Povprečna gledanost letošnjih zimskih olimpijskih iger je bila skoraj dvakrat višja od predhodnih. Foto: EPA Foto:
Povprečna gledanost letošnjih zimskih olimpijskih iger je bila skoraj dvakrat višja od predhodnih. Foto: EPA Foto:
Tina Maze. Foto: Reuters
Tina Maze je bila pravi magnet za gledalce, poslušalce in spletne uporabnike. Foto: Reuters
(Foto: EPA)
Osvojitev srebrne medalje Petra Prevca v smučarski skokih na mali skakalnici je v nedeljo, 9. februarja, ob 20.20 na TV SLO 2 spremljalo 35 % oz. 682.900 gledalcev. Foto: EPA
Ervin Čurlič, Bojana Knez in Tomaž Kovšca bodo voditelji spremljevalnega studijskega programa OI, ki bo na sporedu TV SLO 2 večkrat na dan tekom celotnih iger. (Foto: Sandi Fišer)
Gledanosti spremljevalnega studijskega programa z Ervinom Čurličem, Bojano Knez in Tomažem Kovšco, katerega povprečna gledanost je dosegala kar 8 %. Foto: Sandi Fišer
Med OI bo vsak dan na sporedu tudi olimpijska oddaja Sočijada. Voditelj bo Saša Jerković, osrednji gost oddaje pa bo Franci Petek. (Foto: Sandi Fišer)
Olimpijske oddaje Sočijada s Sašo Jerkovićem in Francijem Petkom je v povprečju spremljajo 7,1 % gledalcev. Foto: Sandi Fišer
Med igrami je zaživel testni kanal Vala 202 - sport.val202.si. Foto: RTVSLO
Na MMC-ju bo za zgodbe iz ozadja skrbel Slavko Jerič, ki bo tudi na samem prizorišču iger.
Izjemno delo je opravil tudi MMC-jev športni novinar Slavko Jerič, ki je z več kot 500 objavami na Twitterju v živo iz Sočija komentiral dogajanje na igrah. Foto: MMC RTV SLO

GLEDANOST IGER NA TELEVIZIJI SLOVENIJA
Zimske olimpijske igre v Sočiju je na 2. programu Televizije Slovenija v povprečju spremljalo več kot osem odstotkov Slovencev, vsaj minuto enega izmed olimpijskih dogodkov v Sočiju pa je spremljalo kar 89,6 % oz. 1.745.200 različnih gledalcev (vir: RTV Slovenija iz raziskave AGB Nielsen Media Research, panelni vzorec 450 gospodinjstev, starost nad 4 leta).

Programski kontroling RTV Slovenija je v primerjalni analizi gledanosti letošnjih zimskih olimpijskih iger s preteklimi (na podlagi podatkov o gledanosti, ki jih za RTV Slovenija pripravlja AGB Nielson Media Research) ugotovil, da so letošnje igre skoraj podvojile gledanost iz let 2006 in 2010. Povprečna gledanost vseh športnih dogodkov na zimskih olimpijskih igrah v Sočiju je znašala 8,3 %, na igrah v Torinu leta 2006 je ta znašala 4,8 %, v Vancouvru leta 2010 pa 4,9 %.

Igre v Sočiju in izjemni uspehi slovenskih olimpijcev so združili gledalce pred malimi ekrani, zato so številni športni dogodki dosegali odlične rezultate gledanosti. Najvišje vrednosti gledanosti so dosegli naslednji trije olimpijski dogodki:

  • osvojitev srebrne medalje Petra Prevca v smučarski skokih na mali skakalnici je v nedeljo, 9. februarja, ob 20.20 na TV SLO 2 spremljalo 35 % oz. 682.900 gledalcev;
  • drugo serijo te tekme je spremljalo kar 40,2 % oz. 782.600 različnih gledalcev;
  • kar 85-odstotni delež gledalcev pa je spremljal osvojitev zlate medalje Tine Maze v smuku v sredo, 12. februarja, ob 12.48 na TV SLO 2 (vir: RTV Slovenija iz raziskave AGB Nielsen Media Research, panelni vzorec 450 gospodinjstev, starost nad 4 leta).

Odlični sta bili tudi gledanosti spremljevalnega studijskega programa z Ervinom Čurličem, Bojano Knez in Tomažem Kovšco, katerega povprečna gledanost je dosegala kar 8 %,in olimpijske oddaje Sočijada s Sašo Jerkovićem in Francijem Petkom, ki jo je v povprečju spremljalo 7,1 % gledalcev (vir: RTV Slovenija iz raziskave AGB Nielsen Media Research, panelni vzorec 450 gospodinjstev, starost nad 4 leta).

OLIMPIJSKI VAL 202 V ŠTEVILKAH
Val 202 je med olimpijskimi igrami pripravil približno 150 ur vodenega programa s prenosi tekmovanj in podelitev odličij, izjavami športnikov, daljšimi intervjuji in analizami, preglednimi oddajami in povzetki ter dodatnimi vsebinami iz arhiva in s področja ruskega jezika oziroma kulture.

Še več programa oziroma povezav do posnetkov je bilo na testnem tematskem kanalu sport.val202.si in na drugih spletnih platformah, kot so: spletna stran Vala 202, Soundcloud, Twitter itd.

Uradni podatki o poslušanosti še niso na voljo, so pa Valovci rekordno poslušanost, na podlagi rekordnega števila klikov, zabeležili na spletni platformi Soundcloud, kjer je posnetku prenosa ženskega smuka prisluhnilo kar 60 tisoč ljudi.

OLIMPIJSKI MMC RTV SLOVENIJA
Sodelavci športnega uredništva MMC RTV Slovenija so na posebnem olimpijskem portalu Soči 2014 pred in med igrami ter po njih objavili več kot 350 člankov in več kot 450 video novic. Izjemno delo je opravil tudi MMC-jev športni novinar Slavko Jerič, ki je z več kot 500 objavami na Twitterju v živo iz Sočija komentiral dogajanje na igrah.

V času trajanja iger so bile na portalu MMC najbolj brane novici o zlatih medaljah Tine Maze in novica o zmagi risov nad Avstrijo, ki so zabeležile več kot 200 tisoč ogledov. Novica o veleslalomski zmagi Tine Maze v torek, 18. februarja, pa je dosegla rekordnih skoraj 300 tisoč ogledov. V času prenosa druge veleslalomske vožnje je MMC na spletnem portalu zabeležili skoraj milijon ogledov, na ta dan pa skupno več kot pet milijonov ogledov. MMC RTV Slovenija je med igrami na dnevni ravni beležil med 50- in 100-odstotno rast, na ravni posamezne ure v dnevu pa celo do sedemkratno povečanje obiskanosti portala.

Najbolj gledan spletni televizijski prenos je bil prenos druge vožnje ženskega veleslaloma, katerega si je prek spleta ogledalo več kot 55 tisoč uporabnikov. Po gledanosti sledita ženska superkombinacija in hokejski dvoboj risov s Švedsko, ki si ju je prek spleta ogledalo 40 tisoč uporabnikov. Najbolj poslušan spletni radijski prenos je bil ženski veleslalom, katerega je na spletnem Valu 202 poslušalo več kot tri tisoč uporabnikov.

Najbolj gledani posnetki v avdio-video arhivu so bili podelitev medalj najboljšim na veliki skakalnici, zlata vožnja olimpijske kraljice Tine Maze in druga vožnja Tine Maze za veleslalomsko zlato, ki so dosegli okoli 100 tisoč ogledov.