Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Finalisti za Slovenski avto leta 2022

08.01.2022

Poslušalci, gledalci in bralci sodelujočih medijev so z glasovanjem določili pet finalistov, ki se bodo potegovali za naslov Slovenski avto leta 2022. To so Toyota yaris cross, Škoda enyak, Opel mokka, Volkswagen ID.4 in Renault megane conquest. Zdaj bomo svoje glasove in točke dodali še novinarji in tako izbrali zmagovalca.

Med petimi finalisti, ki ste jih izbrali poslušalci, gledalci in bralci devetih sodelujočih medijev, bomo izbrali Slovenski avto leta 2022

Danes še enkrat na kratko predstavimo vsem pet avtomobilov, ki so se uvrstili v finalni izbor za Slovenski avto leta 2022, določili pa ste jih vi z glasovanjem. Največ glasov je prejela Toyota yaris cross, tako ji po vašem glasovanju priprada prvih 6 točk.

Cestnoterenski yaris cross in običajni yaris sta tehnično najtesnejša sorodnika, a yaris cross ima za vzor tudi večji model RAV 4: videti je podobno robustno in pustolovsko. Na voljo je tudi bencinski pogon, a prednost tega avta je učinkovit in zato gospodaren hibridni pogon. Kdor želi – in seveda plača –, lahko dobi tudi dodaten električni motor in s tem štirikolesni pogon, sicer pa yaris cross ponuja bogat nabor asistenčnih sistemov. Avto ni poceni, a v resnici tudi njegovi tekmeci niso cenejši. Že res, da yaris cross izpolnjuje večino vrednot slovenskega avtomobila leta, a si zasluži tudi kakšno kritiko. Osrednji zaslon z ne prav sodobnim uporabniškim vmesnikom še vedno nima slovenskih menijev, razmeroma pusta plastična notranjost pa ne sledi atraktivni zunanjosti.

Na drugem mestu je po vašem glasovanju Škoda enyak, zapišemo ji torej 4 točke. Enyaq je Škodin prvi povsem električni avto. Narejen je sicer na enaki tehnični osnovi kot Volkswagnov ID.4, a pri Škodi so enyaqu vtisnili svoj pečat z všečno obliko karoserije in prostorne notranjosti ter z nekaj značilnimi češkimi podrobnostmi. Izbira motornih moči in zmogljivost akumulatorskih sklopov sta dovolj veliki, da tudi zahtevni uporabniki najdejo svojo različico, avto pa je kljub dvema tonama lahkotno vodljiv – pa še tono težko prikolico lahko vleče za sabo.        Prva prava električna škoda je v vseh pogledih dober družinski avto. Z enim polnjenjem lahko prevozimo do 400 km, a ne vedno in povsod – zima in avtocesta precej skrajšata doseg. Vse Škode veljajo za uporabne avte, a enyaq kljub temu ni primeren za vsakogar – kdor doma nima proste vtičnice, bo le težko shajal s takim avtom – tudi če se sprijazni s pomanjkljivostjo vseh električnih avtov – visoko nakupno ceno.

Tretje mesto in 3 točke: Opel mokka. Opel je med številne tekmece v razredu kompaktnih križancev poslal novo mokko, tehnično sorodnico peugeota 2008, ki pa izstopa s svojo edinstveno podobo – tako navzven kot znotraj. Ob znanih francoskih motorjih – 1,2-litrskem bencinskem trivaljniku in 1,5-litrskem dizlu – je mokka lahko tudi povsem električna. Tudi v vožnji je mokka dinamičen, okreten in zabaven avto – bolj kot večina njenih tekmecev. Ljubitelji oplov ji bodo “like” stisnili tudi zato, ker je v njej nekaj legendarne mante. Res je, nova mokka je všečna in zabavna, precej boljša od predhodnice. A vse vendar ni boljše: mokka je v primerjavi s predhodnico izgubila štirikolesni pogon in znanje jezikov – uporabniški vmesnik povsem digitalne armaturne plošče namreč ne zna več slovensko.

Prvi dve točki za četrto mesto prejme Volkswagen ID.4. ID.4 je drugi Volkswagnov avto na novi električni platformi MEB – in dober dokaz, kako dobro platformo so razvili pri Volkswagnu. ID.4 je znotraj zelo prostoren, navzven dimenzijsko obvladljiv, kupcem pa ponuja številne možnosti glede zmogljivosti, zaloge energije in dosega z enim polnjenjem. Je odličen družinski avto, ki lahko vleče tudi počitniško prikolico, a tudi za ID.4 – kot za večino električnih avtov – velja: ni poceni in ni za vsakogar.V avte povsem električne družine ID je Volkswagen vpeljal tudi povsem digitalno uporabniško izkušnjo, ki pa zahteva kar nekaj privajanja. Volkswagen pomeni “ljudski avto”, a cena ID.4 ni prav nič ljudska – še zlasti, če želimo avto opremiti s popolnim naborom asistenčnih sistemov in dvema motorjema za štirikolesno gnano različico GTX. Električna mobilnost za zdaj ostaja domena premožnejših …

Kot zadnji se je v finalni izbor uvrstil in osvojil eno točko Renault megane conquest. Renaultev vstop v modni oziroma trendovski razred kupejevskih križancev je obetaven: megane conquest ni le všečen na pogled – njegova kupejevska oblika ne jemlje prostora potnikom v kabini, z večjo oddaljenostjo od tal pa ga lahko zapeljemo tudi na kakšen grob kolovoz. Ob znanih bencinskih motorjih je namesto dizelskega zdaj na voljo tehnično zapleten, zanimiv in dokaj učinkovit hibridni pogon. Sicer Renaultev hibridni pogon od voznika zahteva nekaj potrpljenja in zaupanja, saj ni prav odziven in dinamičen, zato tudi ne ponuja kakšnih posebnih užitkov v vožnji. A čeprav megane conquest ne izstopa pri nobeni lastnosti, ponuja zanimivo, trendovsko – in cenovno precej ugodno alternativo klasičnim avtomobilskim zasnovam.

To je torej vseh pet finalistov. V torek, 11. januarja se zberemo novinarji vseh devetih sodelujočih medijev, podelimo glasove oziroma točke izbranim avtomobilom in na koncu razglasimo Slovenski avto leta 2022. Snema se tudi krajši film o letošnjem dogajanju okrog izbora, po našem glasovanju bo dosegljiv tudi na spletni strani Vala 202.

 

 

 


Avtomobilsko prometne minute

863 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Finalisti za Slovenski avto leta 2022

08.01.2022

Poslušalci, gledalci in bralci sodelujočih medijev so z glasovanjem določili pet finalistov, ki se bodo potegovali za naslov Slovenski avto leta 2022. To so Toyota yaris cross, Škoda enyak, Opel mokka, Volkswagen ID.4 in Renault megane conquest. Zdaj bomo svoje glasove in točke dodali še novinarji in tako izbrali zmagovalca.

Med petimi finalisti, ki ste jih izbrali poslušalci, gledalci in bralci devetih sodelujočih medijev, bomo izbrali Slovenski avto leta 2022

Danes še enkrat na kratko predstavimo vsem pet avtomobilov, ki so se uvrstili v finalni izbor za Slovenski avto leta 2022, določili pa ste jih vi z glasovanjem. Največ glasov je prejela Toyota yaris cross, tako ji po vašem glasovanju priprada prvih 6 točk.

Cestnoterenski yaris cross in običajni yaris sta tehnično najtesnejša sorodnika, a yaris cross ima za vzor tudi večji model RAV 4: videti je podobno robustno in pustolovsko. Na voljo je tudi bencinski pogon, a prednost tega avta je učinkovit in zato gospodaren hibridni pogon. Kdor želi – in seveda plača –, lahko dobi tudi dodaten električni motor in s tem štirikolesni pogon, sicer pa yaris cross ponuja bogat nabor asistenčnih sistemov. Avto ni poceni, a v resnici tudi njegovi tekmeci niso cenejši. Že res, da yaris cross izpolnjuje večino vrednot slovenskega avtomobila leta, a si zasluži tudi kakšno kritiko. Osrednji zaslon z ne prav sodobnim uporabniškim vmesnikom še vedno nima slovenskih menijev, razmeroma pusta plastična notranjost pa ne sledi atraktivni zunanjosti.

Na drugem mestu je po vašem glasovanju Škoda enyak, zapišemo ji torej 4 točke. Enyaq je Škodin prvi povsem električni avto. Narejen je sicer na enaki tehnični osnovi kot Volkswagnov ID.4, a pri Škodi so enyaqu vtisnili svoj pečat z všečno obliko karoserije in prostorne notranjosti ter z nekaj značilnimi češkimi podrobnostmi. Izbira motornih moči in zmogljivost akumulatorskih sklopov sta dovolj veliki, da tudi zahtevni uporabniki najdejo svojo različico, avto pa je kljub dvema tonama lahkotno vodljiv – pa še tono težko prikolico lahko vleče za sabo.        Prva prava električna škoda je v vseh pogledih dober družinski avto. Z enim polnjenjem lahko prevozimo do 400 km, a ne vedno in povsod – zima in avtocesta precej skrajšata doseg. Vse Škode veljajo za uporabne avte, a enyaq kljub temu ni primeren za vsakogar – kdor doma nima proste vtičnice, bo le težko shajal s takim avtom – tudi če se sprijazni s pomanjkljivostjo vseh električnih avtov – visoko nakupno ceno.

Tretje mesto in 3 točke: Opel mokka. Opel je med številne tekmece v razredu kompaktnih križancev poslal novo mokko, tehnično sorodnico peugeota 2008, ki pa izstopa s svojo edinstveno podobo – tako navzven kot znotraj. Ob znanih francoskih motorjih – 1,2-litrskem bencinskem trivaljniku in 1,5-litrskem dizlu – je mokka lahko tudi povsem električna. Tudi v vožnji je mokka dinamičen, okreten in zabaven avto – bolj kot večina njenih tekmecev. Ljubitelji oplov ji bodo “like” stisnili tudi zato, ker je v njej nekaj legendarne mante. Res je, nova mokka je všečna in zabavna, precej boljša od predhodnice. A vse vendar ni boljše: mokka je v primerjavi s predhodnico izgubila štirikolesni pogon in znanje jezikov – uporabniški vmesnik povsem digitalne armaturne plošče namreč ne zna več slovensko.

Prvi dve točki za četrto mesto prejme Volkswagen ID.4. ID.4 je drugi Volkswagnov avto na novi električni platformi MEB – in dober dokaz, kako dobro platformo so razvili pri Volkswagnu. ID.4 je znotraj zelo prostoren, navzven dimenzijsko obvladljiv, kupcem pa ponuja številne možnosti glede zmogljivosti, zaloge energije in dosega z enim polnjenjem. Je odličen družinski avto, ki lahko vleče tudi počitniško prikolico, a tudi za ID.4 – kot za večino električnih avtov – velja: ni poceni in ni za vsakogar.V avte povsem električne družine ID je Volkswagen vpeljal tudi povsem digitalno uporabniško izkušnjo, ki pa zahteva kar nekaj privajanja. Volkswagen pomeni “ljudski avto”, a cena ID.4 ni prav nič ljudska – še zlasti, če želimo avto opremiti s popolnim naborom asistenčnih sistemov in dvema motorjema za štirikolesno gnano različico GTX. Električna mobilnost za zdaj ostaja domena premožnejših …

Kot zadnji se je v finalni izbor uvrstil in osvojil eno točko Renault megane conquest. Renaultev vstop v modni oziroma trendovski razred kupejevskih križancev je obetaven: megane conquest ni le všečen na pogled – njegova kupejevska oblika ne jemlje prostora potnikom v kabini, z večjo oddaljenostjo od tal pa ga lahko zapeljemo tudi na kakšen grob kolovoz. Ob znanih bencinskih motorjih je namesto dizelskega zdaj na voljo tehnično zapleten, zanimiv in dokaj učinkovit hibridni pogon. Sicer Renaultev hibridni pogon od voznika zahteva nekaj potrpljenja in zaupanja, saj ni prav odziven in dinamičen, zato tudi ne ponuja kakšnih posebnih užitkov v vožnji. A čeprav megane conquest ne izstopa pri nobeni lastnosti, ponuja zanimivo, trendovsko – in cenovno precej ugodno alternativo klasičnim avtomobilskim zasnovam.

To je torej vseh pet finalistov. V torek, 11. januarja se zberemo novinarji vseh devetih sodelujočih medijev, podelimo glasove oziroma točke izbranim avtomobilom in na koncu razglasimo Slovenski avto leta 2022. Snema se tudi krajši film o letošnjem dogajanju okrog izbora, po našem glasovanju bo dosegljiv tudi na spletni strani Vala 202.

 

 

 


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


11.01.2024

Kaj prinaša novi potniški center v Ljubljani?

Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.


04.01.2024

Električna mobilnost v 2024

V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov