Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Godalni kvartet Ébène

04.04.2024

Francoski glasbeniki so prvič nastopili v Sloveniji in Mariboru ter izvedli dela Wolfganga Amadeusa Mozarta, Alfreda Schnittkeja in Edvarda Griega, gost oddaje je violinist kvarteta Gabriel Le Magadure.

V Komornem studiu bpredstavili posnetke tretjega koncerta komornega cikla Koncertne poslovalnice Narodnega doma Maribor. 19. marca so v Mariboru nastopili godalci izjemnega kvarteta Ébène, ki je tokrat prvič gostoval v Sloveniji. Pogovor in oddajo je pripravila urednica Tjaša Krajnc. V dvorani Union v Mariboru so predstavili pester spored mojstrovin za godalni kvartet: Godalni kvartet št. 21 v D-duru, K 575, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Godalni kvartet št. 3 Alfreda Schnittkeja in Godalni kvartet št. 1 v g-molu, op.27, Edvarda Griega. Velik uspeh so dosegli z zmago na tekmovanju ARD leta 2004, ki so ji sledili številni odmevni nastopi na pomembnih festivalih in vrsta nagrad za njihove posnetke. Muziciranje štirih godalcev je pustilo zelo prepričljiv glasbeni vtis, o delu kvarteta Ébène pa je govoril drugi violinist Gabriel Le Magadure

Iz pogovora:

Kot kvartet Ebène ste začeli igrati pred 25-imi leti, je bila zmaga na tekmovanju ARD leta 2004 v Münchnu odločilna za vašo mednarodno prepoznavnost?

GLM: ''Da, vsekakor, brez zmage na tekmovanju ARD bi bili verjetno dejavni večinoma v Franciji. S to zmago pa smo že na začetku naše poti kot kvartet Ebène dobili izvrstnega menedžerja, impresarija, ki nam je ponudil izvrstne možnosti za razvoj naše skupne glasbene poti. Izvajali smo kar 130 koncertov letno, kar je bilo sicer zelo utrudljivo, a za nas je pomenilo novo življenje. Začeli smo odkrivati življenje profesionalnih koncertnih glasbenikov. Danes, ko smo starejši in zrelejši, izberemo in izvedemo okrog 80 do 90 koncertov letno, ob tem pa lahko normalno živimo. Tako nam je všeč, ob koncertih pa tudi poučujemo in pomagamo pri komorni igri mladim godalnim kvartetom, s katerimi delamo v Münchnu, mestu, ki je bilo odločilno za razvoj naših glasbenih poti. Delo z mladimi kvarteti je zelo zahtevno, vzeti si je treba čas, zato smo previdni pri tem, kako poučevanje usklajujemo z našimi koncerti.''

Kako je nastal kvartet Ebène? Ste se godalci srečali kot študenti in kako ste se odločili, da boste ustanovili godalni kvartet?

GLM: ''Da, spoznali smo se kot študenti na regionalnem glasbenem konservatoriju Boulogne Billancourt, ki je zelo blizu Pariza. To je bil za nas čaroben čas. Stari smo bili 18 let, učitelji so nam pomagali, da smo si zaupali pri odkrivanju želje po komornem muziciranju. Z violistom sva bila prijatelja, povabil me je v kvartet, ker so potrebovali drugega violinista. Sam se si doma, v kraju na atlantski strani Francije, že zgodaj želel igrati v godalnem kvartetu. Pri dvanajstih, trinajstih letih sem na domačem konservatoriju že spoznaval komorno igro in to je bilo zame popolno ravnovesje med solističnim igranjem in igro v simfoničnem orkestru. Zame je dialog s tremi glasbenimi kolegi nekaj najboljšega, kar obstaja. Ko so v Parizu ustanovili kvartet Ebène, sem bil zelo počaščen, da sem prevzel vlogo drugega violinista. Za nas štiri je bilo na začetku zelo pomembno, da smo vsi postavili kvartet na prvo mesto, tudi pred našimi osebnimi študiji posameznih godal. Že od začetka smo veliko igrali kot kvartet, pogosto smo vadili tudi enajst ur dnevno, a za nas je bilo nujno, da odkrivamo izjemen godalni repertoar in uživamo v igranju godalnih kvartetov.''

Za igranje v kvartetu je verjetno zelo pomembno, da ste dobro usklajeni, da se dobro poslušate, veliko igrate skupaj in dosežete sinhrono skupno igro?

MLG: ''Da, natanko tako. Pri komornem igranju sta enako pomembni obe strani: človeška in glasbena. Glasbeno idetiteto si ustvarite s skupnim igranjem ure in ure, enako pomembna pa je človeška stran. Lahko se ne strinjate ali pa se tudi skregate, a z glasbenimi partnerji preživite veliko časa, včasih veliko več kot s svojimi družinami. Pomembno je, da ima kvartet močno identiteto in da vsi želimo doseči isti cilj, s tem, ko veliko igramo skupaj, pa se spoznavamo tudi kot ljudje. Vsi živimo v Parizu, z Visoke šole za glasbo v Münchnu pa so nas prosili, da bi poučevali mlade godalce v kvartetih. Ob tem se spominjamo, kako smo se sami počutili pred 25-imi leti, ko smo začenjali igrati v godalnem kvartetu. Za nas je čudovito delati s temi mladi godalci, pomembno je, da smo lahko njihovi mentorji. V Münchnu smo ustanovili Akademijo Kvarteta Ebène, petkrat letno po tri cele dni delamo z godalci in poučujemo od štiri do osem godalnih kvartetov.''

Foto: Dejan Bulut; www.nd-mb.si


Komorni studio

20 epizod

Komorni studio

20 epizod


Predstavljamo posnetke koncertov raznovrstnih komornih zasedb umetnostne glasbe: od solističnih recitalov do komornih koncertov slovenskih zasedb in gostujočih mednarodno priznanih glasbenikov ter izbranih komornih orkestrov, ki nastopajo v Sloveniji in izvajajo zanimive in inovativne koncertne sporede komorne glasbe. Programsko se poglobimo v radijske pogovore z glasbeniki – s solisti in komornimi skupinami, predstavimo zgodovinsko pomembne glasbene teme v razvoju komorne glasbe in skladatelje, ki se posebej posvečajo komorni glasbi. Oddaja je namenjena tudi predstavitvi novih glasbenih izdaj na nosilcih zvoka s komorno glasbo ter knjižnih publikacij o komorni glasbi in napovedim odmevnejših glasbenih dogodkov, posvečenih komorni glasbi.

Godalni kvartet Ébène

04.04.2024

Francoski glasbeniki so prvič nastopili v Sloveniji in Mariboru ter izvedli dela Wolfganga Amadeusa Mozarta, Alfreda Schnittkeja in Edvarda Griega, gost oddaje je violinist kvarteta Gabriel Le Magadure.

V Komornem studiu bpredstavili posnetke tretjega koncerta komornega cikla Koncertne poslovalnice Narodnega doma Maribor. 19. marca so v Mariboru nastopili godalci izjemnega kvarteta Ébène, ki je tokrat prvič gostoval v Sloveniji. Pogovor in oddajo je pripravila urednica Tjaša Krajnc. V dvorani Union v Mariboru so predstavili pester spored mojstrovin za godalni kvartet: Godalni kvartet št. 21 v D-duru, K 575, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Godalni kvartet št. 3 Alfreda Schnittkeja in Godalni kvartet št. 1 v g-molu, op.27, Edvarda Griega. Velik uspeh so dosegli z zmago na tekmovanju ARD leta 2004, ki so ji sledili številni odmevni nastopi na pomembnih festivalih in vrsta nagrad za njihove posnetke. Muziciranje štirih godalcev je pustilo zelo prepričljiv glasbeni vtis, o delu kvarteta Ébène pa je govoril drugi violinist Gabriel Le Magadure

Iz pogovora:

Kot kvartet Ebène ste začeli igrati pred 25-imi leti, je bila zmaga na tekmovanju ARD leta 2004 v Münchnu odločilna za vašo mednarodno prepoznavnost?

GLM: ''Da, vsekakor, brez zmage na tekmovanju ARD bi bili verjetno dejavni večinoma v Franciji. S to zmago pa smo že na začetku naše poti kot kvartet Ebène dobili izvrstnega menedžerja, impresarija, ki nam je ponudil izvrstne možnosti za razvoj naše skupne glasbene poti. Izvajali smo kar 130 koncertov letno, kar je bilo sicer zelo utrudljivo, a za nas je pomenilo novo življenje. Začeli smo odkrivati življenje profesionalnih koncertnih glasbenikov. Danes, ko smo starejši in zrelejši, izberemo in izvedemo okrog 80 do 90 koncertov letno, ob tem pa lahko normalno živimo. Tako nam je všeč, ob koncertih pa tudi poučujemo in pomagamo pri komorni igri mladim godalnim kvartetom, s katerimi delamo v Münchnu, mestu, ki je bilo odločilno za razvoj naših glasbenih poti. Delo z mladimi kvarteti je zelo zahtevno, vzeti si je treba čas, zato smo previdni pri tem, kako poučevanje usklajujemo z našimi koncerti.''

Kako je nastal kvartet Ebène? Ste se godalci srečali kot študenti in kako ste se odločili, da boste ustanovili godalni kvartet?

GLM: ''Da, spoznali smo se kot študenti na regionalnem glasbenem konservatoriju Boulogne Billancourt, ki je zelo blizu Pariza. To je bil za nas čaroben čas. Stari smo bili 18 let, učitelji so nam pomagali, da smo si zaupali pri odkrivanju želje po komornem muziciranju. Z violistom sva bila prijatelja, povabil me je v kvartet, ker so potrebovali drugega violinista. Sam se si doma, v kraju na atlantski strani Francije, že zgodaj želel igrati v godalnem kvartetu. Pri dvanajstih, trinajstih letih sem na domačem konservatoriju že spoznaval komorno igro in to je bilo zame popolno ravnovesje med solističnim igranjem in igro v simfoničnem orkestru. Zame je dialog s tremi glasbenimi kolegi nekaj najboljšega, kar obstaja. Ko so v Parizu ustanovili kvartet Ebène, sem bil zelo počaščen, da sem prevzel vlogo drugega violinista. Za nas štiri je bilo na začetku zelo pomembno, da smo vsi postavili kvartet na prvo mesto, tudi pred našimi osebnimi študiji posameznih godal. Že od začetka smo veliko igrali kot kvartet, pogosto smo vadili tudi enajst ur dnevno, a za nas je bilo nujno, da odkrivamo izjemen godalni repertoar in uživamo v igranju godalnih kvartetov.''

Za igranje v kvartetu je verjetno zelo pomembno, da ste dobro usklajeni, da se dobro poslušate, veliko igrate skupaj in dosežete sinhrono skupno igro?

MLG: ''Da, natanko tako. Pri komornem igranju sta enako pomembni obe strani: človeška in glasbena. Glasbeno idetiteto si ustvarite s skupnim igranjem ure in ure, enako pomembna pa je človeška stran. Lahko se ne strinjate ali pa se tudi skregate, a z glasbenimi partnerji preživite veliko časa, včasih veliko več kot s svojimi družinami. Pomembno je, da ima kvartet močno identiteto in da vsi želimo doseči isti cilj, s tem, ko veliko igramo skupaj, pa se spoznavamo tudi kot ljudje. Vsi živimo v Parizu, z Visoke šole za glasbo v Münchnu pa so nas prosili, da bi poučevali mlade godalce v kvartetih. Ob tem se spominjamo, kako smo se sami počutili pred 25-imi leti, ko smo začenjali igrati v godalnem kvartetu. Za nas je čudovito delati s temi mladi godalci, pomembno je, da smo lahko njihovi mentorji. V Münchnu smo ustanovili Akademijo Kvarteta Ebène, petkrat letno po tri cele dni delamo z godalci in poučujemo od štiri do osem godalnih kvartetov.''

Foto: Dejan Bulut; www.nd-mb.si


03.05.2024

Godalni kvartet kolektiva Carpe artem na SGD 2024

Glasbeniki so predstavili dela slovenskih skladateljev Vikorja Parme, Tomaža Sveteta, Dominika Jakšiča in avstrijskega skladatelja slovenskega rodu Huga Wolfa.


25.04.2024

Čembalist Tomaž Sevšek na čembalu in klavikordu

Specialist za zgodovinske instrumente s tipkami: organist in čembalist Tomaž Sevšek predstavlja ''glasbo občutenja'' iz 18. stoletja za nemški dvomanualni čembalo s 16-čeveljskim registrom in vezani klavikord.


18.04.2024

Carpe artem 5: Izobilje okrasja

5. koncert komornega cikla Carpe artem je posvečen glasbi iz baročnih obdobij 17. in prve polovice 18. stoletja. V Komornem studiu predstavljamo posnetke iz 11. cikla Carpe artem, ki ga izvaja društvo za komorno glasbo Amadeus v sodelovanju s Slovenskim narodnim gledališčem Maribor.


29.03.2024

Estonski filharmonični komorni zbor in Komorni orkester iz Talina

Na koncertu v dvorani Union v Mariboru ju je vodil dirigent Risto Joost, s katerim so glasbeniki predstavili dve izmed novejših vokalno-instrumentalnih del sodobnih estonskih skladateljev Erkkija-Svena Tüüra in Arva Pärta.


21.03.2024

Carpe artem 4: Viharji preteklega

Glasbeniki kolektiva Carpe artem izvajajo dela Wolfganga A. Mozarta, Josepha Haydna, Roberta Schumanna in prvič novo skladbo mladega skladatelja Lucia Žganca.


08.03.2024

Komorni orkester iz Stuttgarta in Emmanuel Pahud

Na 3. koncertu Orkestrskega cikla Narodnega doma Maribor je v dvorani Union s Komornim orkestrom iz Stuttgarta nastopil vrhunski francosko-švicarski flavtist Emmanuel Pahud, dolgoletni solist simfoničnega orkestra Berlinske filharmonije, dirigiral je Thomas Zehetmair.


29.02.2024

Carpe artem 3: Odmevi elegance

Na 3. koncertu Carpe artem so uveljavljeni slovenski glasbeniki nastopili z enem najopaznejših umetnikov, ukrajinskim violinistom Valerijem Sokolovom. Izvedli so godalna seksteta čeških skladateljev Antonina Dvořaka in Erwina Schulhoffa.


16.02.2024

Sekstet Dohnanyi

V komornem ciklu Narodnega doma Maribor je decembra 2023 v dvorani Union nastopil Sekstet Dohnanyi z izvrstnimi glasbeniki. Edini slovenski član zasedbe je hornist Boštjan Lipovšek, prejemnik nagrade Prešernovega sklada leta 2008, solist simfoničnega orkestra RTV Slovenija in profesor za rog na glasbenih akademijah v Ljubljani in Zagrebu.


08.02.2024

Carpe artem 2: Rojstvo brezmejnega s sopranistko Niko Gorič

V skupini uveljavljenih slovenskih glasbenikov kolektiva Carpe artem so nastopili tudi profesorja na ljubljanski AG in vodja v orkestru ter mednarodno vse bolj priznana sopranistka Nika Gorič.


01.02.2024

Koncertna premiera dua harfistke Sofie Ristić in tolkalke Petre Vidmar

Prvi koncert novega dua priznanih glasbenih umetnic, solistk Simfoničnega orkestra RTV Slovenija in uveljavljenih komornih glasbenic.


24.01.2024

Violinistka Hina Maeda in pianist Michal Francuz

Na prvem koncertu komornega cikla Narodnega doma Maribor je pri nas prvič nastopila japonska zmagovalka mednarodnega tekmovanja Henryka Wieniawskega Hina Maeda, ki je izvedla koncert s poljskim pianistom Michalom Francuzom.


18.01.2024

Carpe artem 6: Vrnitev rahločutja v SNG Maribor

Spored Vrnitev rahločutja je predstavil izbrana glasbena dela od konca 19. do poznega 20. stoletja. V Komornem studiu poslušajte komentirane posnetke šestega koncerta 10. cikla Carpe artem, ki ga je izvedlo društvo za komorno glasbo Amadeus v sodelovanju s Slovenskim narodnim gledališčem Maribor.


11.01.2024

Petra Kovačič v ciklu Carpe artem in z Ljubljanskimi solisti

Violinistka Petra Kovačič je redna članica simfoničnega orkestra Dunajske filharmonije in orkestra dunajske Državne opere. V letu 2023 je nastopila na koncertih v Sloveniji: v komornem ciklu Carpe artem v Mariboru, z Ljubljanskimi solisti pa v Celju in Ljubljani.


05.01.2024

Izbor najboljših posnetkov s koncertov Narodnega doma Maribor

Poslušajte izbrane posnetke iz dvorane Union v Mariboru s komornih in orkestrskih koncertov Narodnega doma Maribor v prvi polovici leta 2023.


20.12.2023

7.festival Sonc 2023, 3.koncert: Johannes Brahms in RIchard Strauss

Predstavili bomo posnetke tretjega koncerta 7. festivala Sonc v Radečah, ki so ga izvedli: Dekliški zbor Akademije za glasbo, mezzosopranistka Nuška Drašček in instrumentalisti Komornega ansambla Festivala Sonc 2. julija 2023.


11.12.2023

7. festival Sonc 2023: instrumentalna dela: Dring, Poulenc in Fauré

Predstavili bomo posnetke drugega koncerta 7. festivala Sonc, ki so ga izvedli izvrstni instrumentalisti 1. julija 2023 v cerkvi sv. Petra v Radečah.


01.12.2023

7. festival Sonc 2023 v Radečah: Berio, Martinu in Krek

Predstavili bomo posnetke otvoritvenega koncerta 7. festivala Sonc v Radečah, ki je potekal od 30. junija do 2. julija 2023. V Komornem studiu predstavljamo posnetke prvega od treh celovečernih koncertov 7. Festivala Sonc, ki je potekal v cerkvi sv. Petra v Radečah in ga je pripravilo kulturno-umetniško društvo Sonc.


24.11.2023

Klavirski trio Faganel-Mandič Faganel-Lavrenčič na Festivalu Maribor 2023

Predstavili bomo posnetke koncerta klavirskega tria na 16. Festivalu Maribor, ki je 21. septembra 2023 v Viteški dvorani Pokrajinskega muzeja Maribor izvedel komorna dela Alfreda Schnittkeja in Mieczyslava Weinberga ter miniaturo za klavir Arva Pärta.


28.09.2023

Godalni sekstet Ars

Komorni koncert v Slovenski filharmoniji izvaja Godalni sekstet Ars, v katerem igrajo izvrstni slovenski glasbeni umetniki, ki večinoma živijo in ustvarjajo v tujini, hkrati so zelo dejavni v mednarodnih orkestrskih in komornih zasedbah.


Stran 1 od 1
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov