Foto: Reuters
Foto: Reuters

V Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) si želijo, da bi bila še letos sprejeta strategija varstva potrošnikov 2023–2026. Slovenija je nima že od leta 2017, novi zakon o varstvu potrošnikov pa je 'v pripravi' že več kot desetletje.

Druga zahteva je učinkovito pravno varstvo. EU je namreč v preteklosti generiral celovito zakonodajo na področju pravic potrošnikov, da bi imeli enake pravice po celotnem EU-ju. "Naloga članic je učinkovit prenos te zakonodaje na nacionalno raven. Tu se (pre)pogosto zaplete, rezultat pa je zakonodaja, ki je ni mogoče učinkovito izvajati," so poudarili v ZPS-ju.
Želijo si tudi prehranske politike in varnosti, saj je treba potrošnikom med drugim omogočiti dostop do varne in cenovno dostopne hrane.

Ena izmed zahtev je vzpostavitev in uveljavljanje trajnosti na ključnih področjih življenja potrošnikov, pri čemer poudarjajo zagotovitev dostopa do nakupa nujnih potrebščin brez uporabe avtomobila.

V ZPS-ju poudarjajo tudi pomen dostopne in do okolja prijazne energije, pri čemer naj bi bilo treba okrepiti zmožnost potrošnikov, da preidejo na bolj trajnostne sisteme ogrevanja in hlajenja.

Zahtevajo še, da dostop do sodobnih telekomunikacijskih omrežij in digitalnih storitev postane pravica potrošnikov in da se vzpostavi za potrošnike boljši trg varčevalnih/naložbenih produktov.

Ob tem pozivajo volivce, da izkoristijo svojo pravico in gredo na volitve: “Ne dovolite, da bi o vas odločali brez vas.”