejši pri porabi. Posebej opozarjajo na 1,6- in 2-litrski dizel – moči so med 90 in 180 kilovati, nov je 1,5-litrski turbobencinski, ki zmore 135 kilovatov, namesto sedemstopenjskega je zdaj devetstopenjski samodejni menjalnik. V AMG-izvedbi je moč motorja 287 oziroma 375 kilovatov. V novem C je zdaj na voljo tudi množica pripomočkov, ki smo jih sicer poznali v prestižnem razredu S. Ne samo, da zna avtomobil slediti vozilu spredaj in držati smer, sam je zmožen tudi zamenjati vozni pas na avtocesti. Posebnost za večjo prepoznavnost so LED-žarometi v obliki črke C, snop luči pa lahko seže kar 650 metrov daleč. Še ena značilnost: v izvedbi z nivojem opremljenosti exclusive je zvezda na mercedesu nameščena spredaj na vrhu sprednjega pokrova. Skoraj dve tretjini prodanih vozil razreda C bo limuzin, slaba tretjina karavanov. Cene gredo od 31.500 evrov navzgor.

Novi Nissan leaf je najbolje prodajano električno vozilo v Evropi. Velika porast v prodaji je značilna v Avstriji, Franciji, Nemčiji in Španiji, na Nizozemskem in Norveškem pa je celo najbolje prodajano osebno vozilo v letošnjem letu. Novi leaf se v Evropi proda vsakih 10 minut, letos so jih kupcem skupno predali že 26 tisoč.


Avtomobilsko prometne minute

863 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Izpusti CO2 nižji, meritve realnejše

10.10.2018

Evropski parlament je potrdil cilje EU, da naj bi se povprečne vrednosti izpustov CO2 v EU prodanih avtomobilov do leta 2025 znižale za 20 odstotkov, do leta 2030 pa za 40. EU je najprej sicer predlagala nižje normative, a je okoljski odbor potem dosegel potrditev – nam se zdi, težko dosegljivih ciljev. Meritev izpustov v realnem prometu naj bi se začela izvajati leta 2023. Potrjene cilje seveda pozdravljamo, sprejete zaveze so nedvomno pozitiven znak, da bodo avtomobili vedno čistejši, a se hkrati bojimo, da so zastavljeni cilji predvsem odločitev politike in jih bo v zastavljenih časovnih rokih nemogoče doseči.

Potrjene cilje pozdravljamo, sprejete zaveze so nedvomno pozitiven znak, da bodo avtomobili vse čistejši, a se hkrati bojimo, da so zastavljeni cilji predvsem politična odločitev

Evropski parlament je potrdil cilje Evropske unije, da naj bi se povprečne vrednosti izpustov CO2 v Uniji prodanih avtomobilov do leta 2025 znižale za 20 odstotkov, do leta 2030 pa za 40. EU je najprej sicer predlagala nižje normative, a je okoljski odbor potem dosegel potrditev – nam se zdi – težko dosegljivih ciljev. Meritev izpustov v realnem prometu naj bi se začela izvajati leta 2023. Potrjene cilje seveda pozdravljamo, sprejete zaveze so nedvomno pozitiven znak, da bodo avtomobili vse čistejši, a se hkrati bojimo, da so zastavljeni cilji predvsem odločitev politike in jih bo v zastavljenih časovnih rokih nemogoče doseči.

V skladu s skrbjo za javno zdravstvo je treba vsake toliko preveriti kondicijo najboljših izmed nas. Govorimo o Renaultovem cliu. Pa ne o kakšen običajnežu, temveč o cliu, ki reklamira več izpeljank imena Slovenija kot naše najbolj sredinske stranke. »I feel Slovenia« ni le zamisel vrhovnega promotorja naše dežele, temveč tudi oznaka opreme Renaultovega clia. Kako tudi ne bi bila, ko pa nastaja v Sloveniji, namenjen slovenskemu trgu. In kako čuti Slovenijo ta Renaultov avto, ki šteje zadnje mesece v svoji četrti generaciji? Oblikovanje je še vedno sveže, kot takrat, ko so ga pred skoraj šestimi leti predstavili. Elegantne, skoraj atraktivne linije, v kombinaciji s postavljaško rdečo ne dajo slutiti, da so vozilu štete zadnje ure.

Posebna slovenska oprema je takšna kot je država sama. Nima vsega, kar se da privijačiti v clia, res pa je, da obstajajo tudi preprostejše različice. Nekaj vmes torej. Da je postaran, izdaja notranjost. Medtem ko je bil clio tržno uspešen, je konkurenca rasla in dovolila, da celo v razred B začnejo kapati sladkosti iz višjih nadstropij avtomobilske zgradbe.

V prihajajoči peti generaciji po neuradnih podatkih prihaja kmalu v letu 2019, pričakujemo, da Renault vrne udarec. Kot ga je že tokrat zadal pod pokrovom motorja. Agregat je namreč izrazito sodoben, celo trendovski, bi lahko zapisali. Trivaljnik ima zgolj 0,9 litra, a mu to niti najmanj ne zbija samozavesti. Nasprotno; 56 kilovatov je odločnih, tresenja trivaljnika ni, prav tako mora voznik dlakocepiti, če hoče slišati ne prav možato vrtenje motorja. Clio »I feel Slovenia« ponosno in suvereno zastopa naše barve. Čeprav ni povsem do konca in čisto zares naš, je v njem več nacionalnega ponosa, kot ga je v nekaterih reprezentancah iger z žogo.

Pripeljali so se spremenjeni Mazdini modeli – mazda6 in CX-3. Pri šestici opazimo drugačne odbijače, masko, žaromete. Osvežili so tudi notranjost, predvsem pa je veliko tehnoloških novosti: aktivni tempomat z možnostjo popolne zaustavitve, popoln pogled okoli vozila, vse mazde6 so opremljene z LED-žarometi, ki ponujajo tudi možnost prilagodljivega zasenčenja. Osnovni paket challenge je zdaj bogatejši, vsebuje pa tudi navigacijo, prepoznavanje prometnih znakov, pomoč za ohranjanje varnostnega pasu, nadzor prečnega prometa pri vzvratni vožnji. Najcenejša šestica tako po novem stane 25.690 evrov. Podobno je ne pretirano spremenjena tudi mazda CX-3, tudi z zadnjimi LED-lučmi, v notranjosti zdaj z električno ročno zavoro, tako da je pridobila naslon za komolce. Osnovna stane 16 tisočakov.
Pretirano veliko dela ni imela niti Mercedesova oblikovalska ekipa pod vodstvom Roberta Lešnika, ko je snovala spremembe za novi razred C. Pripeljale so se vse štiri karoserijske različice, prevetrili so pogonske agregate, ki so zmogljivejši in skromnejši pri porabi. Posebej opozarjajo na 1,6- in 2-litrski dizel – moči so med 90 in 180 kilovati, nov je 1,5-litrski turbobencinski, ki zmore 135 kilovatov, namesto sedemstopenjskega je zdaj devetstopenjski samodejni menjalnik. V AMG-izvedbi je moč motorja 287 oziroma 375 kilovatov. V novem C je zdaj na voljo tudi množica pripomočkov, ki smo jih sicer poznali v prestižnem razredu S. Ne samo, da zna avtomobil slediti vozilu spredaj in držati smer, sam je zmožen tudi zamenjati vozni pas na avtocesti. Posebnost za večjo prepoznavnost so LED-žarometi v obliki črke C, snop luči pa lahko seže kar 650 metrov daleč. Še ena značilnost: v izvedbi z nivojem opremljenosti exclusive je zvezda na mercedesu nameščena spredaj na vrhu sprednjega pokrova. Skoraj dve tretjini prodanih vozil razreda C bo limuzin, slaba tretjina karavanov. Cene gredo od 31.500 evrov navzgor.

Novi Nissan leaf je najbolje prodajano električno vozilo v Evropi. Velika porast v prodaji je značilna v Avstriji, Franciji, Nemčiji in Španiji, na Nizozemskem in Norveškem pa je celo najbolje prodajano osebno vozilo v letošnjem letu. Novi leaf se v Evropi proda vsakih 10 minut, letos so jih kupcem skupno predali že 26 tisoč.


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


11.01.2024

Kaj prinaša novi potniški center v Ljubljani?

Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.


04.01.2024

Električna mobilnost v 2024

V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov